Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Denne serien gjorde et dypt inntrykk på meg den gangen den ble vist. Noen som vet om serien kommer til å bli vist i reprise? Snart-niåringen er litt opptatt av 2.verdenskrig og spør og graver. I den forbindelse hadde denne filmen antagelig vært midt i blinken! 0 Siter
org Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Jeg tror iallefall at bibliotektet her har filmen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Jeg tror iallefall at bibliotektet her har filmen. Biblioteket, ja! Takk 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Du kan sende en mail til NRK og spørre. Datteren min skulle visst gjøre det etter skoletid idag :-) 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Den fins som bok også: Solveig Riktor, "Mens far var på Grini", gitt ut for sikkert 60 år siden. Men jeg tror den fins på Deichmanske bibliotek ennå. Eller andre biblioteker. En nydelig bok, som jeg grein mye av som barn. 0 Siter
Gyda Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Datteren min skulle visst gjøre det etter skoletid idag :-) Da er jo det i boks i alle fall. :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Den filmen gjorde sterkt inntrykk på meg også. Husker jeg grein da barna stod på rad og rekke da faren måtte gå. Og salmen "Velt alle dine veie og all din hjertesorg", som barna sang for faren, har jeg alltid vært spesielt glad i etter denne filmen. Ja, den filmen vil jeg gjerne vise mine barn om noen år! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Den fins som bok også: Solveig Riktor, "Mens far var på Grini", gitt ut for sikkert 60 år siden. Men jeg tror den fins på Deichmanske bibliotek ennå. Eller andre biblioteker. En nydelig bok, som jeg grein mye av som barn. Ja, boka fant jeg omtalt her på nettet. Kanskje en ide å få kjøpt boka også, siden snart-niåringen min er en skikkelig lesehest :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Den filmen gjorde sterkt inntrykk på meg også. Husker jeg grein da barna stod på rad og rekke da faren måtte gå. Og salmen "Velt alle dine veie og all din hjertesorg", som barna sang for faren, har jeg alltid vært spesielt glad i etter denne filmen. Ja, den filmen vil jeg gjerne vise mine barn om noen år! Mannen min husker også veldig godt denne filmen, så det er tydelig at det er en film "alle" husker! 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Biblioteket, ja! Takk Noen her gamle nok til å huske "Falkeklubben" på tv med Rolf Riktor? Han var eldstegutten, i boka og i virkeligheten. Jeg kjenner yngstebarnet. 0 Siter
laban Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Noen her gamle nok til å huske "Falkeklubben" på tv med Rolf Riktor? Han var eldstegutten, i boka og i virkeligheten. Jeg kjenner yngstebarnet. Jeg husker både Falkeklubben, Naturmagasinet, Skippy, Flipper og Daktari... 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Jeg husker både Falkeklubben, Naturmagasinet, Skippy, Flipper og Daktari... Bet you do. Jeg husker barnetimen for de minste med Prøysen, jeg, da. :0 0 Siter
Gemini Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Jeg husker både Falkeklubben, Naturmagasinet, Skippy, Flipper og Daktari... Flipper har jeg hilst på! I alle fall likte min onkel å overbevise meg om at det faktisk var han, og ikke en-eller-annen annen delfin som var hovedattraksjonen på et show i "Miami Seaquarium" - da jeg var der på ferie i 12-års-alderen. Beklager avsporingen! :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Noen her gamle nok til å huske "Falkeklubben" på tv med Rolf Riktor? Han var eldstegutten, i boka og i virkeligheten. Jeg kjenner yngstebarnet. "Falkeklubben" husker jeg ikke...Hvor gammel må man være sånn ca da? ;-) Jeg er -70-modell. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Den fins som bok også: Solveig Riktor, "Mens far var på Grini", gitt ut for sikkert 60 år siden. Men jeg tror den fins på Deichmanske bibliotek ennå. Eller andre biblioteker. En nydelig bok, som jeg grein mye av som barn. Selvsagt har man den! ) Ethvert bibliotek med respekt for seg selv har denne boka, den fins i flere nyutgaver også. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Noen her gamle nok til å huske "Falkeklubben" på tv med Rolf Riktor? Han var eldstegutten, i boka og i virkeligheten. Jeg kjenner yngstebarnet. For en gangs skyld føler jeg meg plutselig ung! ;o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 For en gangs skyld føler jeg meg plutselig ung! ;o) Hehe, det samme tenkte jeg 0 Siter
laban Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Bet you do. Jeg husker barnetimen for de minste med Prøysen, jeg, da. :0 Å, du gode sparegrisen min... 0 Siter
laban Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 "Falkeklubben" husker jeg ikke...Hvor gammel må man være sånn ca da? ;-) Jeg er -70-modell. Jeg tror vi fikk TV i 1969 og at den gikk da. Den var for "store" barn, så den forsvant nok før du kom i målgruppa. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.