Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er 43 år, og drar på meg fler og fler allergier for hvert år.Bjørk meldte seg i fjor.Gran i år. Bor i skogen, utsatt for alt av pollen, må bruke støvmaske i år tror jeg.

Hvor kan jeg finne en oversikt over kryssallergiene? Fins det noe på internett..

Hva slags tester er de mest pålitelige. Jeg har til nå bare tatt blodprøver, men hører om andre tester, på armen , på ryggen osv.

Spm.3: Er allergisprøyte bra? Hvordan virker de evt. Mvh Evenreven

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228936-pollenallergikryssallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hare1365380455

Hare: Mens det pågår (bjørk), eller har du epleallergi osv. uansett?

Det gjelder hele året, så det er kjedelig. Følg med når du spiser kiwi, epler, moreller om du reagerer. Jeg begynner å klø i halsen/øregangene, så derfor spiser jeg det ikke. Og obs: jeg tåler heller ikke hasselnøtter; da kan jeg faktisk få allergisjokk og kaste opp. Les om kryssallergi.

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/pollen_og_kryssallergi

Gjest Asbestian

Det gjelder hele året, så det er kjedelig. Følg med når du spiser kiwi, epler, moreller om du reagerer. Jeg begynner å klø i halsen/øregangene, så derfor spiser jeg det ikke. Og obs: jeg tåler heller ikke hasselnøtter; da kan jeg faktisk få allergisjokk og kaste opp. Les om kryssallergi.

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/pollen_og_kryssallergi

Hare(Krishna?): Takk for nyttig lenke, skal sjekke ut. Ang frukt som kiwi (og bananersærlig) er det i mitt tilfelle avgjørende om de er modne, skikkelig modne skal de være. Hvis ikke, kløe kløe, prikke, hodepine osv. Grønne bananer skulle vært forbudt i salg.Men (over)-modne er ofte kjempebillig mat, bra bra!

hare1365380455

Hare(Krishna?): Takk for nyttig lenke, skal sjekke ut. Ang frukt som kiwi (og bananersærlig) er det i mitt tilfelle avgjørende om de er modne, skikkelig modne skal de være. Hvis ikke, kløe kløe, prikke, hodepine osv. Grønne bananer skulle vært forbudt i salg.Men (over)-modne er ofte kjempebillig mat, bra bra!

Hehe, nicket har ingenting med hare krishna å gjøre!

Jeg reagerer ikke på bananer. Men prøv å holde deg unna de fruktene du ikke tåler! Jeg spiste en gang en frokostblanding med hasselnøtter i, og da fikk jeg kvalme og oppkast. Ellers spiser jeg av og til noen plommer (det er så godt!), men det er ikke godt å klø i halsen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...