Gå til innhold

Hvor høy er en dør?

Anbefalte innlegg

Gjest nordmann jeg
Skrevet

Hvor høy er en standard norsk dør? Jeg spør fordi vi hadde en utlending på besøk på jobben i dag. Han måtte bøye seg ned for å gå inn dørene. Han var neste en halv meter lengre enn min mannlige kollega (eller i det minste over et hode).

Videoannonse
Annonse
Gjest nordmann jeg
Skrevet

2,05 er våre innedører.

Ok, takk. Da kan de fleste av oss gå oppreist gjennom dørene.

Gjest AveM
Skrevet

Ok, takk. Da kan de fleste av oss gå oppreist gjennom dørene.

Nå sier gubben at en standard dør er 2,10. Den heter det selv om målet kan vike med et par cm. Det er ikke selve døra som måles, men åpningen der en går inn.

Angelica :o)
Skrevet

..gjør døren høy, gjør porten viiiid..

Gjest nordmann jeg
Skrevet

Nå sier gubben at en standard dør er 2,10. Den heter det selv om målet kan vike med et par cm. Det er ikke selve døra som måles, men åpningen der en går inn.

Han typen så da ut til å bøye seg 10 cm for å gå inn/ut dørene. Tror ikke jeg tar målbånd med på jobb...

Tidligere var vi nordmenn blant de høyeste. Vi vokser ikke så mye mer, men jeg har sett mange veldig høye nederlendere. Vår nye nederlandske sjef er imidlertid liten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...