Gå til innhold

Senebetennelse igjen

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin Kristin Kristin
Skrevet

Jeg har fått bekreftet senebetennelse, men har ikke innmari vondt hvis den får hvile. Bruker jeg den er den øm... Ellers er jeg mer sliten i armen. Men alle jeg prater med sier det gjør så jævlig vondt. Er det kanskje ikke senebetennelse da men noe annet finurlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Calóni
Skrevet

Det kan godt være senebetennelse. Noen folk er bedrevitere og sier at "nei, da jeg hadde vondt, -da- hadde jeg vondt da, din arm er sikkert ikke halvparten så ille som min, så det er nok ingenting" ;)

Jeg har hatt senebetennelser flere ganger. Noen ganger har jeg tatt en del smertestillende for å dempe "banking" og smerter.

Andre ganger har jeg støttet opp med en støttebandasje og sånn sett lindret smerter.

Nå har jeg også senebetennelse, men merker det bare dersom jeg bruker armen, eller om jeg vrir håndleddet i en spesiell retning.

Så det finnes mange typer. Kjøp deg en støttebandasje på apoteket. Det gjør godt for armen å få litt støtte, samtidig som det "minner" deg på at du må holde armen i ro. Du er automatisk mer forsiktig med armen når den har bandasje på.

Om du har vondt kan du ta ibux eller naproxen, som kjøpes reseptfritt på apoteket.

Men varer smertene lenge, blir verre, eller er veldig sterke, så bør du jo oppsøke lege :)

Gjest Kristin Kristin Kristin
Skrevet

Det kan godt være senebetennelse. Noen folk er bedrevitere og sier at "nei, da jeg hadde vondt, -da- hadde jeg vondt da, din arm er sikkert ikke halvparten så ille som min, så det er nok ingenting" ;)

Jeg har hatt senebetennelser flere ganger. Noen ganger har jeg tatt en del smertestillende for å dempe "banking" og smerter.

Andre ganger har jeg støttet opp med en støttebandasje og sånn sett lindret smerter.

Nå har jeg også senebetennelse, men merker det bare dersom jeg bruker armen, eller om jeg vrir håndleddet i en spesiell retning.

Så det finnes mange typer. Kjøp deg en støttebandasje på apoteket. Det gjør godt for armen å få litt støtte, samtidig som det "minner" deg på at du må holde armen i ro. Du er automatisk mer forsiktig med armen når den har bandasje på.

Om du har vondt kan du ta ibux eller naproxen, som kjøpes reseptfritt på apoteket.

Men varer smertene lenge, blir verre, eller er veldig sterke, så bør du jo oppsøke lege :)

Takk for svar. Sånn har jeg det også. Vondt i vridde stillinger og dersom hånden har vært brukt mer enn den bør.

Det går nok over snart...

Skrevet

Senebetennelse er jo litt sånn som blir verre og verre etter som kroppsdelen blir mer eller mindre brukt og jo lenger den varer.

hihi, forsto du det?

Altså kan det godt være senebetennelse uten at det er skrekkelig vondt. Men antagelig hadde du fått veldig vondt hvis du hadde løftet vekter et par timer nå :o)

Skrevet

OM betennelsen ikke er kommet langt på vei er den ikke så fryktelig ille.

Men uansett hvor mye betennelse man har går det bra når man holder det i ro, og mindre bra om man bruker muskelen.

Skrevet

OM betennelsen ikke er kommet langt på vei er den ikke så fryktelig ille.

Men uansett hvor mye betennelse man har går det bra når man holder det i ro, og mindre bra om man bruker muskelen.

Men det er ikke alltid mulig og da er det store spørsmålet hva man gjør.

Skrevet

Men det er ikke alltid mulig og da er det store spørsmålet hva man gjør.

Ja, godt spørsmål. Såvidt jeg vet er det omtrent bare hvile og operasjon som fugerer..

Ellers er mitt tips å hvile mer eller mindre -helt- noen uker, sammen med å spise betennelsesdempende tabeletter og bruke orudis. Etter det har sikkert betennelsen gått noe tilbake og man kan begynne bruke musklene med et redusert aktivitetsnivå. Og øke med tiden. Altså prøve i størst mulig grad hele veien å ligge under smertegrensa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...