Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har sendt inn 3 søknader om yrkesrettet attføring, den første for 2 år siden, der jeg fikk avslag av fordi legen(!) mente jeg ikke var syk nok (rart hun i det hele tatt ville skrive den).

Sendte på nytt en ny i fjor som Aetat ikke mener å ha motatt, noe jeg finner litt merkelig, kanskje fordi de hadde så mye å gjøre.

Hvem vet...

På nytt i år har jeg sendt inn ny søknad, for 11 uker siden i dag.

Ikke motatt noe svar enda, så er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem fra nå av.

Hr jo ikke hatt inntekt på 2 1/2 år, så mener jeg blir litt feilbehandlet.

Er det ikke meningen at Aetat skal hjelpe folk ut i arbeidslivet igjen da?

Sliter med angst det er derfor jeg må søke nye retninger innen arbeidslivet.

Noen som vet om jeg har noen rettigheter her, eller burde jeg søke fri rettshjelp om hjelp til denne saken?

På forhånd takk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Saigon
Skrevet

det første du må gjøre er å ta en telefon til aetat å høre om søknaden er mottatt. Hvis svaret fra dem er nei og det ikke var du selv som postla søknaden til aetat bør du ringe til den som skulle sende søknaden for deg for å høre om det er gjort.

Har selv akkurat en slik sak inne, men da med trygdekontoret. Hørte ingenting fra trygdekontoret og da jeg ringte dem viste det seg at de aldri hadde mottatt søknaden jeg hadde fått beskjed om at skulle være sendt. Det viste seg at det var aetat som ikke hadde sendt den over til trygdekontoret slik de hadde sagt at de hadde gjort.

Man er nødt til å følge tingene opp selv for å være sikker på at de blir gjort.

Skrevet

det første du må gjøre er å ta en telefon til aetat å høre om søknaden er mottatt. Hvis svaret fra dem er nei og det ikke var du selv som postla søknaden til aetat bør du ringe til den som skulle sende søknaden for deg for å høre om det er gjort.

Har selv akkurat en slik sak inne, men da med trygdekontoret. Hørte ingenting fra trygdekontoret og da jeg ringte dem viste det seg at de aldri hadde mottatt søknaden jeg hadde fått beskjed om at skulle være sendt. Det viste seg at det var aetat som ikke hadde sendt den over til trygdekontoret slik de hadde sagt at de hadde gjort.

Man er nødt til å følge tingene opp selv for å være sikker på at de blir gjort.

Ja de har motatt den, var selv og leverte den, og jeg har fått beskjed gjennom brev at den er motatt.

Men så inni granskauen kjedelig å vente, har jo ikke hatt inntekt på så lenge, og de er jo lite hjelpsomme når man prøver å få tak i de.

Får si lykke til til oss begge da, så håper jeg det ordner seg for deg og :)

Gjest Saigon
Skrevet

Ja de har motatt den, var selv og leverte den, og jeg har fått beskjed gjennom brev at den er motatt.

Men så inni granskauen kjedelig å vente, har jo ikke hatt inntekt på så lenge, og de er jo lite hjelpsomme når man prøver å få tak i de.

Får si lykke til til oss begge da, så håper jeg det ordner seg for deg og :)

Normalt skal det stå i brevet hvor de skriver at søknaden er mottatt hvor lang tid de regner med å bruke på behandling av søknaden.

Jeg har desverre erfart at det hjelper veldig å få lege/psykolog til å ringe og purre på dem.

I de tilfellene der jeg har fått dem til å gjort det har plutselig søknaden vært ferdig behandlet på minuttet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...