Elisabeth1365380359 Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Hvis man skal sy brudpikekjole, skal man da bruke silke eller sateng? Eller noe helt annet kanskje? 0 Siter
Gemini Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Jeg tror sateng. Hvis du ser på www.lilly.dk, så er pikekjolene der sydd i sateng (satin). 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 Jeg tror sateng. Hvis du ser på www.lilly.dk, så er pikekjolene der sydd i sateng (satin). Takk for svar! Billigere for sateng, så det var kjekt! 0 Siter
Atene Skrevet 3. mai 2006 Skrevet 3. mai 2006 Her er det en begrepsblanding. Silke er et materiale. Sateng er en måte å veve materialet på. Det finnes både silkesateng og bomullssateng, og sikker andre typer også. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Skrevet 3. mai 2006 Her er det en begrepsblanding. Silke er et materiale. Sateng er en måte å veve materialet på. Det finnes både silkesateng og bomullssateng, og sikker andre typer også. okei, det viste jeg ikke. Var på teksilbutikk og der kostet silke veldig mye, mens sateng var billig. 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Her er det en begrepsblanding. Silke er et materiale. Sateng er en måte å veve materialet på. Det finnes både silkesateng og bomullssateng, og sikker andre typer også. Så morsomt at noen i det hele tatt vet dette! Jobber du med det, eller syr du som hobby? Eller er det bare noe du går rundt og vet? (Og kanskje noe de fleste burde vite?) Jeg ante ikke dette, trodde også at sateng var et "stoff" 0 Siter
Atene Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Så morsomt at noen i det hele tatt vet dette! Jobber du med det, eller syr du som hobby? Eller er det bare noe du går rundt og vet? (Og kanskje noe de fleste burde vite?) Jeg ante ikke dette, trodde også at sateng var et "stoff" Jeg bare går rundt og vet det. Det skyldes nok elefanthukommelsen. Å sy er definitivt blant de tingene jeg _ikke_ gjør. Har drevet det til gardiner (rette sømmer) under mye banning. 0 Siter
Gjest fridalida Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Jeg bare går rundt og vet det. Det skyldes nok elefanthukommelsen. Å sy er definitivt blant de tingene jeg _ikke_ gjør. Har drevet det til gardiner (rette sømmer) under mye banning. Kjenner meg veldig godt igjen når det gjelder banning og gardiner, spesielt de fra Ikea som er skjeve i utgangspunktet. Har bannet mye de gangene jeg har forsøkt å legge opp ferdigsydde gardiner derfra, vanskelig å tilpasse skjevhetene i mitt opplegg til den opprinnelige, hvis du skjønner hva jeg mener..... Imponert over elefanthukommelen din! Jeg har mer en mygg-hukommelse, tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.