Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips til å få OPP blodtrykket.

Har ploblemer med at jeg til tider blir svimmel og uvell, og har fått tips om at det kan være lavt blodtrykk som kan være grunnen.

Har 95 over 55 da jeg sitter stille i sofaen.

Videoannonse
Annonse
Gjest erwin
Skrevet

Dette bør vel fastlegen din forelegges?

Skrevet

Dette bør vel fastlegen din forelegges?

Ja, har vurdert å få meg en legetime, men håpet at det kanskje fantes noe gode/enkle råd som jeg kunne prøve først.

Dette er ikke noe nytt problem for meg, men jeg har ikke hatt noen vesentlige plager med det før.

kaffepiken
Skrevet

Ja, har vurdert å få meg en legetime, men håpet at det kanskje fantes noe gode/enkle råd som jeg kunne prøve først.

Dette er ikke noe nytt problem for meg, men jeg har ikke hatt noen vesentlige plager med det før.

Drikke rikelig, spise litt mer salt, trene..

Skrevet

Spis 60-70 gram lakris om dagen en tid, det skal øke blodtrykket. :o)

Skrevet

har du sjekket jerninnholdet i blodet ditt?

Blodprosenten din? Hb

prøv ginseng, eller rosenrot

Men ta deg en tur innom legen din!

Skrevet

Jeg drikker masse + trener 2-3 ggr. pr. uke.

Spiser nok ikke så mye salt, men kan jo teste det.

Skrevet

har du sjekket jerninnholdet i blodet ditt?

Blodprosenten din? Hb

prøv ginseng, eller rosenrot

Men ta deg en tur innom legen din!

Har hatt misstanker til at jernlageret kanskje er litt dårlig. Har derfor (for 2. gang i mitt liv) kjøpt en flaske med jerntilskudd).

Men jeg tok også en tlf. til legen min, så jeg har fått time for å sjekke opp litt. Kjedelig å føle seg så mye svimmel.

Skrevet

Har hatt misstanker til at jernlageret kanskje er litt dårlig. Har derfor (for 2. gang i mitt liv) kjøpt en flaske med jerntilskudd).

Men jeg tok også en tlf. til legen min, så jeg har fått time for å sjekke opp litt. Kjedelig å føle seg så mye svimmel.

Jernlageret har ikke noe med blodtrykket å gjøre så vidt jeg vet. Moren min har lavt blodtrykk og har fått beskjed om at man ikke kan gjøre noe med det.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min om at når man trener får man lavere blodtrykk.

kaffepiken
Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen min om at når man trener får man lavere blodtrykk.

jeg trodde trening hadde en stabiliserende effekt på blodtrykket sånn at lavt trykk normaliseres på et litt høyere nivå mens et høyt trykk blir lavere. Mulig jeg tar feil.

Skrevet

jeg trodde trening hadde en stabiliserende effekt på blodtrykket sånn at lavt trykk normaliseres på et litt høyere nivå mens et høyt trykk blir lavere. Mulig jeg tar feil.

Jeg skal ikke uttale meg for skråsikkert om det, jeg kan bare uttale meg om min egen erfaring. Jeg hadde tidligere et normalt blodtrykk på 120/80. Så begynte jeg å komme i bedre form og blodtrykket gikk nedover til 100/70. Legen sa det var fordi jeg var i god form. Jeg var nemlig litt redd for lavt blodtrykk da det visstnok er arvelig og de fleste kvinnene i min familie har det. (90/65 regnes som lavt.)

kaffepiken
Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg for skråsikkert om det, jeg kan bare uttale meg om min egen erfaring. Jeg hadde tidligere et normalt blodtrykk på 120/80. Så begynte jeg å komme i bedre form og blodtrykket gikk nedover til 100/70. Legen sa det var fordi jeg var i god form. Jeg var nemlig litt redd for lavt blodtrykk da det visstnok er arvelig og de fleste kvinnene i min familie har det. (90/65 regnes som lavt.)

Hadde du plagsomme symptomer av det? Jeg ville trodd at i hvertfall symptomene på lavt blodtrykk bedres av trening. Men jeg skal ikke være skråsikker jeg heller da :o)

Skrevet

Hadde du plagsomme symptomer av det? Jeg ville trodd at i hvertfall symptomene på lavt blodtrykk bedres av trening. Men jeg skal ikke være skråsikker jeg heller da :o)

Jeg har ikke problemer med det, men så ligger det også på grensen da, det er ikke lavt nok til å være lavt ennå. Men jeg synes teorien din høres holdbar ut.

kaffepiken
Skrevet

Jeg har ikke problemer med det, men så ligger det også på grensen da, det er ikke lavt nok til å være lavt ennå. Men jeg synes teorien din høres holdbar ut.

Trening er jo godt for det meste, så det er sikkert bra å drive med uansett :o)

Skrevet

Trening er jo godt for det meste, så det er sikkert bra å drive med uansett :o)

Det er det visst ingen tvil om. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...