Gå til innhold

Liten mobiltelefon med flip?

Anbefalte innlegg

Gjest Settlers
Skrevet

Når man får seg en ny telefon er det jo lurt å sette seg inn i funksjoner man kan slå av og på da... hehe

Det du snakker om der, er noe man uten problemer kan slå av på SE-telefoner.

Hvorfor er det så viktig å kunne få MMS-er i en egen innboks forresten? Det er jo et eget ikon foran MMS-er i innboksen, så man trenger ikke åpne meldingen for å se hva som er hva.

Nei, det gikk ikke an å slå det av. Jeg prøvde. Butikken prøvde. Teit!

Angående egen innboks for mms. La meg forklare hvordan min nåværende telefon er. Det er felles innboks med sms, og mms'ene kan ikke flyttes hele (det vil si at jeg må dele dem opp: bilde lagret et sted, lyd lagret for seg, og tekst går ikke an å lagre). Hvis jeg vil ha mms'ene inntakte så må de ligge i innboksen - og da må jeg slette en og en melding, slik at jeg ikke sletter de jeg vil spare på.

Jeg får ganske mange sms og mms i løpet av en dag, og dette er fryktelig tungvindt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Settlers
Skrevet

Angående egen innboks for mms. La meg forklare hvordan min nåværende telefon er. Det er felles innboks med sms, og mms'ene kan ikke flyttes hele (det vil si at jeg må dele dem opp: bilde lagret et sted, lyd lagret for seg, og tekst går ikke an å lagre). Hvis jeg vil ha mms'ene inntakte så må de ligge i innboksen - og da må jeg slette en og en melding, slik at jeg ikke sletter de jeg vil spare på.

Jeg får ganske mange sms og mms i løpet av en dag, og dette er fryktelig tungvindt.

På nyere telefoner nå, er det visst mulig å slette mange meldinger på en gang. Da blir det jo litt enklere :-)

Jeg har ikke som vane å slette en melding med en gang jeg har lest den. Plutselig ligger det 130 meldinger der, og jeg får beskjed om at det er fullt, og da gidder jeg ikke slette en og en for å spare på mms'ene jeg ønsker å ha.

Skrevet

Jeg har en felles innboks for sms og mms, men også en "Saved Messages". Så alt jeg virkelig vil ta vare på lagrer jeg, og da ligger det i en egen boks, og dermed kan jeg slette resten av innboksen i et trykk.

Men det med at du ikke kan slå av tegnene skjønner jeg ikke helt. Jeg tenkte på noe annet, det er ordforslag du kan slå av.

Men hva gjør det at tegnene kommer opp i en liten "pop-up"? Du kan jo uansett bare trykke det antallet ganger som er riktig for å få fram det tegnet. Som to ganger på ABC-tasten for å få b. Selvsagt når T9-ordlisten er slått av.

Gjest Settlers
Skrevet

Jeg har en felles innboks for sms og mms, men også en "Saved Messages". Så alt jeg virkelig vil ta vare på lagrer jeg, og da ligger det i en egen boks, og dermed kan jeg slette resten av innboksen i et trykk.

Men det med at du ikke kan slå av tegnene skjønner jeg ikke helt. Jeg tenkte på noe annet, det er ordforslag du kan slå av.

Men hva gjør det at tegnene kommer opp i en liten "pop-up"? Du kan jo uansett bare trykke det antallet ganger som er riktig for å få fram det tegnet. Som to ganger på ABC-tasten for å få b. Selvsagt når T9-ordlisten er slått av.

"Men hva gjør det at tegnene kommer opp i en liten "pop-up"?"

Fordi jeg skriver så raskt, at jeg må sitte å vente til den har hoppet seg ferdig :-) Og jeg skriver mye sms, og da blir det irritasjonsmoment deluxe.

Skrevet

"Men hva gjør det at tegnene kommer opp i en liten "pop-up"?"

Fordi jeg skriver så raskt, at jeg må sitte å vente til den har hoppet seg ferdig :-) Og jeg skriver mye sms, og da blir det irritasjonsmoment deluxe.

Det må være lenge siden, for selv SDD som var superkritisk til taste-tempo på SE-telefoner tidligere, ble "solgt" når han fikk prøve en SE K750i. Han har tidligere skrevet om det her, han er kjempefornøyd med den nå.

Hvilken SE-telefon var du så misfornøyd med?

Og ser du at du nå har fått en løsning på de sms/mms du vil ta vare på, selv om de i utgangspunktet dumper ned i samme innboks? :-)

Gjest Settlers
Skrevet

Det må være lenge siden, for selv SDD som var superkritisk til taste-tempo på SE-telefoner tidligere, ble "solgt" når han fikk prøve en SE K750i. Han har tidligere skrevet om det her, han er kjempefornøyd med den nå.

Hvilken SE-telefon var du så misfornøyd med?

Og ser du at du nå har fått en løsning på de sms/mms du vil ta vare på, selv om de i utgangspunktet dumper ned i samme innboks? :-)

"Hvilken SE-telefon var du så misfornøyd med?"

Det var SE T630.

"Og ser du at du nå har fått en løsning på de sms/mms du vil ta vare på, selv om de i utgangspunktet dumper ned i samme innboks? :-)"

Ja, det har kanskje blitt sånn nå, men den jeg har - Nokia 6020 - kan jeg som sagt ikke flytte mms'ene mens de er hele, de må ligge i innboksen. Og der må man slette en og en og en av alt innholdet... :-/

Du har rett angående det å undersøke skikkelig før man kjøper en mobiltelefon. Den gangen jeg kjøpte SE ante jeg ikke at det fantes telefoner med sånt fjotteri, som den boksen når du skriver sms.

Nå derimot, prøver jeg å undersøke på forhånd hva som fins :-)

Nokia N70 er bra, har jeg hørt. Men det er ikke mye feminint utseende på den, og jeg innrømmer at det teller mye altså..

Skrevet

"Hvilken SE-telefon var du så misfornøyd med?"

Det var SE T630.

"Og ser du at du nå har fått en løsning på de sms/mms du vil ta vare på, selv om de i utgangspunktet dumper ned i samme innboks? :-)"

Ja, det har kanskje blitt sånn nå, men den jeg har - Nokia 6020 - kan jeg som sagt ikke flytte mms'ene mens de er hele, de må ligge i innboksen. Og der må man slette en og en og en av alt innholdet... :-/

Du har rett angående det å undersøke skikkelig før man kjøper en mobiltelefon. Den gangen jeg kjøpte SE ante jeg ikke at det fantes telefoner med sånt fjotteri, som den boksen når du skriver sms.

Nå derimot, prøver jeg å undersøke på forhånd hva som fins :-)

Nokia N70 er bra, har jeg hørt. Men det er ikke mye feminint utseende på den, og jeg innrømmer at det teller mye altså..

Du kjenner sikkert noen som har en SE K750i, eller en W800i (eller annen ny SE-telefon). Be om å få prøve den, så ser du hvor mye bedre de har blitt, ift. den du prøvde. T630 var en tragedie i forhold.

Gjest Settlers
Skrevet

Du kjenner sikkert noen som har en SE K750i, eller en W800i (eller annen ny SE-telefon). Be om å få prøve den, så ser du hvor mye bedre de har blitt, ift. den du prøvde. T630 var en tragedie i forhold.

Kanskje det :-) Men jeg tror det blir et annet merke enn SE, ja. Har vært veldig trofast mot Nokia, men nå snuser jeg altså på Samsung..

Skrevet

Kanskje det :-) Men jeg tror det blir et annet merke enn SE, ja. Har vært veldig trofast mot Nokia, men nå snuser jeg altså på Samsung..

Vel, lykke til.

Jeg sier bare en ting, det er ikke for ingenting at SE-modellene har blitt svært populære de siste få årene, siden K750i kom. :-)

Gjest Settlers
Skrevet

Vel, lykke til.

Jeg sier bare en ting, det er ikke for ingenting at SE-modellene har blitt svært populære de siste få årene, siden K750i kom. :-)

Men du, har den fortsatt den boksen da? Selv om du sier den har blitt mye bedre..

Skrevet

Men du, har den fortsatt den boksen da? Selv om du sier den har blitt mye bedre..

Ja, boksen er der, men det går som sagt fortere enn på gamle telefoner.

Og som jeg også skrev i sta, nettopp dette med taste-hastigheten på sms var SDDs store klage på eldre SE-telefoner, og noe han nå er helt fornøyd med på K750i.

Jeg bruker stort sett ordbok, så for meg er det ikke så kritisk med denne hastigheten, men de gangene jeg slår av ordboken så er jeg i alle fall ikke misfornøyd. Du skriver jo sms-er som på en hvilken som helst annen telefon, trykker x antall ganger på ønsket tast for å få fram riktig bokstav. Og det er altså forbedret på telefoner fra og med K750i kom på markedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...