Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg hadde vunnet et slikt Cruise på en båt for en uke -så hadde jeg solgt den. Jeg ser ikke sjarmen ved å være på en BÅT. Hva er det som er så flott med det da? 2 netter på Color Fantasy er nok for meg - lekkert, javisst - - men det blir jo kjedelig etter noen timer å gå opp og ned alle trappene på mye tepper og glo på alle som sitter og pimper og drekker, eller spiller på enarma banditter eller handler sprit.

Det kan da ikke være en ferieform? - en måte å reise på, javisst - men å VÆRE der?

GRØSS

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• Goliath

10

• Gemini

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

hare1365380455
Skrevet

Jeg hadde nok blitt sjøsyk...... Og jeg hadde nok heller ikke likt Orientekspressen. :)

Ugga Bugga
Skrevet

Jeg tror også det ville blitt kjedelig. Ihvertfall hvis man er under 70 år.

Med mindre det var Hurtigruta, da. Den kunne jeg faktisk tenkt meg å tatt.

Skrevet

Vel - båten må være stor, og turen kanskje litt lengre enn en uke.

Dersom jeg skulle reist slik (noe jeg i prinsippet er enig med deg i ikke er så aktuelt), så måtte det først og fremst være p.g.a. alle anløpene. Du kommer jo til stadig nye steder rundt omkring, der du har en hel dag til rådighet (på egenhånd, eller arrangerte opplegg fra turarrangøren).

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei, bare trampe rundt på en båt i en eller to uker virker ganske ensformig i lengden for meg også.

Men de fleste cruise som går over litt tid, har jo god tid i forskjellige havner med severdigheter om dagene, og så forflytter man seg om natten - og da blir det straks litt bedre.

Håper da virkelig også at skikkelige cruiseskip er hakket hvassere enn danskebåtene...

Men det står ikke høyt på min ferieønskeliste, heller.

Skrevet

Ja, helt enig. Pimping og drekking overalt.. Det er jo kanskje ikke slik på en cruisebåt..

Jeg har alltid tenkt at det verst tenkelige mareritt må være et evighetscruise med danskebåten:)

Skrevet

Nei, bare trampe rundt på en båt i en eller to uker virker ganske ensformig i lengden for meg også.

Men de fleste cruise som går over litt tid, har jo god tid i forskjellige havner med severdigheter om dagene, og så forflytter man seg om natten - og da blir det straks litt bedre.

Håper da virkelig også at skikkelige cruiseskip er hakket hvassere enn danskebåtene...

Color Fantasy er IKKE akkurat som danskebåtene da - - det skal sies :)

Skrevet

Vel - båten må være stor, og turen kanskje litt lengre enn en uke.

Dersom jeg skulle reist slik (noe jeg i prinsippet er enig med deg i ikke er så aktuelt), så måtte det først og fremst være p.g.a. alle anløpene. Du kommer jo til stadig nye steder rundt omkring, der du har en hel dag til rådighet (på egenhånd, eller arrangerte opplegg fra turarrangøren).

Tror jeg hadde blitt stresset av alt det arrangerte jeg - mulig jeg er trassig - hehe

Skrevet

Jeg hadde nok reist hvis jeg hadde vunnet cruiset, men det står ikke på ønskelista.

Hurtigruta er unntaket, men det regner du vel ikke som luksuscruise?

Skrevet

Forskjellen mellom et stort cruise skip og Color Fantasy er som natt og dag.

Den som kjeder seg ombord på et stort cruise skip - som i tillegg vanligvis ankommer en ny og spennende havn nesten hver dag - er nok et svært lite mindretall.

Har selv vært på ukeslange cruise flere ganger, og har enda ikke rukket å få med meg på langt nær alt av de aktivitetene og opplevelsene som disse skipene har hatt å by på.

Som mc-fører har jeg benyttet Color Fantasy ved flere anledninger på mc-turer sørover i Europa.

Og for at det ikke skal være noen tvil.....det kan IKKE sammenliknes på noen måte med et større crusie skip...:-)

Skrevet

"Håper da virkelig også at skikkelige cruiseskip er hakket hvassere enn danskebåtene..."

Det er som natt og dag - også om du bruker Color Fantasy som referanse...:-)

Skrevet

Tror jeg hadde blitt stresset av alt det arrangerte jeg - mulig jeg er trassig - hehe

Du deltar som du selv vil på det som er arrangert - eller rusler/reiser fritt omkring på de steder der skipene anløper.

Friheten når man reiser på et cruise er nettopp en av de ting som jeg setter pris på - jeg som hater charter-turer....:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig med deg jeg også.

Dessuten er jeg en enkel fyr, og jeg hadde ikke taklet å befinne meg på en svær båt, uten rømingsmuligheter, sammen med så mange kakser.

Skrevet

Du deltar som du selv vil på det som er arrangert - eller rusler/reiser fritt omkring på de steder der skipene anløper.

Friheten når man reiser på et cruise er nettopp en av de ting som jeg setter pris på - jeg som hater charter-turer....:-)

Om man reiser på charter-tur, så har man da like stor frihet til å gjøre ting selv, eller å henge seg på arrangerte aktiviteter.

I alle fall om man unngår å bo på "flaggskipet" til Ving eller hvem man nå reiser med, som kanskje har noe over-ivrige "aktivitetsledere" etc.

Eller har jeg bare vært heldig og/eller selektiv når jeg har reist på mine ferier?

Gjest prust
Skrevet

Sier meg enig med deg, flisa. En uke eller to på en båt høres kjedelig ut, selv om en opplever mange steder.

Vi har noen venner som i et par år har prøvd å fått oss med på denne herre Color Fantasy - saken - men jeg må nok innrømme at jeg ikke synes det høres særlig spennende ut. Og særlig ikke når en først må kjøre fra Kristiansand til Oslo med tre unger (den andre familien har fem) og så være på båten lenge (ett døgn?) og så bare noen timer i Kiel - og deretter samme opplegget tilbake? Nei, det har jeg ikke mye lyst til!

Mannen min heller dessverre litt mot dette opplegget, så vi får se hvor lenge jeg klarer å kjempe mot!

Gjest BanJan
Skrevet

Men om været er bra er det deilig å sitte på dekk og bare nyyyte havet og sola.

Skrevet

Charterturer er jo billige - og så kan man leie bil og bestemme selv - men det jeg liker best er jo å loffe rundt og se ting da - museer og sånt - hehe

Skrevet

Men om været er bra er det deilig å sitte på dekk og bare nyyyte havet og sola.

Jeg har SCHVÆÆR veranda! :)

Skrevet

Charterturer er jo billige - og så kan man leie bil og bestemme selv - men det jeg liker best er jo å loffe rundt og se ting da - museer og sånt - hehe

"men det jeg liker best er jo å loffe rundt og se ting da - museer og sånt - hehe"

Hvilket det er flust med muligheter til å gjøre på et cruise - med nye byer/museer og sånt tilnærmet hver dag:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...