Gå til innhold

Å begynne timen hos psykologen


Gjest jaddablabla

Anbefalte innlegg

Gjest jaddablabla

jeg bare lurte på hvordan andre har det.har gått ukentlig i litt over ett år nå,men synes fremdeles det er vanskelig å starte timene:/ tror en av grunnene er at h*n ikke sier noe som helst før jeg starter.starter deres psykologer samtalen,eller er dere og overlatt til dere selv?

jeg vet at jeg må delta aktivt for å bli bedre,men skulle ønske h*n kunne hjulpet meg mer å komme i gang.når det blir helt stille så føler jeg bare jeg er mislykket og da klarer jeg i allefall ikke si noe..

kanskje jeg er helt på jordet her, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan begynne timen med svaret på en av disse to spørsmål:

1 (dynamisk): "Har du opplevd vanskelige situasjoner/konflikter med noen som står deg nær i familie, sosialt eller arbeid siden forrige time?"

2. (kognitivt): "Kan du fortelle om hvordan du har løst hjemmeoppgavene vi ble enige om i forrige time?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rollon26

Jeg hater også dette, men heldigvis spør psykologen ofte etter noen sekunder hvordan det går? Men jeg er ikke flink til å gå rett på sak, så det er ofte vi kan bruke halve timen på å diskutere mindre viktige ting. En gang diskuterte vi faktisk om bjørner sover om sommeren, en annen gang hva slags materiale vedovner er bygd opp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

Du kan begynne timen med svaret på en av disse to spørsmål:

1 (dynamisk): "Har du opplevd vanskelige situasjoner/konflikter med noen som står deg nær i familie, sosialt eller arbeid siden forrige time?"

2. (kognitivt): "Kan du fortelle om hvordan du har løst hjemmeoppgavene vi ble enige om i forrige time?"

takk for svar.

har ikke fått noen hjemmelekser, men kanskje jeg kan spørre om det. ikke alltid jeg er så sosial heller og da er det ikke alltid så mange "konflikter" som har skjedd siden sist (går to ganger i uken,så skjer ikke så mye mellom timene). snakker mer om tankene mine/selvtilliten min enn det som skjer i hverdagen.

det går seg vel til håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

Jeg hater også dette, men heldigvis spør psykologen ofte etter noen sekunder hvordan det går? Men jeg er ikke flink til å gå rett på sak, så det er ofte vi kan bruke halve timen på å diskutere mindre viktige ting. En gang diskuterte vi faktisk om bjørner sover om sommeren, en annen gang hva slags materiale vedovner er bygd opp av.

ja, et "hvordan går det" hadde vært fint:) blir litt stressa av å ha alt fokus på meg fra første stund..kanskje litt ansvarsfraskrivelse fra min side, men det er vanskelig nok å gå dit for de andre tingene vi snakker om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...