Gå til innhold

Kjøretid fra Oslo til Stockholm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kjører du smått hvis det er 53 mil. Blir ikke det omtrent som Oslo - Trondheim? Jeg ville tippet rundt 6 timer i så fall.

Tja, 6 timer er lite, men det kommer selvsagt helt an på hvor fort det kjøres og hvor ofte det stoppes. Folk kjører så forskjellig at det er svært vanskelig å beregne hva andre bruker. Ikke minst betyr veg standarden svært mye, kø osv.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

5

• flisa

4

• Babette

4

• mrxx

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Shira12
Skrevet

Husk at det er over 50 mil, du kjører ikke det på 6 timer hvis du skal kjøre normalt og stoppe av og til.

Men si i mellom 7 til 9 timer, så er du innen mål, avhengig av hvor fort du kjører og hvor ofte du stopper.

Da kan vi egentlig i at kjører jeg blir det 9 timer, kjører sambo blir det 7 timer ;-)

Skrevet

Tja, 6 timer er lite, men det kommer selvsagt helt an på hvor fort det kjøres og hvor ofte det stoppes. Folk kjører så forskjellig at det er svært vanskelig å beregne hva andre bruker. Ikke minst betyr veg standarden svært mye, kø osv.

Ja, det kan jo bli forsinkelser og mye trafikk. Men de svenske E- veiene er en drøm, så vidt jeg husker.

Jeg har i alle fall vært med på å feie fra Sundsvall til Malmø på en dag, og det er bra langt. Men E-fyran var kjapp.

Gjest Siddisen
Skrevet

Da kjører du smått hvis det er 53 mil. Blir ikke det omtrent som Oslo - Trondheim? Jeg ville tippet rundt 6 timer i så fall.

For å greie det på 6 timer må du jo ha en gjennomsnittsfart på ca. 90 km/t. Det skal godt gjøres. Og trenger du en tissepause eller to, så må du kjøre enda fortere.

Skrevet

For å greie det på 6 timer må du jo ha en gjennomsnittsfart på ca. 90 km/t. Det skal godt gjøres. Og trenger du en tissepause eller to, så må du kjøre enda fortere.

Ja, det blir nok litt knapt. Man bør nok regne ca. 7 timer. Men er det ikke lov å kjøre i 110 på de svenske veiene?

Skrevet

Hvis du kjører utenom den tiden da det er mest trafikk (spesielt gjennom Østfold), uten å stoppe, og klarer å følge fartsgrensen hele veien - så går det unna på litt over 5 timer.

Så kan du legge på den tiden du vil bruke på pauser, og eventuell kø gjennom deler av Østfold.

Setter du av 7 timer (som flere her foreslår), så tror jeg du har et realistisk tidsestimat:-)

Skrevet

Ta med termos, da bruker du et kvarter mindre :)

...må tisse og vettø---

Gjest Persille
Skrevet

...må tisse og vettø---

Tomflasker - her snakker vi effektivitet!

Gjest Persille
Skrevet

...må tisse og vettø---

Tena lady...

*flirer*

Gjest Shira12
Skrevet

Hvis du kjører utenom den tiden da det er mest trafikk (spesielt gjennom Østfold), uten å stoppe, og klarer å følge fartsgrensen hele veien - så går det unna på litt over 5 timer.

Så kan du legge på den tiden du vil bruke på pauser, og eventuell kø gjennom deler av Østfold.

Setter du av 7 timer (som flere her foreslår), så tror jeg du har et realistisk tidsestimat:-)

Da går jeg for 7 timer. + - alt etter hvor mye kaffe jeg drikker ;-)

Skrevet

Da kan vi egentlig i at kjører jeg blir det 9 timer, kjører sambo blir det 7 timer ;-)

Du kjører helt sikkert ikke saktere enn meg -og jeg bruker 7! :)

Gjest Shira12
Skrevet

Du kjører helt sikkert ikke saktere enn meg -og jeg bruker 7! :)

Du er vel kanskje en av de få som hadde villet sitte på meg du da, og ikke surmult over at jeg faktisk holdt fartsgrensa.

hare1365380455
Skrevet

Da går jeg for 7 timer. + - alt etter hvor mye kaffe jeg drikker ;-)

God tur! :)

Skrevet

Du er vel kanskje en av de få som hadde villet sitte på meg du da, og ikke surmult over at jeg faktisk holdt fartsgrensa.

Ja! :)

Og derfor er jeg glad at Caravellen vår ikke går i mer enn 110 - når vi er nedover i Europa - jeg får angst av høy fart.

Skrevet

Ja! :)

Og derfor er jeg glad at Caravellen vår ikke går i mer enn 110 - når vi er nedover i Europa - jeg får angst av høy fart.

Hehe, er det en gammel Caravelle som bråker veldig og har gardiner i vinduene, sånn litt hippie og litt Jesus?

Gjest glaice
Skrevet

Det er ca 50 mil - og i Sverige er det bra veier.

Vi bruker omlag to timer til Svinesund & omegn, det er 12 mil eller noe.

På de siste 40 milene vil jeg tippe litt over en time per ti mil, da det er 110 mange steder, gode veier - men likevel sikkert tar litt mer tid enn man tror.

Så jeg tipper ca 7 timer fra begynnelse til slutt :)

Man kjører ikke om Svinesund hvis man skal kjøre fra Oslo til Stockholm, det blir omvei!

Må kjøre om Ørje.

Gjest glaice
Skrevet

Mange nevner Svinesund her, for all del, det er omvei!

Kjører du fra Oslo til Stockholm, må du kjøre om Ørje!

Gjest Shira12
Skrevet

God tur! :)

Er ikke bestemt at vi skal reise noen som helst plass enda, bare jeg som sjekker diverse.

Må tenke litt på meg selv i sommer, så jeg driver og pønsker på hvilken tur som passer meg best :o)

hare1365380455
Skrevet

Er ikke bestemt at vi skal reise noen som helst plass enda, bare jeg som sjekker diverse.

Må tenke litt på meg selv i sommer, så jeg driver og pønsker på hvilken tur som passer meg best :o)

Og det å finne/planlegge en tur er kjempekjekt! Skal dere 3 reise da?

Skrevet

Da tipper du et par timer feil, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...