Gå til innhold

Hund til besvær.....

Anbefalte innlegg

Gjest Hunden er død
Skrevet

Vi hadde hund. Til slutt ble det imidlertid så mye mas fra naboer og andre forståsegpåere om at hunden var for mye inne/for mye ute/ble gått for lite tur med/fikk båndet mellom bena på tur etc at det gikk oss helt på nervene.

Vi gikk tur med hunden hver dag, men dessverre måtte den være inne mye fordi vi var på jobb.

Enden på visa ble at vi ikke så noen annen utvei enn å avlive hunden.

Noen som har følt det på samme måten?

Sukk, folk burde tenke seg om før de kritiserer!

Videoannonse
Annonse
Gjest tante_s
Skrevet

Ja, enn om folk kunne tenke seg bedre om FØR de kjøpte seg hund.

Gjest bra kanskje?
Skrevet

Sikkert best for hunden. Siden dere så velvillig avlivet den, kunne dere umulig bry dere særlig om den? Eller hører dere alltid slavisk på det andre sier?

Skrevet

Naboene kommenterte at hunden fikk båndet mellom bena på tur? Og dette gikk deg så på nervene at du avlivet hunden?

Enten troller du, eller så bør du snakke med psykologen din om dette.

Gjest Hunden er død
Skrevet

Naboene kommenterte at hunden fikk båndet mellom bena på tur? Og dette gikk deg så på nervene at du avlivet hunden?

Enten troller du, eller så bør du snakke med psykologen din om dette.

Skjønnte du ikke at dette bare var et av mange eksempler da?

Det er ikke noe hyggelig å ha hund når man hele tiden skal få slike bemerkninger. Ikke visste vi på forhånd at folk var så fordømmende.

Gjest Hunden er død
Skrevet

Ja, enn om folk kunne tenke seg bedre om FØR de kjøpte seg hund.

Betyr det at du at du er tilhenger av folk som blander seg oppi andres hunder? Det var ikke i våre tanker at andre skulle blande seg inn i hunden våres? Utrolig frekt egentlig.

Skrevet

Skjønnte du ikke at dette bare var et av mange eksempler da?

Det er ikke noe hyggelig å ha hund når man hele tiden skal få slike bemerkninger. Ikke visste vi på forhånd at folk var så fordømmende.

Jeg har også hund, og jeg kan ikke si at jeg bryr meg så veldig om hva folk sier og mener om den! Vi er da forskjellige! Folk er enda "flinkere" å kritisere og kommentere i forhold til ens unger - så det å ha hund er i så måte en dans på roser!

Man avliver ikke hunder fordi naboer kommenterer og kritiserer? Om problemet er at den står og bjeffer hele dagen eller natten, og dermed er til sjenanse for nabolaget - da er det på tide å ta affære. Men ikke ved å avlive! I verste fall omplasserer man hunden.

Håper du tuller, jeg.

Gjest Kaboff
Skrevet

Betyr det at du at du er tilhenger av folk som blander seg oppi andres hunder? Det var ikke i våre tanker at andre skulle blande seg inn i hunden våres? Utrolig frekt egentlig.

Det er ingen menneskerett å ha dyr, og igjen blir dette understreket

Gjest Kaboff
Skrevet

Gjest LOTUS78
Skrevet

synd du får så mye spydige kommentarer. Jeg har aldri hatt hund. Men man må lære seg å overse sånne kommentarer og stole på seg selv. Dette gjelder både når man har hund, men også barn. Det er velmenende fra folk, men det kan være vanskelig å takle når man er usikker i situasjonen.

Gjest LOTUS78
Skrevet

hæ? Jeg ser ikke på det som en menneskerett å ha dyr, men hvorfor sier du det?

Skrevet

Var det virkelig en dyrlege som gikk med på å avlive en hund på et slikt grunnlag? Jeg stiller et stort spørsmålstegn til etikken i dette.

Skrevet

Hva om naboene begynner å bry seg med hvordan dere håndterer det å ha barn, da?

Kan bli problematisk...

Angelica :o)
Skrevet

Dette må da være ett tulleinnlegg..

Gjest tante_s
Skrevet

Fakta er fakta, uansett hvem som blander seg og ikke.

Fakta er at denne hunden har vært mye inne. Burde dere ikke kunne forutse FØR dere skaffet hunden, at dere hadde for lite tid til den?

Synes det er så trist med dyr, skapt til å være ute, som må være inne hele dagen fordi eierne er på jobb. Man må være til for hunden, ikke motsatt.

Skrevet

synd du får så mye spydige kommentarer. Jeg har aldri hatt hund. Men man må lære seg å overse sånne kommentarer og stole på seg selv. Dette gjelder både når man har hund, men også barn. Det er velmenende fra folk, men det kan være vanskelig å takle når man er usikker i situasjonen.

Trøster du deg selv?

Gjest LOTUS78
Skrevet

jeg er ikke trådstarter, dersom det var det du lurte på.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Trøster du deg selv?

jeg er ikke trådstarter. Har verken hund eller unger

Gjest LOTUS78
Skrevet

Fakta er fakta, uansett hvem som blander seg og ikke.

Fakta er at denne hunden har vært mye inne. Burde dere ikke kunne forutse FØR dere skaffet hunden, at dere hadde for lite tid til den?

Synes det er så trist med dyr, skapt til å være ute, som må være inne hele dagen fordi eierne er på jobb. Man må være til for hunden, ikke motsatt.

det er mulig å ha en hund utenat livet kretser rundt den. En tur på morgenen før man drar på jobb + ettermiddag/kveld burde holde. Men en hund krever ofte mer enn man er klar over, så jeg kommer ikke til å skaffe meg det.

Skrevet

hæ? Jeg ser ikke på det som en menneskerett å ha dyr, men hvorfor sier du det?

Jeg tror du er trådstarter, fordi du oppfattet Kaboffs svar til trådstarter som svar til deg selv.

Derfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...