Gjest Sukkerbrød Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hei! Jeg vet at dette er et ganske "grønt" spørsmål, men jeg stiller det likevel. I skriftlig engelsk (og for så vidt på norsk også!) bruker man ofte et apostrof-lignende tegn (en rett strek som verken peker til høyre eller venstre!) når man skriver enkelte ord og uttrykk. Et eksempel på dette kan være ordet "You´re" (her er apostrofen skrevet feil!). Hvordan skriver man dette på tastaturet? Noen som vet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 På mitt tastatur er '-tegnet rett til venstre for return-tasten og rett over den høyre shift-tasten, på samme tast som *. 0 Siter
Gjest Sukkerbrød Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen...nå får jeg til å skrive you're helt korrekt! :-) Det jeg imidlertid stusser litt over er at tegnet ser litt annerledes ut når man skriver det i Word...hva kommer dette av? 0 Siter
Gemini Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen...nå får jeg til å skrive you're helt korrekt! :-) Det jeg imidlertid stusser litt over er at tegnet ser litt annerledes ut når man skriver det i Word...hva kommer dette av? Du kan slå over til vanlige '-tegn på Tools - AutoCorrect Options - Autoformat as you type og fjerne krysset i "replace straight quotes with smart quotes". 0 Siter
Gjest skrå strek? Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Tusen hjertelig takk for svar alle sammen...nå får jeg til å skrive you're helt korrekt! :-) Det jeg imidlertid stusser litt over er at tegnet ser litt annerledes ut når man skriver det i Word...hva kommer dette av? Jeg trodde det skulle være en ' der (altså litt på skrå). 0 Siter
Gjest Sukkerbrød Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Du kan slå over til vanlige '-tegn på Tools - AutoCorrect Options - Autoformat as you type og fjerne krysset i "replace straight quotes with smart quotes". Tusen takk for hjelpen, Gemini...det er godt å ha noen datakyndige på DOL som man kan spørre til råds! :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Tusen takk for hjelpen, Gemini...det er godt å ha noen datakyndige på DOL som man kan spørre til råds! :-) Hyggelig å kunne være til hjelp! Og ekstra hyggelig når man får et takk for hjelpen :-) Lykke til videre med hva enn du skriver. Skulle ønske en del av mine kollegaer var like lærevillige... *sukk* *banner og sverter over håpløst formaterte dokumenter som jeg må bruke masse unødig tid på å rette opp fordi folk ikke gjør jobben sin skikkelig* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.