Gå til innhold

Småirritert...angående støy ved eksamen

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg har nettopp hatt en eksamen, den første jeg noen gang har hatt forlenget tid på (en time).

Fra eksamen begynner klokken 09.00 og utover er det helt stille, man kan nesten høre knappenålene falle. Folk hvisker, og de passer på å ikke skrape med stolene.

Så blir klokka 14.15, og naturlig nok blir det litt ekstra støy, ettersom alle etternølere skal levere oppgaver på en gang.

Men så har de forsvunnet ut døra, og igjen sitter en liten gjeng som av forskjellige grunner har fått litt ekstra tid på eksamen.

Og da tror tydeligvis eksamensvaktene at eksamen er over. Da sitter tre damer og skravler og ler i et hjørne. En mann begynner å bære stoler og bord ut døra. Et par menn romsterer oppi veskene sine og pakker ned tingene de har hatt med seg på vakta.

Er det vanlig at de "glir ut" sånn etter klokken 14.15? Eller var jeg bare maks uheldig i dag?

Jeg var glad for at jeg fikk den ekstra tiden, men det ble ekstra vanskelig å konsentrere seg ettersom man har sittet i så rolige omgivelser i flere timer, og så begynner folk å støye sånn.

Hilsen en småirritert Caloni, som forsåvidt ble ferdig med eksamen til slutt.

Videoannonse
Annonse
Gjest et tips, bare
Skrevet

Ja, dessverre. Jeg har ingen førstehåndserfaring med dette, men var for tre år tilbake studentrepresentant og fikk flere ganger høre om dette av folk som hadde ekstra tid. Vi tok det opp med eksamenskontoret, og ba dem instruere vaktene sine bedre og gi dem tydelig beskjed om at slikt ikke måtte finne sted. Heldigvis ble vi tatt alvorlig, og det sto senere eksplisitt i instruksene at dette måtte være rolig helt til det og det klokkeslettet, når eksaminandene med utsatt tid var ferdige.

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, dessverre. Jeg har ingen førstehåndserfaring med dette, men var for tre år tilbake studentrepresentant og fikk flere ganger høre om dette av folk som hadde ekstra tid. Vi tok det opp med eksamenskontoret, og ba dem instruere vaktene sine bedre og gi dem tydelig beskjed om at slikt ikke måtte finne sted. Heldigvis ble vi tatt alvorlig, og det sto senere eksplisitt i instruksene at dette måtte være rolig helt til det og det klokkeslettet, når eksaminandene med utsatt tid var ferdige.

Ja, jeg hadde mistanke om at det var mer regelen enn unntaket, ja. Tenkte jeg skulle høre her først, for det -kunne- jo være jeg bare hadde vært maks uheldig. Jeg skal ha en slik eksamen med utsatt tid til, og hvis det samme gjentar seg da, så skal jeg iallfall klage på det før jeg ev. skal ha flere slike.

Men jeg håper jo selvsagt ikke at jeg kommer i noen situasjoner igjen hvor jeg trenger utsatt tid, da, selv om det kan være et utall grunner til det :)

Skrevet

Ja, jeg hadde mistanke om at det var mer regelen enn unntaket, ja. Tenkte jeg skulle høre her først, for det -kunne- jo være jeg bare hadde vært maks uheldig. Jeg skal ha en slik eksamen med utsatt tid til, og hvis det samme gjentar seg da, så skal jeg iallfall klage på det før jeg ev. skal ha flere slike.

Men jeg håper jo selvsagt ikke at jeg kommer i noen situasjoner igjen hvor jeg trenger utsatt tid, da, selv om det kan være et utall grunner til det :)

Jeg ville ha tatt opp dette FØR den neste eksamenen jeg. Slik at du unngår å havne i samme situasjon en gang til.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg ville ikke ventet til du evt. får en likedan opplevelse - og forringet eksamenstiden din IGJEN! Hva om det påvirker resultatet ditt? Nei, bedre å si fra nå, så slipper du (og andre) forhåpentligvis å oppleve det igjen.

Lykke til på eksamen!

Mvh

Signaturelle
Skrevet

Dette har jeg opplevd en rekke ganger. Hadde en privatisteksamen hvor vaktene skravlet om bingo hele dagen. Vi måtte be dem være stille til slutt.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg ville ikke ventet til du evt. får en likedan opplevelse - og forringet eksamenstiden din IGJEN! Hva om det påvirker resultatet ditt? Nei, bedre å si fra nå, så slipper du (og andre) forhåpentligvis å oppleve det igjen.

Lykke til på eksamen!

Mvh

Ja, du sier noe...og selv om ikke jeg selv nødvendigvis kommer til å ha forlenget tid på flere eksamener, så er det jo andre etter meg. Så jeg får kanskje gjøre det...Det her gjelder et par fag fra videregående jeg tar som privatist,- vet du hvor jeg henvender meg hen da?

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg ville ha tatt opp dette FØR den neste eksamenen jeg. Slik at du unngår å havne i samme situasjon en gang til.

Ja, både du og "sol etter regn" har vel rett...jeg får se til å gjøre noe med saken :)

Gjest Calóni
Skrevet

Dette har jeg opplevd en rekke ganger. Hadde en privatisteksamen hvor vaktene skravlet om bingo hele dagen. Vi måtte be dem være stille til slutt.

De holdt iallfall kjeft mellom 9 og 14, da. Det var etter det at det skled ut. Det var i en veldig stor sal, og de som pratet var langt unna meg, så jeg måtte ha ropt høyt om jeg skulle fått oppmerksomheten deres, og -så- mye hadde jeg ikke igjen av eksamen at jeg gadd bry meg om det ;) Men som et par andre poengterer her, så kan det vel lurt å si ifra før neste eksamen, ja..

Gjest sol etter regn
Skrevet

Ja, du sier noe...og selv om ikke jeg selv nødvendigvis kommer til å ha forlenget tid på flere eksamener, så er det jo andre etter meg. Så jeg får kanskje gjøre det...Det her gjelder et par fag fra videregående jeg tar som privatist,- vet du hvor jeg henvender meg hen da?

Jeg antar at det er rektor eller inspektør som har "ansatt" disse eksamensvaktene - uansett burde de vite hvem du skal ta kontakt med med henvendelsene dine.

Hehe... fremkalte noen minner dette, med de "små" (krympede) pensjonistene, som dresser seg opp for siste innsats som 'yrkesaktiv'... Søtt å se hvordan de stråler der de sitter.. :D Man lærte fort hvilke man skulle styre unna når man feks. skulle på do, enkelte var veeeeldig skravlesyke... :-| *hehe*

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg antar at det er rektor eller inspektør som har "ansatt" disse eksamensvaktene - uansett burde de vite hvem du skal ta kontakt med med henvendelsene dine.

Hehe... fremkalte noen minner dette, med de "små" (krympede) pensjonistene, som dresser seg opp for siste innsats som 'yrkesaktiv'... Søtt å se hvordan de stråler der de sitter.. :D Man lærte fort hvilke man skulle styre unna når man feks. skulle på do, enkelte var veeeeldig skravlesyke... :-| *hehe*

Jeg var ute 3-4 turer i dag faktisk, for å gå på do eller for å fylle vann på drikkeflaska. Jeg vekslet egentlig ingen ord med noen av vaktene, for toalettet var bare noen meter unna utgangen fra salen, og de ble ikke med inn engang ;)

Skrevet

Neste gang sier du fra før eksamen starter. Bråker de likevel senere på dagen, sier du fra igjen!

Gjest Calóni
Skrevet

Neste gang sier du fra før eksamen starter. Bråker de likevel senere på dagen, sier du fra igjen!

De var helt stille fram til den "vanlige" eksamenstiden var over, da. Det var bare den "ekstratiden" hvor det skled ut. Det var akkurat som om de tenkte som så at den vanlige eksamenstiden var over, nå var det bare igjen de som fikk lov å sitte mens de ryddet opp, liksom.

Skrevet

Jeg har også opplevd slike irriterende eksamensvakter. Typsisk starter bråket akkurat i det man har tenkt ut en god setning, og så glemmer man den. Var jeg deg ville jeg klaget til høyere hold. Kjæresten min gjorde det en gang, og vedkommende eksamensvakt som forstyrret fikk sparken.

Skrevet

På skolen hvor du tok eksamen.

jubalong70
Skrevet

Gratulerer med ferdig eksamen. Når det gjelder eksamensvaktene så oppførte de seg dårlig. Jeg tror jeg hadde klaget til rette vedkommende ved studiestedet. Kanskje de kan få andre vakter ved neste eksamen.

Gjest linnelinn
Skrevet

Hadde eksamen nylig, vi var bare tre elever, så var et lite klasserom. Og to eksamensvakter. To gamle kjerringer.

De hvisket hele tiden, det hjalp ikke at de hvisket høyt isteden for å prate, når det pågikk under halve eksamen!!!

Jeg ble litt irritert ja.

Ja da.

Gjest linnelinn
Skrevet

Hadde eksamen nylig, vi var bare tre elever, så var et lite klasserom. Og to eksamensvakter. To gamle kjerringer.

De hvisket hele tiden, det hjalp ikke at de hvisket høyt isteden for å prate, når det pågikk under halve eksamen!!!

Jeg ble litt irritert ja.

Ja da.

glemte nevne, vi hadde alle forlenget tid. Hadde aldri blitt ferdig uten den forlengede tiden på en halvtime, for så mye sinket de meg, det jævla preiket deres!!!! aaaaaaaaaaaaarg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg husker en gang en gammel dame som var eksamensvakt. Hun satt og strikket rett bak ryggen min. Irriterende med den klirrende lyden.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg husker en gang en gammel dame som var eksamensvakt. Hun satt og strikket rett bak ryggen min. Irriterende med den klirrende lyden.

Det er lov å si ifra! :-)

Hadde en eksamensvakt en gang som hadde med seg ei vekkeklokke av den gode gamle opptrekkbare sorten, og så jeg som får helt noia av sånn tikking. Men jeg ba ho om ikke å ha klokka i klasserommet, det måtte ho selvsagt finne seg i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...