bekymret271365380981 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Hei, Jeg er en 27 år gammel mann som de siste seks-syv ukene har hatt lette men likevel bekymringsverdige symptomer. Det jeg merket først var en lett svimmelhet som varer i ett til to sekunder, jeg gir deg en oversikt over symptomene, siden de er blitt ganske mange etter hvert: 1. Svimmel i korte øyeblikk 2. Svimmel/tung/rar i hode konstant i en til to timer (ved to-tre anledninger). 3. Mageknipe/tung mage (spesielt de to siste ukene) 4. Enkelte ganger lett hodeverk 5. Nummen/prikking i fingrer/hender og noen ganger andre steder 6. klønete grep, har mistet ting på golvet. 7. følelse av oppsvulmet (eller klønete tunge) - problemer med vanskelige ord (riktignok ikke så store problemer at noen legger merke til det) 8. Sliter med synet på venstre øyet, problemer med å fokusere noen ganger (rett etter jeg våkner for eksempel). Var for øvrig til optiker og han kunne bekrefte at jeg hadde fått dårligere syn på venstre øye og anbefalte meg nye briller. 9. Vekttap på minst 6-7 kg siden symptomene startet (fra nærmere 80 til 72). 10. I dag og i går har jeg også hatt lette smerter i ryggen på venstre side midterste/nedre del. I tillegg skjedde noe skremmende da jeg var på vei hjem fra en fest denne helgen, jeg hadde drukket en god del alkohol, på veien hjem ble jeg plutselig svimmel og fikk prikker foran øynene slik at jeg ikke kunne se (omtrent som det skjer noen ganger hvis man har sittet lenge og reiser seg plutselig), jeg vet ikke hvor lenge det varte men det må ha vært minst ett minutt, det gikk over etter litt da jeg satte meg ned. Jeg vet ikke om dette har noen sammenheng med de andre symptomene, men jeg har en hjerteklaffeil, og lurer på om det kan være noe med blodtrykket eller lignende. For øvrig var jeg hos legen for litt over en uke siden og han fant ikke noe spesielt, han sjekket også blodtrykket. Jeg er bekymret for at det kan være en form for kreft (hjernesvulst, bukspyttkjertelkreft, leukemi). Symptomene har ikke blitt bedre eller verre med tiden, og jeg er klar over at jeg fokuserer svært mye på symptomene og at det muligens kan forsterke dem? Jeg hadde noen lignende symptomer for nøyaktig to år siden, det var helst hodeverk men jeg følte meg også litt svimmel til tider og jeg hadde samme fornemmelse i fingre/hender. Den gang fant ikke legen noe galt og symptomene forsvant etter rundt en og en halv måned. Symptomene blir verken bedre eller verre selv om jeg har oppdaget flere og flere... Det kan være noen dager jeg merker noen symptomer bedre enn andre, men generelt har ingen symptomer blitt forverret seg men heller ikke forbedret seg. Annen relevant informasjon: Jeg jobber med data, og bruker mye tid fremfor datamaskinen også på fritiden. Jeg har allergi og astma og startet med aerius-tabletter og nasonex nesespray rett før jeg merket de første symptomene (har derfor sluttet med det). Jeg har ikke et spesielt variert kosthold, trener sjeldent, drikker forholdsvis mye alkohol (men sjeldent ukedager) og snuser. Jeg sover vanligvis ikke mer enn i 6 timer i ukedagene, men symptomene forsvinner ikke selv de nettene jeg får rikelig med søvn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228995-svimmelnummen-i-fingrevekttapmageknipe-redd-for-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.