Gå til innhold

NHD/Er du synsk eller?


Gjest Håpløs i dine øyne!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs i dine øyne!!!

Har ved flere anledninger sett at du har skrevet om folk som "ikke kan hjelpes" folk det "ikke er håp for"

Vet du at dette kan få store følger for enkeltes liv?

Er en av dem nå,som tenker at jeg har ingenting å hente i psykiatrien,delvis pga det du skriver,du er jo psykiater.

"kjenner" jeg deg rett,har du vel ingen kommentar til dette,men bare slik at du vet det,men du sier bare din mening,utifra din sannhet,den er ikke sann for alle.

Men syns det er litt rart bare.

Hva skal de gjøre de som ikke "passer inn i psykiatrien" etter din mening?

De det ikke er håp for,har du noen råd til dem?

Eller bare venter du på at de skal bli borte fra jordens overflate?

Hvor ble det av "så lenge det er liv,er det håp"?

Hilsen håpløs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, ikke synsk.

Men jeg har betydelig kompetanse på området psykiatri.

Om du tenker på svaret til inkink, så vet jeg at vedkommendes reaksjoner er så forskjellig fra det normale at det kun kan forstås og hjelpesav en spesialist som treffer vedkommende regelmessig i RL.

Om du tenker på svaret om resepter og lyging/fortielse i terapi, er dette vist i mange studier, samt at det er erfaringen til utallige erfarne terapeuter.

Svært få synes å være klar over følgende:

Det er like stor forskjell på legfolk og superspesialisters kompetanse enten temaet er psykiatri eller hjertekirurgi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke synsk.

Men jeg har betydelig kompetanse på området psykiatri.

Om du tenker på svaret til inkink, så vet jeg at vedkommendes reaksjoner er så forskjellig fra det normale at det kun kan forstås og hjelpesav en spesialist som treffer vedkommende regelmessig i RL.

Om du tenker på svaret om resepter og lyging/fortielse i terapi, er dette vist i mange studier, samt at det er erfaringen til utallige erfarne terapeuter.

Svært få synes å være klar over følgende:

Det er like stor forskjell på legfolk og superspesialisters kompetanse enten temaet er psykiatri eller hjertekirurgi :-)

NHD, eller noen..

er det noen som vet om

sykehus, psykiatikere, leger, professorer ?? som har spesialisert seg på seponering ssri. Reaksjoner på ssri?? Selv om jeg reagerer uvanlig sterkt, så er jeg vel ikke den eneste. (RL psykiatikeren kjente ingen som reagerte like stert på smuler som meg) Men jeg vil vel ikke kalle han av de som har spesialisert seg,utover normal kunnskap.Han er en dyktig psykiater, men virker litt usikker med hva han kan anbefale meg. Like-ens fastlegen min. og nå NHD.

Ei her på forumet beskrev det som en avrusing, med hva hun kaller epileptiske anfall ved seponering efexor. Så jeg er vel ikke den eneste.

Det er mange som sliter, så noen må vel da vite mest?? MÅ jo ha være i noens spesialinteresse å finne ut av dette?

Må vel søke private instanser, da køene er lange i offentlig helsevern. Har volvat et tilbud? eller er det rikshospitalet som står for ekspertisen også her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

NHD, eller noen..

er det noen som vet om

sykehus, psykiatikere, leger, professorer ?? som har spesialisert seg på seponering ssri. Reaksjoner på ssri?? Selv om jeg reagerer uvanlig sterkt, så er jeg vel ikke den eneste. (RL psykiatikeren kjente ingen som reagerte like stert på smuler som meg) Men jeg vil vel ikke kalle han av de som har spesialisert seg,utover normal kunnskap.Han er en dyktig psykiater, men virker litt usikker med hva han kan anbefale meg. Like-ens fastlegen min. og nå NHD.

Ei her på forumet beskrev det som en avrusing, med hva hun kaller epileptiske anfall ved seponering efexor. Så jeg er vel ikke den eneste.

Det er mange som sliter, så noen må vel da vite mest?? MÅ jo ha være i noens spesialinteresse å finne ut av dette?

Må vel søke private instanser, da køene er lange i offentlig helsevern. Har volvat et tilbud? eller er det rikshospitalet som står for ekspertisen også her?

Poenget er at du må finne noen som har kompetansen og som har anledning til å ta deg i behandling.

Jeg tror selv at jeg har kompetansen, men siden jeg ikke kan ha deg i behandling, kan jeg ikke hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du må finne noen som har kompetansen og som har anledning til å ta deg i behandling.

Jeg tror selv at jeg har kompetansen, men siden jeg ikke kan ha deg i behandling, kan jeg ikke hjelpe deg mer.

Det var da godt å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...