Gå til innhold

Pass - utgått

Gjest Spontan - men uten pass for tre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det fra man bestiller det?

Koster nødpass like mye for barn som for voksne?

Blir vel noen tusen kroner dyrere med denne spontane ferien...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster rundt 1000 kroner for voksne, og halve prisen for barn.

Det kommer helt an på hvor hen du bestiller passet ditt, for slik det er nå må alt sammen skrives inn på data og sendes sentralt til et eller annet sted, før passet kommer sendt i posten.

Jeg bestilte før jul, og det tok en dags postgang før jeg hadde det i hånda. Til barna mine tok det fire dager.

De har en garantitid på at du vil motta passet i posten innen tolv virkedager.

Husk å ta med bilde, svart-hvitt eller farge, tatt rett forfra.

Skrevet

Det kommer helt an på hvor hen du bestiller passet ditt, for slik det er nå må alt sammen skrives inn på data og sendes sentralt til et eller annet sted, før passet kommer sendt i posten.

Jeg bestilte før jul, og det tok en dags postgang før jeg hadde det i hånda. Til barna mine tok det fire dager.

Bildet skal ikke være tatt _rett_ forfra, det ene øret skal nemlig vises helt. Snodig regel.

Skrevet

Bildet skal ikke være tatt _rett_ forfra, det ene øret skal nemlig vises helt. Snodig regel.

jo, det er kanskje ny regel. men rett forfra ja! og ikke kan du smile slik at tennene vises, for munnen skal være igjen.. :

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=34,49023&_dad=portal&_schema=PORTAL&articles7_mode=skjemadetails&articles7_articleId=33089&articles8_mode=downloadskjema&articles8_articleId=33089&uicell=uicell02b&navigation1_parentItemId=1927&navigation1_selectedItem

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skrevet

Bildene våre ble tatt rett forfra. Fikk beskjed om det. Det var ingen regel om noe øre som skulle vises ;)

Skrevet

Vi skulle ha pass til barnebarnet nå og det er nye regler nå - IKKE et øre og ikke tenner. Munnen skal være lukket og bildet skal taes rett frem. Så vi må ta nye bilder.

Skrevet

Vi skulle ha pass til barnebarnet nå og det er nye regler nå - IKKE et øre og ikke tenner. Munnen skal være lukket og bildet skal taes rett frem. Så vi må ta nye bilder.

Det er ikke mer enn ett år siden jeg måtte ha nytt pass og da måtte det ene øret vises. Hvorfor må de endre reglene hele tiden da?!

Skrevet

Det er ikke mer enn ett år siden jeg måtte ha nytt pass og da måtte det ene øret vises. Hvorfor må de endre reglene hele tiden da?!

På grunn av de biometriske passene - de klarer ikke å lese bildet om det ikke er symmetrisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...