Gå til innhold

Vannkur, denne kuren helbreder alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett føttene i et vannbad, sett rompa i et setebad, dypp hodet i et hodebad. Sitt slik i 5 minutter. Legg så hodet bakover og rop KVAKK-KVAKK-KVAKK. Gjenta dette hver dag kl 06:00.

Dette gjør at vannets velgjørende virkninger (som er så vanskelige å forstå at du kan bli gal, så ikke tenk for mye på det) strømmer fra føttene, gjennom kroppen og ut munnen.

Gå så i banken og send meg 100 kr hver dag. Uten at det blir gjort vil sykdommen forverre seg, og bli verre enn før. Så lenge du utfører vannrensingen og betaler vil du for bli frisk. Skulle du bli suk, så har ikke jeg noe ansvar, men du kan avslutte betalingen.

Ikke si dette til noen, hvis det røpes for skattemyndighetene vil virkningen forsvinne tilsvarende skatten jeg må betale og hvor mye ekskona mi skal ha.

Videoannonse
Annonse
Gjest Flatt batteri
Skrevet

Har du vurdert å legge deg inn noe sted? ;o)

Skrevet

Har du vurdert å legge deg inn noe sted? ;o)

Næsj. Jeg tar bare flere vannkurer. KVAKK-KVAKK-KVAKK

Meld deg på mitt kvakk-helbredingskurs. Frisk på et kvakk. Basert på kvakkefysikk, fysikk som flyter over av vannvittige virkninger.

Skrevet

Hmmmmmm....dette er nok en utgave av fugleinfluensa.

Skrevet

Nå kommer jeg og tar deg, holder deg opp-ned og rister deg, så de svarte pengene triller ut av lommene dine.

Etterpå tar jeg (flår deg) skjorta di og ligner deg helt netto..skrotten legges i vannbad...

Har du hørt

om

(s)kjønnsligning?

Hilsen fra skatteetaten

:-)

Vær så god, ingen årsak, vi strekker oss litt ekstra.

Skrevet

Nå kommer jeg og tar deg, holder deg opp-ned og rister deg, så de svarte pengene triller ut av lommene dine.

Etterpå tar jeg (flår deg) skjorta di og ligner deg helt netto..skrotten legges i vannbad...

Har du hørt

om

(s)kjønnsligning?

Hilsen fra skatteetaten

Skattefogden gjør det så det svir i pungen.

Skrevet

Hva var bankkontoen din, nå igjen?

8200.01.03000

Skrevet

Har du hørt

om

(s)kjønnsligning?

Hilsen fra skatteetaten

Hvis jeg klarer å verve hele DOL, så vil det kurere min dårlige økonomi. Som lat og loslitt husmor, så er det ikke mye jeg kan gjøre for å tjene penger uten å lette på ræva.

Jeg prøvde som sykepleier, men pasientene bare klaget på min holdning og min mangelfulle profesjonelle profil. Det er ikke bare-bare å være fyllesjuk annenhver dag for en sjukepleier skal jeg si deg.

Skrevet

Dæven!

Men jeg sier som Edvard Bach:

"Hva blir det neste? Hva med en flaske vann som noen har meditert over, eller et par visdomsord skrevet på håndlaget papir fra India, lagt i en glassbolle med rent kildevann, og plassert på en pyramide i Egypt? Nærmere sannheten og Gud kan man vel ikke komme? Kanskje kommer man nærmere himmelen i fly eller ved å ta heisen opp i en skyskraper, men det kan være at noe krysser den skyfrie himmel. Og lyd fra det moderne samfunn vil vel forstyrre meditasjonen over visdommens helbredende kraft?"

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Dæven!

Men jeg sier som Edvard Bach:

"Hva blir det neste? Hva med en flaske vann som noen har meditert over, eller et par visdomsord skrevet på håndlaget papir fra India, lagt i en glassbolle med rent kildevann, og plassert på en pyramide i Egypt? Nærmere sannheten og Gud kan man vel ikke komme? Kanskje kommer man nærmere himmelen i fly eller ved å ta heisen opp i en skyskraper, men det kan være at noe krysser den skyfrie himmel. Og lyd fra det moderne samfunn vil vel forstyrre meditasjonen over visdommens helbredende kraft?"

Oj, dette ble visst litt avansert for meg... Og hvem er forresten Edvard Bach??

Men hvis du vil ha hellig vann, trenger du sikkert ikke gå lenger enn til nærmeste kirke og be om litt vievann.

I middelalderen ble man frisk av det.

Personlig holder jeg meg mest til innvortes bruk av rent vann - det er hvert fall bra for helsa. Men hvor rent det EGENTLIG er i våre dager, blir kanskje en annen sak.

Det med fly over den der pyramiden har i det minste en symbolverdi, sånn sett...

Skrevet

Oj, dette ble visst litt avansert for meg... Og hvem er forresten Edvard Bach??

Men hvis du vil ha hellig vann, trenger du sikkert ikke gå lenger enn til nærmeste kirke og be om litt vievann.

I middelalderen ble man frisk av det.

Personlig holder jeg meg mest til innvortes bruk av rent vann - det er hvert fall bra for helsa. Men hvor rent det EGENTLIG er i våre dager, blir kanskje en annen sak.

Det med fly over den der pyramiden har i det minste en symbolverdi, sånn sett...

Homeopatisludderet sier at vann kan huske hvilke stoffer det har hatt kontakt med. Vann resirkuleres og har gjennom milliarder av år vært i kontakt med alle grunnstoffer og sikkert alle andre stoffer som finnes.

De tar da et stoff som framkaller det samme symptomet som sykdommen framkaller, tynner det ut til det ikke finnes et molekyl igjen av stoffet i vannet, og sludderet sier at dette vannet da skal kurere sykdommer.

Hvis jeg nevner kvalme, svimmelhet og hodepine, så er det hundrevis av sykdommer som framkaller slike symptomer, hvordan skal de finne ut hvilket stoff de skal bruke, når de ikke vet hvilken av disse sykdommer som er til stede? Pasienten kan også ha flere sykdommer på en gang, hvordan vil homeopaten diagnostisere dette når legene ikke klarer det?

Kroppen selv kurerer 80% av alle sykdommer, ingen homeopater vet hvilke kroppen selv vil kurere.

Vannet som brukes til å tynne ut, er mer forurenset enn vannet som først hadde kontakt med stoffet. Disse forurensningene utgjør mer matriale enn det opprinnelige stoffet. Hvordan virker det på teoriene?

Hvis pasienten har en personlighetsforstyrrelse (det er grunn til å tro at minst 30% av pasientene har dette) som gjør at pasienten selv tros h*n er syk. Fins det homeopatmedisin som kurerer personlighetsforstyrrelser? F eks Munchhausens syndrom? Eller Munchhausens syndrom by proxy? Hvordan skal de diagnostisere det uten å være psykiater og følge pasienten over lengere tid?

Nei -- KVAKK-KVAKK-KVAKK sier jeg.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Homeopatisludderet sier at vann kan huske hvilke stoffer det har hatt kontakt med. Vann resirkuleres og har gjennom milliarder av år vært i kontakt med alle grunnstoffer og sikkert alle andre stoffer som finnes.

De tar da et stoff som framkaller det samme symptomet som sykdommen framkaller, tynner det ut til det ikke finnes et molekyl igjen av stoffet i vannet, og sludderet sier at dette vannet da skal kurere sykdommer.

Hvis jeg nevner kvalme, svimmelhet og hodepine, så er det hundrevis av sykdommer som framkaller slike symptomer, hvordan skal de finne ut hvilket stoff de skal bruke, når de ikke vet hvilken av disse sykdommer som er til stede? Pasienten kan også ha flere sykdommer på en gang, hvordan vil homeopaten diagnostisere dette når legene ikke klarer det?

Kroppen selv kurerer 80% av alle sykdommer, ingen homeopater vet hvilke kroppen selv vil kurere.

Vannet som brukes til å tynne ut, er mer forurenset enn vannet som først hadde kontakt med stoffet. Disse forurensningene utgjør mer matriale enn det opprinnelige stoffet. Hvordan virker det på teoriene?

Hvis pasienten har en personlighetsforstyrrelse (det er grunn til å tro at minst 30% av pasientene har dette) som gjør at pasienten selv tros h*n er syk. Fins det homeopatmedisin som kurerer personlighetsforstyrrelser? F eks Munchhausens syndrom? Eller Munchhausens syndrom by proxy? Hvordan skal de diagnostisere det uten å være psykiater og følge pasienten over lengere tid?

Nei -- KVAKK-KVAKK-KVAKK sier jeg.

Men du, da forslår jeg at du ligger unna homeopati. Det er ingen grunn til å prøve noe man ikke ser hesikten med.

Men å anta at 30 % av pasientene er hypokondere, er vel minst like spekulativt som de teoriene du angriper, eller hur??

Skrevet

Men du, da forslår jeg at du ligger unna homeopati. Det er ingen grunn til å prøve noe man ikke ser hesikten med.

Men å anta at 30 % av pasientene er hypokondere, er vel minst like spekulativt som de teoriene du angriper, eller hur??

Ca 30% av pasientene til allmenpraktiserende leger er ikke syke i kroppen, men i hodet, og når de ikke får "hjelp" der, så vet vi hvor mange går.

En eldre psykolog jeg hadde som kunde fortalte meg dette, og et helt pauserom med leger var enige. Psykologen delte venterom med en homeopat.

En annen ting er at mange av pasientene egentlig er friske, uten at de nødvendigvis er forstyrret.

Enda en annen ting er at ingen er friske, de er bare ikke blitt undersøkt godt nok.

Osv.

Det spørs hvordan man vinkler dette.

At mange blir fornærmet over slike påstander er en selvfølge, og at de som blir fornærmet er syke kan godt være, uten at påstanden svekkes av den grunn.

Denne tråden handler om kvakksalveri, en gesjeft som dreper mange, selv i dag. En bransje som drives av mennsker som ofte selv er forstyrret, og vi må beskyttes av lover og politi mot farlige og gale mennesker.

Å påstå at "alle" alternative bare vil oss alle godt, er en meget tvilsom (og farlig) påstand i tilfelle noen har lyst til å påstå det.

Skrevet

Dette innlegget er ment å gjøre narr av kvakksalveri og om mulig illustrere at vi har en del kyniske og forstyrrede mannesker som mer enn gjerne utøver makt og tilfredstiller syke behov.

Ord som grådighet, kynisme, ondskap, personlighetsforstyrrelser, svindel, uaktsomt drap, altruisme, varige men, uskyldige barns lidelser osv er stygge ord, men de er nødvendige.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ca 30% av pasientene til allmenpraktiserende leger er ikke syke i kroppen, men i hodet, og når de ikke får "hjelp" der, så vet vi hvor mange går.

En eldre psykolog jeg hadde som kunde fortalte meg dette, og et helt pauserom med leger var enige. Psykologen delte venterom med en homeopat.

En annen ting er at mange av pasientene egentlig er friske, uten at de nødvendigvis er forstyrret.

Enda en annen ting er at ingen er friske, de er bare ikke blitt undersøkt godt nok.

Osv.

Det spørs hvordan man vinkler dette.

At mange blir fornærmet over slike påstander er en selvfølge, og at de som blir fornærmet er syke kan godt være, uten at påstanden svekkes av den grunn.

Denne tråden handler om kvakksalveri, en gesjeft som dreper mange, selv i dag. En bransje som drives av mennsker som ofte selv er forstyrret, og vi må beskyttes av lover og politi mot farlige og gale mennesker.

Å påstå at "alle" alternative bare vil oss alle godt, er en meget tvilsom (og farlig) påstand i tilfelle noen har lyst til å påstå det.

Selv om en psykolog og noen leger har erfaring med mange slags pasienter, så er også de mennesker som fort kan drive ren synsing. Det kan være noe i det - og det kan være at de overdriver.

Hva som menes med "forstyrret" er jo også en sak i seg selv. Og en "forstyrret" person kan jo godt være syk også. Og hvis det er såkalt "bare" psykisk, så er faktisk det også en oppgave for legene.

Nå hender det dessverre også at en del pasienter blir avvist med at det "bare" er psykisk, når de faktisk har fysiologiske sykdommer. For en del leger går det prestisje i det - hvis en pasient er syk uten at legen finner en diagnose, kan enkelte leger nekte å innrømme at det er noe de ikke forstår. Så avviser de pasienten i stedet. Jeg kjenner faktisk en som har opplevd det - det tok flere år før det kom noen diagnose. Og tilsvarende kan man stadig lese om.

Fx fibromyalgi er en diagnose som veldig lenge ble fornektet av legene.

Det er ikke lett å være pasient med en sjelden diagnose - eller med kombinerte diagnoser. Det kan være veldig vanskelig for en lege å finne ut av.

Heldigvis finnes det noen åpne personer blant mange stivsinnete - slik at man av og til opplever at legevitenskapen går framover. Men mange er dessverre redd for å innrømme at det finnes saker og ting vi ikke har funnet ut av ennå.

Du har forresten en litt morsom kommentar:

"Å påstå at "alle" alternative bare vil oss alle godt, er en meget tvilsom (og farlig) påstand i tilfelle noen har lyst til å påstå det."

Fint å argumenter ut ifra hypoteser om hva andre DOL'ere muligens skulle komme til å påstå. Har du noen spesiell i tankene, eller??

(He-he... Du er nå søt, også...)

Men jeg kan prøve med en tilsvarende i retur:

Å påstå at ingen alternative vil oss alle godt, er en meget tvilsom (og farlig) påstand i tilfelle noen har lyst til å påstå det.

He-he... Jeg har ingen spesiell i tankene, altså...

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...