Gjest Spontan - men uten pass for tre Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Hvor lang tid tar det fra man bestiller det? Koster nødpass like mye for barn som for voksne? Blir vel noen tusen kroner dyrere med denne spontane ferien... 0 Siter
Line Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Det koster rundt 1000 kroner for voksne, og halve prisen for barn. Det kommer helt an på hvor hen du bestiller passet ditt, for slik det er nå må alt sammen skrives inn på data og sendes sentralt til et eller annet sted, før passet kommer sendt i posten. Jeg bestilte før jul, og det tok en dags postgang før jeg hadde det i hånda. Til barna mine tok det fire dager. De har en garantitid på at du vil motta passet i posten innen tolv virkedager. Husk å ta med bilde, svart-hvitt eller farge, tatt rett forfra. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Det koster rundt 1000 kroner for voksne, og halve prisen for barn. Det kommer helt an på hvor hen du bestiller passet ditt, for slik det er nå må alt sammen skrives inn på data og sendes sentralt til et eller annet sted, før passet kommer sendt i posten. Jeg bestilte før jul, og det tok en dags postgang før jeg hadde det i hånda. Til barna mine tok det fire dager. De har en garantitid på at du vil motta passet i posten innen tolv virkedager. Husk å ta med bilde, svart-hvitt eller farge, tatt rett forfra. Bildet skal ikke være tatt _rett_ forfra, det ene øret skal nemlig vises helt. Snodig regel. 0 Siter
Gjest Spontan - men uten pass for tre Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Bildet skal ikke være tatt _rett_ forfra, det ene øret skal nemlig vises helt. Snodig regel. jo, det er kanskje ny regel. men rett forfra ja! og ikke kan du smile slik at tennene vises, for munnen skal være igjen.. : http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItem 0 Siter
Gjest Spontan - men uten pass for tre Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Det koster rundt 1000 kroner for voksne, og halve prisen for barn. Det kommer helt an på hvor hen du bestiller passet ditt, for slik det er nå må alt sammen skrives inn på data og sendes sentralt til et eller annet sted, før passet kommer sendt i posten. Jeg bestilte før jul, og det tok en dags postgang før jeg hadde det i hånda. Til barna mine tok det fire dager. De har en garantitid på at du vil motta passet i posten innen tolv virkedager. Husk å ta med bilde, svart-hvitt eller farge, tatt rett forfra. Tusen takk for svar! 0 Siter
Line Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Bildet skal ikke være tatt _rett_ forfra, det ene øret skal nemlig vises helt. Snodig regel. Bildene våre ble tatt rett forfra. Fikk beskjed om det. Det var ingen regel om noe øre som skulle vises 0 Siter
flisa Skrevet 2. mai 2006 Skrevet 2. mai 2006 Bildet skal ikke være tatt _rett_ forfra, det ene øret skal nemlig vises helt. Snodig regel. Vi skulle ha pass til barnebarnet nå og det er nye regler nå - IKKE et øre og ikke tenner. Munnen skal være lukket og bildet skal taes rett frem. Så vi må ta nye bilder. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Vi skulle ha pass til barnebarnet nå og det er nye regler nå - IKKE et øre og ikke tenner. Munnen skal være lukket og bildet skal taes rett frem. Så vi må ta nye bilder. Det er ikke mer enn ett år siden jeg måtte ha nytt pass og da måtte det ene øret vises. Hvorfor må de endre reglene hele tiden da?! 0 Siter
flisa Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Det er ikke mer enn ett år siden jeg måtte ha nytt pass og da måtte det ene øret vises. Hvorfor må de endre reglene hele tiden da?! På grunn av de biometriske passene - de klarer ikke å lese bildet om det ikke er symmetrisk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.