Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terassegulvet ser ut til å trenge en behandling før sommeren kommer for fullt. Hva anbefaler erfarne huseiere?

Terassevask og treolje eller terassebeis eller hva finnes?

Vil tro det har blitt oljet for 2-3 år siden.

Videoannonse
Annonse
Gjest Flystripa
Skrevet

Terrassevask + langkost + høytrykksspyler. Deretter to strøk med Butinox treolje Gylden (finnes i klar, gylden og grønn). 49 ,- for 3-liter'n på Obs Bygg.

Å kjøpe dyrere er tull, for den dyrere typen har en tendens til å legge seg oppå bordene som en lakk, og det vil flasse av = terrassen ser ut som ei flekkmalt Røros-ku før juli ;o)

Gjest ikke lurt med høytrykk
Skrevet

Terrassevask + langkost + høytrykksspyler. Deretter to strøk med Butinox treolje Gylden (finnes i klar, gylden og grønn). 49 ,- for 3-liter'n på Obs Bygg.

Å kjøpe dyrere er tull, for den dyrere typen har en tendens til å legge seg oppå bordene som en lakk, og det vil flasse av = terrassen ser ut som ei flekkmalt Røros-ku før juli ;o)

Høytrykkspyler er vel ikke å anbefale, da det fliser opp treverket. Har selv gjort den tabben, så det gjør jeg ikke igjen.

Gjest Flystripa
Skrevet

Høytrykkspyler er vel ikke å anbefale, da det fliser opp treverket. Har selv gjort den tabben, så det gjør jeg ikke igjen.

Det går selvfølgelig an å bruke innsiden av hodet, og stille inn trykket, slik at det unngår for hardt trykk og oppflising av bordene. ;o)

Skrevet

Takk for råd.

Har ikke høytrykkspyler, men får kankje smiske med naboen..

fargeklatten
Skrevet

Først vasker du gulvet med egnet vaskemiddel. Du velger selv om det kun skal være en vanlig rengjøring eller om du skal prøve å lysne gulvet med blekemiddel og skrubbing.

Så velger du om du vil olje eller beise.

Olje skal påføres i et! strøk og kun det, for og unngå hinne på toppen som flasser av.Denne behandlingen må gjentages hver eneste år.

Det som selges mest for tiden er terrassebeis. Denne kommer i litt flere fine farger og har en levetid på 3 år før du beiser påny. De fleste ønsker å ta denne for de er lei av alt som må fikses på når vår og sommer kommer med huset sitt.

Gjest ikke lurt med høytrykk
Skrevet

Det går selvfølgelig an å bruke innsiden av hodet, og stille inn trykket, slik at det unngår for hardt trykk og oppflising av bordene. ;o)

Vi hadde på det laveste og enda fliset gulvet seg opp.

Tregulvet var forøvrig helt nytt også, så det var ikke noe gammelt ræl :o)

I alle fall anbefaler de ikke denne behandlingen i byggvarehuset.

Gjest sirikat
Skrevet

Det samme fikk jeg også høre.

Vasker min med kost og såpevann, lar det tørke i noen dager før jeg har ett strøk olje på. Enkelt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...