Gå til innhold

Dol- et interessant psykologstudie!

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator
Skrevet

Siden vi ikke har mulighet til å gjøre bruker-søk og dermed få opp alt noen har skrevet, må vi nøye oss med å analysere slike enkeltstående innlegg som det du her skriver. Er du motivert av et ønske om at noen skal bli engstlige?

Videoannonse
Annonse
Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg tar det med knusende ro.

Alle dere andre kan lese akkurat det samme om meg som webmaster kan.

Gjest Flatt batteri
Skrevet

Siden vi ikke har mulighet til å gjøre bruker-søk og dermed få opp alt noen har skrevet, må vi nøye oss med å analysere slike enkeltstående innlegg som det du her skriver. Er du motivert av et ønske om at noen skal bli engstlige?

Var den til meg så vil jeg bare si at jeg ville ta det med godt humør om noen ville studere meg. :)

Innlegget var ikke ment for å gjøre noen engstelig (jeg kan ikke skjønne at noen skulle bli engstelig over disse linjene), det var bare ment som et litt komisk vinklet innlegg for å skape en morsom debatt, kun det! :-)

Gjest ordboka
Skrevet

BTW, hvor mye tjener en psykiater sånn i gjennomsnitt?

Og hva er forskjellen på en psykolog og en psykiater?

Psykologi, av gr. psykhe, sjel, og logos, lære. Psykologi har tatt mange retninger, bl.a. psykoanalyse, individualpsykologi, behaviorisme, gestaltpsykologi. Viktige grener er: utviklingspsykologi, sosialpsykologi, persepsjonspsykologi, kognitiv psykologi, psykopatologi, pedagogisk psykologi, nevropsykologi. En _psykolog_, cand.psychol., behandler mentale lidelser og psykiske problemer, undersøker og gir råd. Arbeider i sykehus, institusjoner og poliklinikker, pedagogisk-psykologisk tjeneste, som konsulenter og i egen praksis.

Psykiatrien er den gren av legevitenskapen som studerer sinnslidelsene, deres opphav og behandling. De viktigste arbeidsfeltene er psykoser, nevroser, psykopati, psykisk utviklingshemming, alkoholisme, narkomani, mentalhygiene og psykosomatisk medisin. En _psykiater_ er lege som er spesialist i psykiatri.

Skrevet

Er her noen psykologer, da? Jeg vet bare om en psykiater.

Gjest Flatt batteri
Skrevet

Og uff da, jeg får litt dårlig samvittighet her nå når du skriver dette! :(

Om du synes dette innlegget ble virkende for "slemt" eller kan gjøre noen engstelige ber jeg deg slette det fortest mulig.

Selv om det kun var ment som en uskyldig morosak, så kan det oppfattes på en annen måte av andre brukere for alt jeg vet.

Kan du slette hele tråden?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...