Gå til innhold

Hvor mange medisiner kan man stå på over lengre tid, før det blir skadelig


Gjest privatoffentlig legemiddelindustri

Anbefalte innlegg

Gjest privatoffentlig legemiddelindustri

for kroppen?

Jeg står på Rivotril,0,5*2,Tolvon 10 mg,Cipralex 15 mg,Lamictal 25 mg, men skal trappe opp dosen.

i tillegg går jeg på p-piller.

Jeg er bare redd for å bli et lite apotek.

Hvor mye medisiner kan en egentlig stå på over tid, uten at kroppen tar alvorlig skade av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Spørsmålet er ikke godt.

Det er ikke antallet medisiner som er av betydning. De aller fleste medisiner kan en bruke livslangt uten at en tar skade av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Jeg forstår dog hva du mener. Og jeg forstår spørsmålet ditt. Men svaret er vel at hvor _mange_ medisiner ikke har den store betydningen i forhold til at disse medisinene 1) fungerer godt sammen, 2) og er i rett dose i forhold til hverandre.3) er rett for din lidelse/situasjon.

Føler du at du fungerer, er denne sammenkoblingen av medisiner sikkert bedre enn kanskje _en_ medisin som er feil for deg. Nhd reagerte ikke på listen din, og jeg ville da følt meg betrygget i forhold til å føle meg som et usunt miniapotek.

Er du redd for levra di kan du gjøre som meg, ta en prøve med noen års mellomrom.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest privatoffentlig legemiddelindustri

Jeg forstår dog hva du mener. Og jeg forstår spørsmålet ditt. Men svaret er vel at hvor _mange_ medisiner ikke har den store betydningen i forhold til at disse medisinene 1) fungerer godt sammen, 2) og er i rett dose i forhold til hverandre.3) er rett for din lidelse/situasjon.

Føler du at du fungerer, er denne sammenkoblingen av medisiner sikkert bedre enn kanskje _en_ medisin som er feil for deg. Nhd reagerte ikke på listen din, og jeg ville da følt meg betrygget i forhold til å føle meg som et usunt miniapotek.

Er du redd for levra di kan du gjøre som meg, ta en prøve med noen års mellomrom.

Vennlig hilsen

Jeg vet at kombinasjonen ikke er dårlig for mine plager, min bekymring var heller hva det gjorde med kroppen min over tid. i en krisesituasjon kan en jo godt gå på mye, men ettersom årene går, så synes jeg det er rimelig å være kritisk å stille spørsmål om alle disse medisinene er nødvendige for ens psykiske velvære.

jeg er faktisk redd for å bli avhengig av for mye. Vet det er en skrekk psykiateren ikke deler med meg, men jeg er faktisk bekymret for hva dette gjør med kroppen og hjernen min på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...