Gå til innhold

Maksdose Cipralex.


Gjest mbo

Anbefalte innlegg

Legen min sier at maksdose på Cipralex er 15mg men det virker etter å ha lest her på forumet som det er folk som bruker 20 og 30 mg ,stemmer dette?

Har på følelsen at i lengden er 15mg for lite for meg.

Har merket i dag at det skal svært lite til av problemer før angsten kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på cipralex 20 mg og har gjort det i godt over ett år. Det ble også vurdert å øke dosen min til 30 mg (fordi jeg har tvangstanker), men det ønsker jeg ikke selv pga bivirkninger.

Det kan ta noen måneder før man får maksimal effekt av cipralex. For meg tok det vel et par-tre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rea Silvia

Jeg har vært oppe i 30mg Cipralex. Men jeg merket ingen forskjell fra 20-30, så gikk ned til 20 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

I farten husker jeg flere pasienter jeg har på 30 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Min psykiater ville at jeg skulle ha prøvd ut 20 mg cipralex, før vi kunne konkludere med at for meg var 15 mg det beste. Så der har du enda en psykiater å slå i bordet med til din fastlege.

Det er mulig han går lengre opp også. Men det har vi ikke diskutert, for jeg har aldri vært en som har tålt de store dosene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...