Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest pekka
Skrevet

Denne kaken har jeg sett noen butikker har i frys. Er det noen av dere som har smakt på den? Eller bør jeg bake, håpte å spare litt tid.....

Videoannonse
Annonse
Gjest midia
Skrevet

Den har en veldig sterk sjokolade/kaffe smak og jeg vil ikke anbefale den til barn.

Mulig kaffe demper litt smak men ikke for oss som drikker brus til,da blir den for skarp.

Skrevet

Jeg synes den er god. Ser noen skriver at den har sterk glasur og at barn ikke liker den, men gutten min synes i alle fall den er god.

Gjest mmmmmm den er god
Skrevet

Oj, den er fast selskapskake her i huset.

Men at den kunne kjøpes også visste jeg ikke.....mulig den du kjøper er sterkere smak. Den jeg lager er ikke spesiellt sterk og vi har den ofte.

Dersom den lages to dager før er den helt perfekt.

Gjest Shira12
Skrevet

Har ofte spist den kjøpevarianten, er god den.

Jeg likte den før jeg begynte og drikke kaffi også.

Skrevet

Både jeg og ungene synes den er kjempegod. Jeg kan forøvrig ikke fordra kaffi til vanlig, men går fint med det som er i kaken.

Mary Poppins
Skrevet

Den er rååååå god!!! Beste kaken som finnes rett og slett!!!

Gjest pekka
Skrevet

Men at den kunne kjøpes også visste jeg ikke.....mulig den du kjøper er sterkere smak. Den jeg lager er ikke spesiellt sterk og vi har den ofte.

Kjære du, tør jeg be om din oppskrift? Har en oppskrift her men husker den ble litt rar.... Sånn i tilfelle jeg ser tida strekker til så jeg kan bake :)

Gjest pekka
Skrevet

Takk alle sammen, nå vet jeg at det er en grei mulighet om jeg ikke får tid til å bake den selv. :)

Skrevet

Blir den bedre om den står altså?!

Her i huset blir bestandig kaka spist med en gang jeg har bakt den ferdig omentrent...hehe...

Gjest sol etter regn
Skrevet

Takk alle sammen, nå vet jeg at det er en grei mulighet om jeg ikke får tid til å bake den selv. :)

Kommer vel litt an på hvilken anledning du skal ha den i.. :)

Man tar ikke med en slik kjøpekake i konfirmasjon feks.. Da står man heller oppe til 3 på natta for å bake.. :-|

*nam* nå fikk jeg lyst på kake..

Gjest mmmmmm den er god
Skrevet

Kjære du, tør jeg be om din oppskrift? Har en oppskrift her men husker den ble litt rar.... Sånn i tilfelle jeg ser tida strekker til så jeg kan bake :)

200 gr margarin og

2,5 dl sukker røres sammen.

3 egg røres i, ett og ett om gangen.

350 gr hvetemel, 3 ts bakepulver, 1/2 ts salt, 1,5 ts kanel, 1,5 ts muskat, 2 ss kakao og 1,5 dl melk blandes.

Det tørre vekselsvis med melken.

(Røren skal egentlig deles i to, halve uten kakao, og resten med, for å få to farger, -det gidder ikke jeg).

Stekes ved 200 grader nederst i ovnen, i 45 minutter.

FYLL og GLASUR:

150 gr smør

500 gr melis

1,5 ts kakao

4 ss kaffe

blandes.

Lag gjere kaken to dager før den serveres.

Vel bekomme.

Gjest pekka
Skrevet

200 gr margarin og

2,5 dl sukker røres sammen.

3 egg røres i, ett og ett om gangen.

350 gr hvetemel, 3 ts bakepulver, 1/2 ts salt, 1,5 ts kanel, 1,5 ts muskat, 2 ss kakao og 1,5 dl melk blandes.

Det tørre vekselsvis med melken.

(Røren skal egentlig deles i to, halve uten kakao, og resten med, for å få to farger, -det gidder ikke jeg).

Stekes ved 200 grader nederst i ovnen, i 45 minutter.

FYLL og GLASUR:

150 gr smør

500 gr melis

1,5 ts kakao

4 ss kaffe

blandes.

Lag gjere kaken to dager før den serveres.

Vel bekomme.

Tusen tusen takk!!! :)

Denne oppskriften ser litt større ut enn min, blir spennende gitt. Takk for din tid!

Gjest pekka
Skrevet

Kommer vel litt an på hvilken anledning du skal ha den i.. :)

Man tar ikke med en slik kjøpekake i konfirmasjon feks.. Da står man heller oppe til 3 på natta for å bake.. :-|

*nam* nå fikk jeg lyst på kake..

Det er til en ungdomsbursdag :)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Det er til en ungdomsbursdag :)

Hihi, ja da er det sikkert helt suverent! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...