Nathalie Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hei. Jeg har hørt at i gamle dager, så flagget skipene med et flagg i en spesiell farge, når de nærmet seg havn, for å varsle hvis det var sykdom om bord. For det første; stemmer det? For det andre; hvilken farge var det på flagget? Noen som vet? Hilsen 0 Siter
carma Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Ja, det stemmer og flagget var gult - også kalt karanteneflagg :-) 0 Siter
gullfisk Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Det stemmer og flagget var gult. Da skulle skipet i karantene før det fikk komme til havn. 0 Siter
Sofline Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 De andre som skriver her tar feil. Gult er karanteneflagget (signalflagget Q), men det betyr: "mitt skip er smittefritt, jeg anmoder om fritt samkvem med land". Gult betyr altså at det IKKE er sykdom ombord. Det er ikke noe signalflagg som betyr at det er sykdom ombord. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 De andre som skriver her tar feil. Gult er karanteneflagget (signalflagget Q), men det betyr: "mitt skip er smittefritt, jeg anmoder om fritt samkvem med land". Gult betyr altså at det IKKE er sykdom ombord. Det er ikke noe signalflagg som betyr at det er sykdom ombord. Nå roter du fælt! ) Sakset fra ubis sider: "Et karanteneflagg er et gult internasjonalt skipsflagg som viser at det er epidemisk sykdom ombord." 0 Siter
Sofline Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Nå roter du fælt! ) Sakset fra ubis sider: "Et karanteneflagg er et gult internasjonalt skipsflagg som viser at det er epidemisk sykdom ombord." Nei, jeg roter ikke i det hele tatt. Sakset fra den internationale signalboks etbokstavssignaler: Q: Mitt skip er smittefritt, og jeg anmoder om fritt samkvem med land. Jeg har vært oppe til eksamen i dette.... 0 Siter
Sofline Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Nå roter du fælt! ) Sakset fra ubis sider: "Et karanteneflagg er et gult internasjonalt skipsflagg som viser at det er epidemisk sykdom ombord." http://www.batborsen.no/index.php?page=vis_artikkel&ArtikkelID=37&from=0 http://svalinn.com/index.php?name=FAQ&cat=2 (bla litt ned på siden) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.