ShitDiddelyDo Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Jeg kjenner en psykolog. Han gikk ut med knallkarakterer. Men denne mannen er den desidert dårligste menneskekjenneren jeg har møtt i hele mitt liv. Han eier ikke antenner, og med mennesker er han mildt sagt elendig. Han må ha alt inn med teskje, og hint tar han ikke selv om det står skrevet med maling på veggen foran ham. Han er snill og grei, altså, så dette har naturligvis lite med din venninne å gjøre, men det sier litt om psykiatristanden i Norge når folk som knapt vet ut og inn på seg selv skal grave i andres psyke. Måtte jeg aldri klikke. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Hun har til og med foreldrene snurret rundt lillefingeren. Veldig bortskjemt og kunne gjerne slenge foreldrene full i dritt med venner tilstede. Foreldrene sa ingenting. Det med foreldrene er kanskje litt av årsaken også...? Uten at jeg er noen ekspert, vil jeg tro at en person som ikke møter motbør på oppførselen sin fra tidlig av, ikke vil bli "justert" som alle vi andre blir. Dermed får "personlighetsforstyrrelsen" blomstre i fred... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 spørs hva du mener med "intelligent", det er knallharde krav for å komme inn på psykologistudiet og mange flaskehalser underveis. Så helt "uintelligent " kan hun neppe være. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 spørs hva du mener med "intelligent", det er knallharde krav for å komme inn på psykologistudiet og mange flaskehalser underveis. Så helt "uintelligent " kan hun neppe være. Det finnes mange former for intelligens. Desverre måler ikke opptakskriteriene noen som helst om "egnetheten" som psykolog. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 Alt for sympati og oppmerksomhet... tror hun fanger en del folk ved at man føler seg snille og viktige når vi hjelper henne. Hjelper andre gir en god følelse, ikke sant... Så er det løgn, og hun sier folk har gjort ting mot henne de ikke har gjort. For at andre skal synes synd på henne... sukk... Har hørt jeg har gått rundt å lusket på henne fra andre, på et sted jeg aldri har vært en gang. Har kjørt fordi med buss et par ganger liksom...det er alt... Og sier folk har ropt hore etter henne og, så tror de som er manipulert på henne og stakkars henne, hun må vi støtte... En har bare ikke noe å stille opp med. Er imot mobbing, men mobber andre. Selvmotsigelsenes reinkarnasjon? Hun har heller ingen igjen av den gamle vennegjengen... Er et par som later som de er nøytral da, for å unngå like mye mobbing og dritt, men prøver like fullt unngå henne mest mulig... Man blir jo anmeldt for alt mulig rart når man prøver bryte kontakten. Men etterhvert mister hun nye venner også, når de innser at hun er gal... Så blir de og anmeldt. Og får dritt. Blir liksom tryggest å fortsette være hennes "venn"... Hun kan spørre hva du ønsker deg til jul, men plutselig har det skjedd en bitteliten ting og hun starter lyve om deg... FARLIGE mennesker. Det er som å lese om henne. Det er helt sprøtt at det faktisk finnes flere som er så utrolig like på disse tingene. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Det finnes mange former for intelligens. Desverre måler ikke opptakskriteriene noen som helst om "egnetheten" som psykolog. selvsagt finnes det mnage former for intelligens, men IQ og evne til å ta til seg boklig lærdom er vel blant de mest kjente. 0 Siter
petter smart Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 selvsagt finnes det mnage former for intelligens, men IQ og evne til å ta til seg boklig lærdom er vel blant de mest kjente. IQ måles ikke under utdannelse og er ikke et kriterie for opptak. Boklig lærdom sier ingenting om egnethet som psykolog. De burde hatt opptaksprøver og intervju. 0 Siter
Goliath Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 selvsagt finnes det mnage former for intelligens, men IQ og evne til å ta til seg boklig lærdom er vel blant de mest kjente. Men det sier intet om vedkommende vil egne seg som psykolog - hvilket det etterhvert finnes mange grelle eksempler på.... 0 Siter
tonie Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Det første som slo meg da jeg leste din beskrivelse, var hvorfor i all verden du hadde henne som en venninne?!? Og så, i siste avsnitt, når du omtaler henne som en eks.-venninne, slår det meg at du er kanskje er litt farga akkurat nå? Det var det første som slo meg også. 0 Siter
mumitrollet Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 IQ måles ikke under utdannelse og er ikke et kriterie for opptak. Boklig lærdom sier ingenting om egnethet som psykolog. De burde hatt opptaksprøver og intervju. Har ikke sagt et ord om egnethet, uttalte meg kun om intelligens. 0 Siter
Gjest frøken_abc Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Kjenner til et lignende tilfelle, ja. Hvordan i utgangspunktet uspiselige folk kan komme til 5.året på profesjonsstudiet i psykologi og fremdeles være like overtydelig selvhevdende, nedlatende og uspiselig, er meg uforståelig. Tilfellet jeg kjenner til overkjørte sine medstudenter så til de grader, på en presentasjon de hadde. Merkelig at ingen har sagt i fra. Tyra Banks, sier jeg bare. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.