Gå til innhold

silke eller sateng?

Anbefalte innlegg

Elisabeth1365380359
Skrevet

Hvis man skal sy brudpikekjole, skal man da bruke silke eller sateng? Eller noe helt annet kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror sateng. Hvis du ser på www.lilly.dk, så er pikekjolene der sydd i sateng (satin).

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg tror sateng. Hvis du ser på www.lilly.dk, så er pikekjolene der sydd i sateng (satin).

Takk for svar! Billigere for sateng, så det var kjekt!

Skrevet

Her er det en begrepsblanding.

Silke er et materiale. Sateng er en måte å veve materialet på.

Det finnes både silkesateng og bomullssateng, og sikker andre typer også.

Elisabeth1365380359
Skrevet

okei, det viste jeg ikke. Var på teksilbutikk og der kostet silke veldig mye, mens sateng var billig.

Gjest fridalida
Skrevet

Så morsomt at noen i det hele tatt vet dette! Jobber du med det, eller syr du som hobby? Eller er det bare noe du går rundt og vet? (Og kanskje noe de fleste burde vite?)

Jeg ante ikke dette, trodde også at sateng var et "stoff" :)

Skrevet

Så morsomt at noen i det hele tatt vet dette! Jobber du med det, eller syr du som hobby? Eller er det bare noe du går rundt og vet? (Og kanskje noe de fleste burde vite?)

Jeg ante ikke dette, trodde også at sateng var et "stoff" :)

Jeg bare går rundt og vet det. Det skyldes nok elefanthukommelsen.

Å sy er definitivt blant de tingene jeg _ikke_ gjør. Har drevet det til gardiner (rette sømmer) under mye banning.

Gjest fridalida
Skrevet

Jeg bare går rundt og vet det. Det skyldes nok elefanthukommelsen.

Å sy er definitivt blant de tingene jeg _ikke_ gjør. Har drevet det til gardiner (rette sømmer) under mye banning.

Kjenner meg veldig godt igjen når det gjelder banning og gardiner, spesielt de fra Ikea som er skjeve i utgangspunktet. Har bannet mye de gangene jeg har forsøkt å legge opp ferdigsydde gardiner derfra, vanskelig å tilpasse skjevhetene i mitt opplegg til den opprinnelige, hvis du skjønner hva jeg mener.....

Imponert over elefanthukommelen din! Jeg har mer en mygg-hukommelse, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...