Gå til innhold

CSI på TVN eller frust. fruer på TV2

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

William Petersen og Marg Helgenberger (puh!) feier Richard Burghi og hun Lois Lane-dama av skjermen any day hjemme hos meg :)...eller, hver tirsdag, for å være nøyaktig...

Hør! Hør! :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

2

• ShitDiddelyDo

2

• Ugga Bugga

2

• sugarpop

2

Ugga Bugga
Skrevet

CSI selvfølgelig! De anorektiske fruene kan ikke måle seg med karene i CSI! *Sikle*

Men rørleggeren hos fruene er jo ganske snacksy, da :)

Skrevet

Frustrerte fruer viste seg å omhandle intriger og kjærlighetsproblematikk. Spennende nok, men ikke i lengden.

CSI er ok, men dog noe repetitiv i stilen. Det som er verre, er at drapene og historiene blir stadig mer sadistiske og skrekkelige har jeg inntrykk av. Er det virkelig ingen som myrder hverandre lenger med kniv eller steikepanne i sjalusiaffekt eller med arv som siktemål?

Jeg ser for øvrig på CSI, ikke fruene, så da har du min stemme.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Frustrerte fruer viste seg å omhandle intriger og kjærlighetsproblematikk. Spennende nok, men ikke i lengden.

CSI er ok, men dog noe repetitiv i stilen. Det som er verre, er at drapene og historiene blir stadig mer sadistiske og skrekkelige har jeg inntrykk av. Er det virkelig ingen som myrder hverandre lenger med kniv eller steikepanne i sjalusiaffekt eller med arv som siktemål?

Jeg ser for øvrig på CSI, ikke fruene, så da har du min stemme.

:-s

se på nå!

Gjest Varg i Veum
Skrevet

se på nå!

Hehe, jeg må nok innrømme at kveldens episode var litt småekkel ja :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hehe, jeg må nok innrømme at kveldens episode var litt småekkel ja :)

Ja, og kanskje ikke sååå intelligent akkurat, ref. omtale av fruene...

Skrevet

se på nå!

Skrudde på. Og av. Fy f.

Gjest blame
Skrevet

Ingen som går igjen!? I CSI er det jo samme folka hele tiden og Grissom Nick er da virkelig noe å sikle etter! ;o)

Altså; ingen som går igjen på tvers av seriene jeg nevnte :) Det virket som hun trodde at Jerry Bruckheimer spilte i alle seriene, så det var det jeg prøvde å oppklare :)

Går for Warrick, jeg.. *sikle*

Skrevet

For min del så varierer det.

Jeg har igrunn ikke sett på Frustrerte Fruer fra begynnelsen, bare nå den siste mnd jeg har sett litt på det.

CSI er nok det jeg ser mest på.

Gjest liede
Skrevet

Nå har jeg aldri sett Frustrerte fruer, men innbiller meg at CSI er en hakket mer intelligent serie. Er helt hekta på CSI + diverse andre serier Jerry Bruckheimer står bak.

Det blir som å sammenligne artisjokk og papaya.

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jerry Bruckheimer er skaperen av de seriene jeg nevnte. :)

Ingen som går igjen i de seriene, men det er med et par mannfolk som gjør noen av seriene ekstra se-bare :)

De mannfolka må jo også være eneste grunn til å se serien.

Jeg så CSI for første gang da Tarantino regisserte, og ble overraskende skuffet over noe Tarantino skulle stå bak.

Men siden enkelte her inne påsto at Tarantino-episodene var dårligere enn de vanlige episodene, ga jeg den en sjanse til for noen uker siden. Den episoden jeg da så var helt håpløs.

Og nå så jeg igjen i går, den episoden som gikk seneste av de to, og det må jo være noe av det mer banale jeg har sett.

En politiserie uten antydning til utvikling siden politiserier ble inn. Karakterene står hele tiden å forklarer hverandre ting, åpenbart for å gi publikum inn med teskje og litt til. Disse tilbakeblikkene er filmatisk håpløse. Har aldri fyren bak serien hørt om å overlate noe til fantasien? Denne stadige kameraføringen hvor noe blir zoomet inn. Herregud.

Jeg forstår at serien har gått i mange år, og at den har begynt å miste sin populæritiet. Vel, det er ikke rart. Andre politiserier utvikler seg. Selv NYPD Blue er mer utviklende enn CSI, selv om det også er en politiserie som er i ferd med å gå ut på dato. Men de var i hvert fall banebrytende den dagen de kom. CSI spiller jo på klisjeer.

Herremin.

Men det jeg lurte på: Hva er det som fascinerer med serien, sånn bortsett fra mannfolka?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke greie på hverken artisjokk eller papaya. :-\

mumitrollet
Skrevet

Jeg er mest interresert i hvordan du finner "tverrsummen" av rådene du får.

(Tverrsummen av et tall finner vi ved å addere sifrene i tallet. F.eks. er tverrsummen av 456 er 4+5+6=15)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Altså; ingen som går igjen på tvers av seriene jeg nevnte :) Det virket som hun trodde at Jerry Bruckheimer spilte i alle seriene, så det var det jeg prøvde å oppklare :)

Går for Warrick, jeg.. *sikle*

Hehe... med "Er det" mente jeg 'det' som i 'is there' på engelsk. Ikke som 'Is that..'

Gjest heffalumpen
Skrevet

Begge deler er godt!

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg er mest interresert i hvordan du finner "tverrsummen" av rådene du får.

(Tverrsummen av et tall finner vi ved å addere sifrene i tallet. F.eks. er tverrsummen av 456 er 4+5+6=15)

I dette tilfellet er tverrsummen et slags gyldent snitt, en magefølelse som oppstår etter å ha lest innleggene. Men ettersom klokken gikk, helte det i retnign CSI. Nå, etter egenerfaring blir det fruene eller ingenting neste tirsdag :)

Syntes tverrsum var ganske malende og illustrerende i denne sammenhengen jeg!! :)) Sum av inntrykk sånn litt på tvers, ikke systematisk regnet ut. En vektskål hadde forresten gjort nytten..

Gjest blame
Skrevet

De mannfolka må jo også være eneste grunn til å se serien.

Jeg så CSI for første gang da Tarantino regisserte, og ble overraskende skuffet over noe Tarantino skulle stå bak.

Men siden enkelte her inne påsto at Tarantino-episodene var dårligere enn de vanlige episodene, ga jeg den en sjanse til for noen uker siden. Den episoden jeg da så var helt håpløs.

Og nå så jeg igjen i går, den episoden som gikk seneste av de to, og det må jo være noe av det mer banale jeg har sett.

En politiserie uten antydning til utvikling siden politiserier ble inn. Karakterene står hele tiden å forklarer hverandre ting, åpenbart for å gi publikum inn med teskje og litt til. Disse tilbakeblikkene er filmatisk håpløse. Har aldri fyren bak serien hørt om å overlate noe til fantasien? Denne stadige kameraføringen hvor noe blir zoomet inn. Herregud.

Jeg forstår at serien har gått i mange år, og at den har begynt å miste sin populæritiet. Vel, det er ikke rart. Andre politiserier utvikler seg. Selv NYPD Blue er mer utviklende enn CSI, selv om det også er en politiserie som er i ferd med å gå ut på dato. Men de var i hvert fall banebrytende den dagen de kom. CSI spiller jo på klisjeer.

Herremin.

Men det jeg lurte på: Hva er det som fascinerer med serien, sånn bortsett fra mannfolka?

Litt treg med å svare her, men sånn går det når man har fått skiveutglidning. Jaja..

Jeg har alltid vært fascinert av krim, selv om jeg engang var sammen med en biolgistudent som hadde for vane å plukke fra hverandre hele episoden *knurr*.

Serien var nyskapende når den kom - for meg iallfall, så jeg ble hekta, og siden har det bare blitt sånn.

Tarantino episoden(e) var vel litt annerledes, litt mer dramatisk enn de vanlige, uten at jeg helt vet om jeg synes det var til det bedre eller ei.

Når du er oppvokst med Derrick, så sier det jo seg selv at CSI er noe nytt ;)

Gjest blame
Skrevet

Hehe... med "Er det" mente jeg 'det' som i 'is there' på engelsk. Ikke som 'Is that..'

Hva kan jeg si? Jeg er treg i oppfattelsen ;) Men da tror jeg vi har fått svar begge to :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...