Gå til innhold

"Tlf. terror" fra Statistisk Sentralbyrå

Anbefalte innlegg

Gjest utrolig slitsomt
Skrevet

Har bortimot 3 uker nå mottatt oppringninger flere ganger pr. dag fra et nr. som viser seg å være fra et Statistisk Sentralbyrå her i byen.

Har reservert meg mot reklame hos Brønnøysund for flere år siden og det virker helt ok.

Men har skjønt at stat.sentralbyrå ikke kommer inn under reklame.

Uansett, har de lov til å bombardere folk med telefoner på den måten? Helt fra 10-tiden om morgenen til bortimot 9 på kvelden.

Hadde sikkert løst problemet ved å svare på tlf.

Men begynner å bli trassig av denne telefon terroren og nekter konsekvent å svare på dette nummeret nå.

Hvor lenge kan de holde på slik?

Videoannonse
Annonse
Petrine Eiffel
Skrevet

De holder på til du svarer, eller evt bare legger på. Det er den beste kuren for å bli kvitt de. Så lenge de ikke får svar, bare prøver de på nytt og på nytt og på nytt. Du trenger ikke å snakke med dem, bare ta telefonen og legg på umiddelbart...

Gjest sol etter regn
Skrevet

Plukk opp telefonen og si at du har registrert deg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret, og at du ikke flere ønsker henvendelser fra dem heller. Enkelt og greit. Da sletter de deg fra lista si.. Når du ikke tar telefonen fortsetter de jo bare til de treffer deg... :|

Gjest LOTUS78
Skrevet

huff alt kalles terror i dag. Men jeg forstårat det er ufattelig slitsomt.

Angelica :o)
Skrevet

Dette er jo ikke telefonsalg, de vil fortsette til du tar den og sier at du ikke vil prate med dem.

Skrevet

Jeg pleier å ta av røret og slenge det påigjen med en gang...

Skrevet

Har ikke fått sånne telefoner, tror jeg. Hva spør de om? Er det ukjendt nummer?

Gjest Ikke redd telefonen
Skrevet

Statistisk sentralbyrå sin hovedjobb er å lage statistikk. For å få til det, må de ta kontakt med mange mennesker og stille dem spørsmål.

Man kan ikke reservere seg mot telefoner fra SSB, naturligvis. De er statens eget organ.

De vil ikke gi seg med å ringe deg, og jeg lurer litt på hvorfor du ikke bare tar telefonen, svarer høflig at du ikke klarer å svare på spørsmålene deres?

Gjest utrolig slitsomt
Skrevet

Takk for alle svar og tips!

Etter svarene å dømme ser det nok ut til at jeg må løfte av røret ja ; )

Er bare så inderlig lei alle disse innpåsliterne som spør og graver om alt og ingenting.

Gjest Ikke redd telefonen
Skrevet

Takk for alle svar og tips!

Etter svarene å dømme ser det nok ut til at jeg må løfte av røret ja ; )

Er bare så inderlig lei alle disse innpåsliterne som spør og graver om alt og ingenting.

Men forstår du hvorfor SSB gjør det de gjør, da?

Skrevet

Hva med å bare ta telefonen og svare på de enkle spørsmålene deres da?

Ikke vanskelig det.

Gjest Bare så du vet det...
Skrevet

Du kan IKKE være helt frisk.

Gjest Calóni
Skrevet

Du kan IKKE være helt frisk.

Hvorfor kan han ikke være det?

ikke fast nick
Skrevet

Plukk opp telefonen og si at du har registrert deg mot telefonsalg i Brønnøysundregisteret, og at du ikke flere ønsker henvendelser fra dem heller. Enkelt og greit. Da sletter de deg fra lista si.. Når du ikke tar telefonen fortsetter de jo bare til de treffer deg... :|

Den reservasjonen gjelder kun telefonsalg, ikke slike undersøkelser. Både SSB, MMI, Norsk Gallup og hva de nå heter alle disse byråene, har lov å ringe deg.

ikke fast nick
Skrevet

Ta telefonen en gang, svar i hytt og pine på spørsmålene og ha det gøy! Det pleier jeg, særlig hvis de spør om min mening om et produkt jeg ikke aner noe som helst om. Hvis de spør meg om jeg har sett den og den reklamefilmen og hva jeg synes om den, så svarer jeg gjerne at jeg har ikke tv.

En gang ringte et byrå på oppdrag fra banken jeg bruker. De ville vite hva jeg syntes om bankens nye lokaler og om jeg hadde vært der. Jeg la ut om hvor fint jeg syntes de hadde fått det, og hvor god kundebehandling de hadde. Jeg har til dags dato ikke vært i det banklokalet og aner ikke hvrdan det ser ut... :)

Skrevet

Jeg ville tatt telefonen.

Og om du sier at du ikke ønsker å svare, respekterer de det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...