Gå til innhold

Er professor Per Fugelli blitt sinnsyk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

13

• sugarpop

6

• ShitDiddelyDo

4

• Goliath

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ganske lei
Skrevet

Jeg hopper glatt over samtlige av dine innlegg, Gripp, men nå klarer jeg ikke å dy meg. Er det noen jeg tror er sinnsyk så er det DU.

Skrevet

Jeg hopper glatt over samtlige av dine innlegg, Gripp, men nå klarer jeg ikke å dy meg. Er det noen jeg tror er sinnsyk så er det DU.

hehe...ok.

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg har oppfattet fyren som langt fremskreden psykotisk bestandig.

Gjest Ikke teolog
Skrevet

Hvorfor skulle han haolde preken da? Han er vel ikke prest?

Tror ikke en utdannet teolog ville uttalt seg slik.

Skrevet

Jeg har oppfattet fyren som langt fremskreden psykotisk bestandig.

Joda, men tilstanden må jo ha forverret seg. Selv den drøyt venstrevridde presten, Einar Gelius, vrir seg i ubehag over å ha sluppet frem galningen i kirken.

(Vi bør forresten se i nåde til Gelius på grunn av hans fotballinteresse).

Skrevet

Hvorfor skulle han haolde preken da? Han er vel ikke prest?

Tror ikke en utdannet teolog ville uttalt seg slik.

Gelius har fått det for seg at han vil "åpne" kirken, og inviterer gjerne talere utenfra. Det synes jeg i og for seg er greit nok, men som prest er han ansvarlig for hva som serveres fra talerstolen.

Og da kan han jo ikke slippe opp Fugelli som er så rabiat hatefull overfor alt og alle til venstre for SV, at han burde vært under kyndig oppsyn.

Skrevet

Unnskyld, men jeg så ikke ditt innlegg. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gelius har fått det for seg at han vil "åpne" kirken, og inviterer gjerne talere utenfra. Det synes jeg i og for seg er greit nok, men som prest er han ansvarlig for hva som serveres fra talerstolen.

Og da kan han jo ikke slippe opp Fugelli som er så rabiat hatefull overfor alt og alle til venstre for SV, at han burde vært under kyndig oppsyn.

"Og da kan han jo ikke slippe opp Fugelli som er så rabiat hatefull overfor alt og alle til venstre for SV, at han burde vært under kyndig oppsyn."

Det kom fra rett mann.

Skrevet

Mulig det, selv om krav om sharialover allerede foreligger i flere vestlige land.

Dessuten ble ikke dette servert i kirken?

Det har du rett i. :-)

Skrevet

At mannen angriper et bestemt politisk parti fra prekestolen, høres utrolig ut. Jeg har ikke sett Tabloid, og vet ikke hva han har sagt der.

Men som en så treffende sa det i en spalte jeg leste: Det er en nymotens misforståelse at kirken og kristendommen liksom skal være a-politiske. Jesus var definitivt politisk i sitt gjøren og laden.

Skrevet

"Og da kan han jo ikke slippe opp Fugelli som er så rabiat hatefull overfor alt og alle til venstre for SV, at han burde vært under kyndig oppsyn."

Det kom fra rett mann.

Bare si det du mener du, SDD. Disse underlige meldingene dine tilslører budskapet ditt, skjønner du.

Skrevet

At mannen angriper et bestemt politisk parti fra prekestolen, høres utrolig ut. Jeg har ikke sett Tabloid, og vet ikke hva han har sagt der.

Men som en så treffende sa det i en spalte jeg leste: Det er en nymotens misforståelse at kirken og kristendommen liksom skal være a-politiske. Jesus var definitivt politisk i sitt gjøren og laden.

Jeg er enig i at kirken godt kan være tydelig klar..også fra talerstolen.

Men det er ikke slik at 1/3 av velgerne i landet er fanatiske fiender av velferdsstaten..slik Fugelli sier. Uansett er dette et tema for diskusjon, og kirken bør ikke fremstille dette som en sannhet.

Å fortelle folk fra prekstolen hva man bør stemme eller ikke stemme, vil marginalisere kirken ytterligere.

Gjest Ta rotta på Frp!
Skrevet

Jeg synes alle bør benytte enhver anledning til å ta rotta på Frp-gærningene.

Frp vil ødelegge velferdsordningene våre og den vanlige mann i gata vil havne i rennesteinen med det partiet ved roret.

Ønsker vi nazitilstander, ja da kan vi slippe Frp til makta *grøzzz*

Gjest Morsk
Skrevet

Jeg synes alle bør benytte enhver anledning til å ta rotta på Frp-gærningene.

Frp vil ødelegge velferdsordningene våre og den vanlige mann i gata vil havne i rennesteinen med det partiet ved roret.

Ønsker vi nazitilstander, ja da kan vi slippe Frp til makta *grøzzz*

Ønsker vi nazitilstander kan vi jo bare fortsette som nå. La venstresida og deres muslimvenner legge grunnlaget for en fremtidig Sharia-stat.

Gjest Ta rotta på Frp!
Skrevet

Helt enig med deg "ganske lei", her ser vi at de hjernevaska Frp-tilhengerne rotter seg sammen med sin svada nok en gang! *kvalm*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bare si det du mener du, SDD. Disse underlige meldingene dine tilslører budskapet ditt, skjønner du.

Ja, det var dumt av meg å droppe å ta høyde for at min insinuasjon over ikke ville bli forstått.

Skrevet

Jeg er enig i at kirken godt kan være tydelig klar..også fra talerstolen.

Men det er ikke slik at 1/3 av velgerne i landet er fanatiske fiender av velferdsstaten..slik Fugelli sier. Uansett er dette et tema for diskusjon, og kirken bør ikke fremstille dette som en sannhet.

Å fortelle folk fra prekstolen hva man bør stemme eller ikke stemme, vil marginalisere kirken ytterligere.

Jeg tipper at kirkeansvarlig (Gelius?) ikke hadde lest manus til Fugelli, så det som ble sagt tilfaller antagelig Fugelli alene.

Jeg er jo enig med deg, det er sikkert ikke politisk agitasjon folk kommer for å høre i kirken, men mer generelle vendinger om nestekjærlighet, omsorg og hva de nå snakker om.

Men også, på et mer generelt plan: Kirken bør ta ansvar og forplikte seg på standpunkter av 'politisk' art - som om noe ikke skulle være politisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...