Gå til innhold

Paranoid shizofren


Gjest syk22

Anbefalte innlegg

Gjest syk22

lurer på om jeg noen gang vil bli helt frisk? eller om jeg kan klare å komme tilbake til arbeidslivet , noe jeg har kjempe lyst til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

På den ene side er det viktig å erkjenne at det mest sannsynlige er at en ikke blir helt frisk. Derimot er det stor mulighet for at du kan komme tilbake til arbeidslivet.

På den annen side begynner en å få økt kunnskap og flere rapporter om personer som er blitt friske fra sin schizofreni. Det er derfor viktig å holde fast ved håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

På den ene side er det viktig å erkjenne at det mest sannsynlige er at en ikke blir helt frisk. Derimot er det stor mulighet for at du kan komme tilbake til arbeidslivet.

På den annen side begynner en å få økt kunnskap og flere rapporter om personer som er blitt friske fra sin schizofreni. Det er derfor viktig å holde fast ved håpet.

"Frisk"?

Uten medikamenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

"Frisk"?

Uten medikamenter?

Les:

Arnhild Lauveng

I morgen var jeg alltid en løve.

Cappelen forlag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les:

Arnhild Lauveng

I morgen var jeg alltid en løve.

Cappelen forlag

Jeg jobber i psykiatrien, og vi har kjøpt inn den boken på jobben. Det er om hun psykologen som var syk i mange år, er det ikke?

Jeg gleder meg til det blir min tur å låne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Les:

Arnhild Lauveng

I morgen var jeg alltid en løve.

Cappelen forlag

Det skal jeg...er spent på hva den kan lære meg...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har diagnosen schizofren, og er nå tilbake i full jobb godt hjulpet av medisiner. Hvor lenge lykken vil vare, vet jeg jo ikke, men det ser foreløpig riktig bra ut :-) Stortrives! Ønsker deg lykke til - hold fast ved håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lysglimt

Les:

Arnhild Lauveng

I morgen var jeg alltid en løve.

Cappelen forlag

Har lest den boken nå,kjekt at hun ble frisk..=)

Har også lest,jeg lovet deg aldri en rosenhave,den var ikke så oppmuntrenes...=(

Men det er jo lenge siden,uansett:Takk for godt boktips...=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...