Gjest Calóni Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Er det slik at karakteren fra 2MZ blir strøket når man består 3MZ? Matte på videregående nivå, altså. Jeg trenger svar fra noen som -vet-, ikke -tror-, da det er snakk om en eksamen som er i morgen 0 Siter
Gjest Kirikou Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Nei. Med mindre reglene har forandret seg de siste seks åra. Du mister derimot retten til å forbedre karakteren i et fag i det du tar eksamen i samme fag på høyere nivå. Så har du f.eks en 2-er i 2MX og får en 6-er i 3MX vil mattesnittet ditt bli en 4-er, og du vil aldri kunne trekke det opp. Men jeg ville ringt eksamenskontoret i fylket ditt eller en vgs for å få det bekreftet. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Nei. Med mindre reglene har forandret seg de siste seks åra. Du mister derimot retten til å forbedre karakteren i et fag i det du tar eksamen i samme fag på høyere nivå. Så har du f.eks en 2-er i 2MX og får en 6-er i 3MX vil mattesnittet ditt bli en 4-er, og du vil aldri kunne trekke det opp. Men jeg ville ringt eksamenskontoret i fylket ditt eller en vgs for å få det bekreftet. Tusen takk for svar! 0 Siter
Sofline Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Nei. Begge karakterene kommer til å stå på vitnemålet og de kommer til å telle like mye hver som de andre karakterene dine. Når du har tatt eksamen i 3MZ, kan du ikke lenger forbedre karakteren din i 2MZ. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Nei. Begge karakterene kommer til å stå på vitnemålet og de kommer til å telle like mye hver som de andre karakterene dine. Når du har tatt eksamen i 3MZ, kan du ikke lenger forbedre karakteren din i 2MZ. Takk! Det var det jeg trodde og håpet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.