Gå til innhold

Hjelp til formel i excel

Anbefalte innlegg

Gjest Countif eller noe annet?
Skrevet

Jeg har et visst antall tall og skal telle opp hvor mange som er mellom 10-20. Jeg har prøvd med countif, men får det bare til med enten >=10 eller >=20, men får ikke til å kombinere dette med begge argumentene. Ikke kan jeg skrive countif...(10-20) heller. Håper at noen kan hjelpe meg med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må gå veien via

=ANTALL.HVIS(celleområde;">=10")

=ANTALL.HVIS(celleområde;"

Og så en enkel formel med det første svaret minus det andre svaret, eller rettere sagt cellereferansene der svarene står.

(Antall.hvis = Count.if selvsagt, jeg har norsk Excel på denne pc-en)

Skrevet

=ANTALL.HVIS(C4:C13;">=10")-ANTALL.HVIS(C4:C13;">20")

teller f.o.m 10 t.o.m 20 i mitt område som er c4-c13

Skrevet

Tror du må gå veien via

=ANTALL.HVIS(celleområde;">=10")

=ANTALL.HVIS(celleområde;"

Og så en enkel formel med det første svaret minus det andre svaret, eller rettere sagt cellereferansene der svarene står.

(Antall.hvis = Count.if selvsagt, jeg har norsk Excel på denne pc-en)

Se bort fra dette svaret mitt, eller bytt om 20, slik som søssa skriver.

Største forskjellen er vel at hun ser det jeg ikke tenkte på, at man kan sette to "hvis-setninger" inn i en formel.

For lenge siden jeg har jobbet aktivt med Excel ja... :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...