Gå til innhold

Mose på betongterasse - hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Primus
Skrevet

Betongen er ruglete, ujevn og gammel, og i vinter har det kommet mye mose der. Mye mer enn før. Hvordan skal jeg fjerne det? Kan jeg bruke mosedreper for plen?

Vi skal lage ny veranda, men det er to-tre år fram i tid, så jeg må leve med det her en stund til dessverre.

Videoannonse
Annonse
Gjest LucySky
Skrevet

Vi prøvde en gang i tida med å helle bøtter med klorin og vann utover. Spylte en time etter med reint vann. Det hjalp.

Men det var altså skiferstein. Om betong "misliker" klorin veit jeg ikke, men hvorfor skulle den egentlig det?

Gjest primus
Skrevet

Vi prøvde en gang i tida med å helle bøtter med klorin og vann utover. Spylte en time etter med reint vann. Det hjalp.

Men det var altså skiferstein. Om betong "misliker" klorin veit jeg ikke, men hvorfor skulle den egentlig det?

Vi har et bed rett under verandaen, hvor dette vannet vil renne ned, det er kanskje ikke så lurt for buskene som vokser der?

Hvordan er det med mosefjerner forresten, tar det knekken på andre planter enn mose tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...