Gå til innhold

Er professor Per Fugelli blitt sinnsyk?

Anbefalte innlegg

Gjest Ta rotta på Frp!
Skrevet

Ønsker vi nazitilstander kan vi jo bare fortsette som nå. La venstresida og deres muslimvenner legge grunnlaget for en fremtidig Sharia-stat.

Du er sjuk, er du rasist også? (som om det var noen overraskelse!)

Hvorfor kan ikke dere supergjengen her inne i denne tråden danne deres eget nazi-parti likesågodt, først som sist?!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gripp

13

• sugarpop

6

• ShitDiddelyDo

4

• Goliath

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tipper at kirkeansvarlig (Gelius?) ikke hadde lest manus til Fugelli, så det som ble sagt tilfaller antagelig Fugelli alene.

Jeg er jo enig med deg, det er sikkert ikke politisk agitasjon folk kommer for å høre i kirken, men mer generelle vendinger om nestekjærlighet, omsorg og hva de nå snakker om.

Men også, på et mer generelt plan: Kirken bør ta ansvar og forplikte seg på standpunkter av 'politisk' art - som om noe ikke skulle være politisk...

Joda, men det blir uhyre komplisert for kirken hvis de engasjerer seg i partipreferanser og kontroversielle enkeltsaker.

"Den norske Kirke sier Nei til EU"

"Den norske Kirke anbefaler sine medlemmer å stemme Venstre"

"Den norske kirke mener at bensinprisen bør være 15 kroner pr. liter"

"Den norske Kirke mener vi bør melde oss inn i EU".

"Den norsk Kirke mener at Stat og Kirke bør skille lag"

....

jaja...her kan vi bare la fantasien sette grenser :-)

Skrevet

Joda, men det blir uhyre komplisert for kirken hvis de engasjerer seg i partipreferanser og kontroversielle enkeltsaker.

"Den norske Kirke sier Nei til EU"

"Den norske Kirke anbefaler sine medlemmer å stemme Venstre"

"Den norske kirke mener at bensinprisen bør være 15 kroner pr. liter"

"Den norske Kirke mener vi bør melde oss inn i EU".

"Den norsk Kirke mener at Stat og Kirke bør skille lag"

....

jaja...her kan vi bare la fantasien sette grenser :-)

*lol* jeg mente ikke på den måten, men det skjønte du selvsagt :-)

Gjest Morsk
Skrevet

Hvorfor kan ikke dere supergjengen her inne i denne tråden danne deres eget nazi-parti likesågodt, først som sist?!

Det er uopdragne obsternasige dritunger som deg som gjør at man kan lure på om det var riktig å avskaffe fysisk avstraffelse i barneoppdragelsen.

Gjest ikke teolog
Skrevet

Gelius har fått det for seg at han vil "åpne" kirken, og inviterer gjerne talere utenfra. Det synes jeg i og for seg er greit nok, men som prest er han ansvarlig for hva som serveres fra talerstolen.

Og da kan han jo ikke slippe opp Fugelli som er så rabiat hatefull overfor alt og alle til venstre for SV, at han burde vært under kyndig oppsyn.

Gelius mente at han hadde gått for langt. Dette er Fuggelis uttalelse og mening og ikke kirkens.

Frp har mange kristne velgere.

Skrevet

Gelius mente at han hadde gått for langt. Dette er Fuggelis uttalelse og mening og ikke kirkens.

Frp har mange kristne velgere.

Gelius viste åpenbart ubehag ved professorens ildgivning.

Årsaken til det er at presten er ansvarlig for det som serveres fra kirkens talerstoler, herunder Fugellis salver.

Skrevet

Jeg tipper at kirkeansvarlig (Gelius?) ikke hadde lest manus til Fugelli, så det som ble sagt tilfaller antagelig Fugelli alene.

Jeg er jo enig med deg, det er sikkert ikke politisk agitasjon folk kommer for å høre i kirken, men mer generelle vendinger om nestekjærlighet, omsorg og hva de nå snakker om.

Men også, på et mer generelt plan: Kirken bør ta ansvar og forplikte seg på standpunkter av 'politisk' art - som om noe ikke skulle være politisk...

Jeg mener også at vi må få velge. Kommer vi i kirken, så venter vi å finne kirkelige holdninger og kirkelige ritualer. De som ikke ønsker det må gå andre steder. Men det må være forutsigbart. Vi kan ikke møte politikk den en dagen og religion den neste.

Gjest Ta rotta på Frp!
Skrevet

Det er uopdragne obsternasige dritunger som deg som gjør at man kan lure på om det var riktig å avskaffe fysisk avstraffelse i barneoppdragelsen.

Så flott at du viser ditt sanne ansikt slik at alle forstår hvor skrudd du og dine tilhengere her inne er! *applaus*

Skrevet

Så flott at du viser ditt sanne ansikt slik at alle forstår hvor skrudd du og dine tilhengere her inne er! *applaus*

Det er mye morsommere hvis du argumenterer for det du mener.

Jeg forstår deg dithen at du synes kirken bør advare borgerne mot å stemme FrP.

Synes du at kirken bør avgrense sitt politiske engasjement til akkurat dette, eller er det andre forhold du synes kirken bør engasjere seg konkret i?

Skrevet

Jeg mener også at vi må få velge. Kommer vi i kirken, så venter vi å finne kirkelige holdninger og kirkelige ritualer. De som ikke ønsker det må gå andre steder. Men det må være forutsigbart. Vi kan ikke møte politikk den en dagen og religion den neste.

Forutsigbarhet er et godt poeng. Religion er nettopp for en stor del det repetitive, det alle kjenner og, dessverre, det som sklir rett inn uten motstand. Jeg går i kirken en gang i året, da barnet har skoleavslutning. Da vil jeg ha barnekor med uhørlig sang omtrent og en prest som messer lightutgaven av juleevangeliet. Noe annet ville vært trasig.

Men til vanlig, hvis preken og ritualer blir altfor tannløse, kan man tenke seg at troverdigheten også blir borte og at presten & co framstår som lønnsarbeidere. Ellers tror jeg for øvrig ikke det er mye her i verden som ikke er "politisk" på sett og vis - bortsett fra kjærligheten og etpartre ting til.

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Hvorfor kan ikke dere supergjengen her inne i denne tråden danne deres eget nazi-parti likesågodt, først som sist?!"

Det går ikke. De tradisjonelle nazistene har åpenbart noen høner å plukke med jødene.

Det har ikke de høyrevridde dol-folka. De elsker jøder.

Men de deler nazistenes syn på muslimer og andre fremmedkulturuelle.

De kunne kanskje startet en lokalavdeling av Vigrid. Vigrid Light?

Eventuelt kunne de overtalt Vigrid til å svelge noen kameler, fått dem til å godta jødene, og joinet dem i en felles kamp mot alt ikke-arisk.

Skrevet

"Hvorfor kan ikke dere supergjengen her inne i denne tråden danne deres eget nazi-parti likesågodt, først som sist?!"

Det går ikke. De tradisjonelle nazistene har åpenbart noen høner å plukke med jødene.

Det har ikke de høyrevridde dol-folka. De elsker jøder.

Men de deler nazistenes syn på muslimer og andre fremmedkulturuelle.

De kunne kanskje startet en lokalavdeling av Vigrid. Vigrid Light?

Eventuelt kunne de overtalt Vigrid til å svelge noen kameler, fått dem til å godta jødene, og joinet dem i en felles kamp mot alt ikke-arisk.

Det er fint at du prøver å melde deg på i politiske diskusjoner, men tror du ikke at det er best om du holder deg til shaving og ellers fortsetter din praksis som klara klok i samlivsspørsmål?

Ugga Bugga
Skrevet

Her er jeg enig med Hagen. Denne mannen bruker ytringsfriheten sin til å dumme seg ut.

Gjest hakke hakkespettt
Skrevet

Definer rasist i denne sammenhengen.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det er fint at du prøver å melde deg på i politiske diskusjoner, men tror du ikke at det er best om du holder deg til shaving og ellers fortsetter din praksis som klara klok i samlivsspørsmål?

Du er ufordragelig arrogant.

Dette er en hersketeknikk jeg ser du ofte bruker når du ikke har noe vettugt å komme med.

Og noe vettugt å komme med, har du skjelden.

Surmaga gammel grinebiter!

Gjest Ta rotta på Frp!
Skrevet

Det er mye morsommere hvis du argumenterer for det du mener.

Jeg forstår deg dithen at du synes kirken bør advare borgerne mot å stemme FrP.

Synes du at kirken bør avgrense sitt politiske engasjement til akkurat dette, eller er det andre forhold du synes kirken bør engasjere seg konkret i?

"Det er mye morsommere hvis du argumenterer for det du mener"

Beklager, den moroa må jeg nok snyte deg for.

Jeg orker ikke å forsette i noe som kommer til å bli en ulidelig lang krangletråd, bare for å underholde deg!

Logg av og ta et bad, kansje du blir snillere etterpå! ;D)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo, og du burde vel strengt tatt komme deg tilbake til vennene dine på antipsykforumet.

Skrevet

Hehe, og det kom fra en som i et annet innlegg kommenterte andre folks (les: venstresiden hersketeknikk.

Trøste får da bli at det jo ser ut som høyresiden også ser ut til å mestre taktikken. Eller mestre og mestre - dere gjør hvertfall et helhjertet forsøk!

Søtt, igrunn:-)

Skrevet

Hehe, og det kom fra en som i et annet innlegg kommenterte andre folks (les: venstresiden hersketeknikk.

Trøste får da bli at det jo ser ut som høyresiden også ser ut til å mestre taktikken. Eller mestre og mestre - dere gjør hvertfall et helhjertet forsøk!

Søtt, igrunn:-)

Som klok kvinne forstår du at slike tråder ikke minst handler om å kaste replikker på hverandre, og dessuten skamløst bruke perfide triks.

Det er part of the game, og jeg forutsetter at Sophie ikke på noen måte lar seg bringe i affekt over en smule kjeftbruk i trådene...

Skrevet

Som klok kvinne forstår du at slike tråder ikke minst handler om å kaste replikker på hverandre, og dessuten skamløst bruke perfide triks.

Det er part of the game, og jeg forutsetter at Sophie ikke på noen måte lar seg bringe i affekt over en smule kjeftbruk i trådene...

Jeg smilte, gjorde jeg ikke?

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...