Gå til innhold

Da er sydenturen bestilt

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

.......tenkte scenario: Hva gjør du i en sånn park om bilen begynner å brenne? :-)

Eller hva hvis man må tisse noe helt grusomt? Man drikker jo ofte jævla mye vann i syden.

Hvis jeg virkelig må tisse mister jeg alt av hemninger og kan få meg til å løpe ut og urinere, og med min flaks later jeg helt sikkert vannet midt i hue på en pissed off løve som allerede i utgangspunktet er drittlei turister.

Nei, jeg tror ikke vi kan dra dit. Det er typisk meg å bli spist opp av en løve.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

31

• flisa

8

• Gemini

6

• Gyda

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men det går altså løver rundt der? Er ikke det litt småfarlig da? Jeg mener... hvis en løve finner det for godt klarer den vel å gjøre relativt grei skade på en leiebil?

Jeg hadde nok ikke gått ut av bilen jeg heller. En kødder nok ikke med svære aper. :)

Løvene gikk ikke fritt. De lå og dormet i bur i et eget område av parken.

Men det må sies at det ikke var så veldig imponerende der, altså. Ganske lite dyr, brunsvidde marker og en forholdsvis kort "billøype".

I det området der man ikke kunne kjøre var det litt flere dyr å se.

Skrevet

.......tenkte scenario: Hva gjør du i en sånn park om bilen begynner å brenne? :-)

Hvis de kjører leiebil, er det mer sannsynlig at det blir jordskjelv og de forsvinner i en sprekk.

Nyere biler brenner nesten aldri dersom man ikke setter fyr på dem.

Skrevet

Hvis de kjører leiebil, er det mer sannsynlig at det blir jordskjelv og de forsvinner i en sprekk.

Nyere biler brenner nesten aldri dersom man ikke setter fyr på dem.

Jo, amerikanske biler. Har du ikke sett det på film? De begynner å brenne så snart de får et hjul utenfor veien.

Skrevet

Jo, amerikanske biler. Har du ikke sett det på film? De begynner å brenne så snart de får et hjul utenfor veien.

Nettopp. Og så får de alltid startproblemer når det virkelig gjelder - dvs. de starter til slutt, men i aller siste liten.

Gubben sier at han aldri skal kjøre amerikansk bil, av ovennevnte årsak - og fordi de ofte brenner allerede før de treffer bakken i bunnen av stupet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Løvene gikk ikke fritt. De lå og dormet i bur i et eget område av parken.

Men det må sies at det ikke var så veldig imponerende der, altså. Ganske lite dyr, brunsvidde marker og en forholdsvis kort "billøype".

I det området der man ikke kunne kjøre var det litt flere dyr å se.

Åh, jeg trodde de vandra rundt, jeg.

Først klager jeg over at de går løs, og nå som du sier de går i bur mister jeg nesten lysten på safari. :)

Jeg liker egentlig ikke dyreparker. Sist jeg var i en, det var i Danmark, var hele opplevelsen grotesk. Jeg husker isbjørn som lå i varmen og veide 100 kilo for lite, og en tiger som gikk rundt en stein innenfor en liten innhengning. Da vi hadde vært der inne i noen timer og gikk forbi den samme tigeren på vei tilbake, gikk den fortsatt rundt steinen. Ja! - og elefanter som sto lenka fast i knøttsmå innhengninger, med to bein låst fast. Jeg lurte på hva som skjedde hvis de velta...

Og jeg er ikke akkurat noen dyrevernaktivist, men det der reagerte jeg på.

Og løver bør gå fri. Sammen med spanjolene. :)

Skrevet

Eller hva hvis man må tisse noe helt grusomt? Man drikker jo ofte jævla mye vann i syden.

Hvis jeg virkelig må tisse mister jeg alt av hemninger og kan få meg til å løpe ut og urinere, og med min flaks later jeg helt sikkert vannet midt i hue på en pissed off løve som allerede i utgangspunktet er drittlei turister.

Nei, jeg tror ikke vi kan dra dit. Det er typisk meg å bli spist opp av en løve.

hehe

Skrevet

Jeg trodde det var med vodka. Men da lærte jeg det også. Har for øvrig ikke kjøpt hvit sprit siden det var trygt å kjøpe dunker, så det blir nok ikke til at jeg lager noe sånt selv. Men akkurat nå ble jeg nesten fristet til å ta en tur på polet. :)

Det er jo ikke sikkert at det blir HELT vondt med vodka heller da ;-)

Men jeg tror jammen jeg har en halv halvflaske med hvit rom hjemme, hvis jeg ikke husker feil. Men det er det jo mye mulig jeg gjør. Jeg er ikke så hard på spriten, så det er faktisk noe rester igjen fra bryllupet som kanskje kan inneholde rom, og det er da 4 år siden i disse dager... hehe!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at det blir HELT vondt med vodka heller da ;-)

Men jeg tror jammen jeg har en halv halvflaske med hvit rom hjemme, hvis jeg ikke husker feil. Men det er det jo mye mulig jeg gjør. Jeg er ikke så hard på spriten, så det er faktisk noe rester igjen fra bryllupet som kanskje kan inneholde rom, og det er da 4 år siden i disse dager... hehe!

Jeg har fortsatt mye igjen av ei helflaske Backe XO jeg kjøpte i taxfreen på flyet i fjor, i tillegg til rundt 10 småflasker og ei halvflaske Gin fra den samme sydenturen.

Og jaggu har jeg ikke litt igjen i 3 cognac-flasker jeg kjøpte på flyet på vei hjem fra kos for snart 3 år sia.

Så jeg er ikke så rå til å drikke sprit for tida jeg heller. :)

Gjest LucySky
Skrevet

Nå gjelder det bare å holde seg frisk. Jeg er alltid livredd for å bli forkjøla like før jeg skal på sånne turer. Helt seriøst. Går og tenker så mye på det at jeg blir psykisk forkjøla.

Og nå har jeg ikke vært forkjøla siden jeg kom hjem fra syden i fjor, altså i august, og det er urovekkende. Jeg pleier tross alt alltid å bli forkjøla 2 ganger i året.

Jeg får satse på at jeg blir forkjøla snart. :)

Nei; nå skal jeg jogge meg en tur. Må finne formen!

Til det med å være redd for å bli forkjøla rett før reise: her kommer reklamen.

Det er et naturmiddel (bare greie, norske ting i det) som heter Avantgarden, framforsket av en biolog som eg. er spesialist i planteforskning.

Jeg har tatt det i snart ett år og har ikke vært forkjølet eller hatt vondt i halsen på den tiden.

Jeg har hatt dårlig immunforsvar, og norgesmester i antibiotikataking.

Det er litt dyrt, og man skal ta tre hver dag samt tre til lenger utpå dagen om man kjenner man er blitt smittet.Jeg vet at mange tar det på Idrettshøyskolen.

Goooood tuuuuur!

Gjest togli
Skrevet

Dere får kose dere med tapas og vin i stedet, funker nok det også. :)

Jepp, tapas og bittelittegranne vin ;-)

Skrevet

Du får neppe anledning til å tenke på ham, for jeg driver og booker Sivert til Kreta i samme tidsrom.

Flott, Grisetrynet - det har nemmelig vært øyeblikk jeg har trukket ditt renomé som koblerske litt i tvil.

Det skal selvfølgelig ikke gjenta seg!

Skrevet

Flott, Grisetrynet - det har nemmelig vært øyeblikk jeg har trukket ditt renomé som koblerske litt i tvil.

Det skal selvfølgelig ikke gjenta seg!

Så hggelig at du husket favorittkjælenavnet mitt!

Men jeg skjønner din skepsis. Av og til kan jeg tvile selv.

hare1365380455
Skrevet

Det høres helt herlig ut!

Skrevet

Åh, jeg trodde de vandra rundt, jeg.

Først klager jeg over at de går løs, og nå som du sier de går i bur mister jeg nesten lysten på safari. :)

Jeg liker egentlig ikke dyreparker. Sist jeg var i en, det var i Danmark, var hele opplevelsen grotesk. Jeg husker isbjørn som lå i varmen og veide 100 kilo for lite, og en tiger som gikk rundt en stein innenfor en liten innhengning. Da vi hadde vært der inne i noen timer og gikk forbi den samme tigeren på vei tilbake, gikk den fortsatt rundt steinen. Ja! - og elefanter som sto lenka fast i knøttsmå innhengninger, med to bein låst fast. Jeg lurte på hva som skjedde hvis de velta...

Og jeg er ikke akkurat noen dyrevernaktivist, men det der reagerte jeg på.

Og løver bør gå fri. Sammen med spanjolene. :)

Den Zoo-en i Køben du sikter til har jeg også vært i, og jeg reagerte akkurat på det samme som deg. Da vi var der var det i tillegg en av elefantene som tok rennafart og stanga hodet i betongveggen gjentatte ganger.

Og sjiraffene gikk rundt i noen små "båser" langt der nede slik at publikum skulle få dem mer eller minde i hodehøyde.

Det er helt klart at den dyreparken der ble laget for være mest mulig menneskevennlig (den er jo gammel, men likevel), i motsetning til dyreparken i Kristiansand som er mye mer dyrevennlig - i den grad en dyrepark kan være det, da. Men der har i alle fall dyra store områder å bevege seg på.

Og du går ikke glipp av noe om du ikke drar til den på Mallorca. (Vi kjørte bare helt tilfeldig forbi og svippa innom av den grunn.)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Den Zoo-en i Køben du sikter til har jeg også vært i, og jeg reagerte akkurat på det samme som deg. Da vi var der var det i tillegg en av elefantene som tok rennafart og stanga hodet i betongveggen gjentatte ganger.

Og sjiraffene gikk rundt i noen små "båser" langt der nede slik at publikum skulle få dem mer eller minde i hodehøyde.

Det er helt klart at den dyreparken der ble laget for være mest mulig menneskevennlig (den er jo gammel, men likevel), i motsetning til dyreparken i Kristiansand som er mye mer dyrevennlig - i den grad en dyrepark kan være det, da. Men der har i alle fall dyra store områder å bevege seg på.

Og du går ikke glipp av noe om du ikke drar til den på Mallorca. (Vi kjørte bare helt tilfeldig forbi og svippa innom av den grunn.)

Det som gjør det enda mer rystende er at vi ikke var i Køben. Vi var i Aalborg.

Det er tydligvis ikke like deilig å være dyr i Danmark som det er å være norsk i Danmark.

Hva er det med disse halvalkisene og dyr?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det høres helt herlig ut!

Det skal bli det. :)

Gjest rota
Skrevet

Ta deg en tur innom Hotel Lunamar, der bodde jeg for noen år siden. Veldig koselig.

Og så må du ta en tur innom Hotel Roberto og hilse på Roberto og kona, og døtrene Marie og Emma, de er så hyggelige. Hjemmekoselig der.

Jeg tror jammen jeg må tilbake til Mallorca i år, lenge siden sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...