Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer heller ikke om det. Jeg hadde dratt hvis jeg hadde vunnet, men ikke betalt for det selv. En jeg kjenner skal på cruise til Bahamas til sommeren-hun vant det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

11

• Goliath

10

• Gemini

4

• jubalong70

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg drømmer heller ikke om det. Jeg hadde dratt hvis jeg hadde vunnet, men ikke betalt for det selv. En jeg kjenner skal på cruise til Bahamas til sommeren-hun vant det.

Jeg er så rar at jeg ikke vil til Østen heller jeg da....

Broren min fabler om å gifte seg i Thailand -håper ikke han tenker at vi skal være med.

Nei gitt - jeg drømmer om å krysse USA med bobil, og kjøre Eventyrveien i Tyskland, og så ha korte uker i syden med de store jentene mine, hvor jeg kan sole meg, lese bok og legge meg på en liten snurr :)

Skrevet

Den største forskjellen er kanskje at da er/bor man på ett sted, mens man på et cruise som regel er innom mange steder - og stadig får nye opplevelser/muligheter.

I tillegg så har jeg alltid benyttet anledningen til å reise videre før og/eller etter cruiset i et par uker(utreise/ankomst-havnen har alltid vært fra/til et spennende reisemål i seg selv) på egen hånd i leiebil.

Så da får man også en kjempefin kombinasjon der - som ikke koster så alt for mye ekstra, siden flyreisen allerede er betalt, og ankomst/retur kan bookes helt uavhengig av cruisets start/slutt:-)

En tre ukers "luksus/opplevelsesferie" (inklusive cruise) har for oss (to stk) vanligvis kommet på rundt 50-60 tusen (25 - 30 pr pers) - absolutt alt inkludert.

Og da har vi ikke holdt tilbake på noe, men gjort og tatt oss råd til å delta på det vi har hatt lyst til av det som har dukket opp av muligheter.

Som for eksempel havfiske (etter virkelige store fisker....) en dag ombord i en 52 fots cabincruiser - med kun kaptein og agner som øvrige deltakere...

Eller på flere timers tur rundt omkring de ulike små øyer i Bahamas - på vannscooter....

Eller på seiltur på en catamaran med innlagte snorkel/dykkestopp ved ulike korallrev underveis....

Eller en svømmetur med tamme delfiner...

og så videre....:-)

Jeg skal love deg at selv om det koster en del, så er det verdt hver eneste krone.

Så selv sparer jeg heller litt ekstra/litt lenger, og tar færre slike ferieturer, enn oftere og "vanligere" charter-turer...hvis jeg måtte velge:-)

Og hvis man ikke føler behov for å koste på seg en del av det som koster en del ekstra, så kan man godt klare å spare inn en del i forhold til hva vi har sett at vi bruker.

Men man lever bare én gang, og noe skal man bruke pengene på.

At vi ikke har barn gjør det selvfølgelig litt enklere.....

Herlighet. Jeg er litt sånn som Flisa på dette punktet.

Men etter å ha lest innlegget ditt Goliath så er jeg solgt! ;)

Skrevet

Også liker jeg å sitte på i bil .....uten at det er vann under.....:)

Du liker ikke bruer med andre ord?

:-)

Skrevet

Herlighet. Jeg er litt sånn som Flisa på dette punktet.

Men etter å ha lest innlegget ditt Goliath så er jeg solgt! ;)

Fatter'n kunne overhode ikke tenke seg en slik ferie for noen år tilbake.

Men det var mutter'n store drøm.

Og i forkant av deres 30. brylluppsdag, så fikk fatter'n klar beskjed av meg og broder'n at han bare måtte finne seg i det - og gjøre det for mutter'n skyld.

Det var deres første cruise. Nå har de vært på over 15, og fatter'n kan ikke tenke seg en bedre ferie.

Og de som overbeviste meg om at dette også er en topp måte å feriere på også for de som er vesentlig yngre enn dem.

Så jeg gjorde et "skeptisk forsøk" for noen år tilbake, og ble helt omvendt:-)

Så jeg forstår skeptikerene godt - for jeg har "vært der". Men det er noe helt annet enn det de aller fleste som ikke har forsøkt det tror.

Mye "fordommer" som over hode ikke stemmer.

ps: gjennomsnittalderen blant de som var med det siste cruise skipet jeg var på var 41 år.....

jubalong70
Skrevet

Nope - jeg tiltrekkes IKKE av show og glitter og rastauranter. Og jeg liker havet best fra en strand....:)

Greit, greit. Jeg elsker sjøen fra alle kanter! Har ikke så sans for glitter og stas, men kan underholdes av det i små doser.

Men jeg elsker muligheten til å ikke gjøre noen ting mens jeg duver på sjøen!!!

Skrevet

Du liker ikke bruer med andre ord?

:-)

Ikke de høyeste, må jeg innrømme :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...