Gå til innhold

Nært forhold til fastlege


Gjest dumt eller bra?

Anbefalte innlegg

Gjest dumt eller bra?

Jeg vet ikke hvor jeg skal legge inn dette innlegget så jeg forsøker her.

Jeg har et godt forhold til fastlegen min der vi diskuterer filosofi, tanker omkring livet, forhold osv. Det er to-veis kommunikasjon og begge forteller om sine saker. Han forteller om sine tanker og jeg om mine. Vi har tom. grått sammen.

Han setter gjerne av en time ekstra når jeg skal inn til en sjekk.

Men, så undrer jeg om dette har blitt "for nært"? Jeg har ikke inntrykk at de fleste har et såpass godt forhold til sine leger. Burde jeg bytte fastlege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei,jeg sms med fastlegen,snakker med han på fritiden,han henter og kjører meg og jeg får låne ekspressomaskinen hans menst jeg er innlagt...

mulig vi har ett rart psaient _ lege forhold???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest addict of you

nei,jeg sms med fastlegen,snakker med han på fritiden,han henter og kjører meg og jeg får låne ekspressomaskinen hans menst jeg er innlagt...

mulig vi har ett rart psaient _ lege forhold???

Jeg har kjent legen min i 30 år, fra tiden før fastlegeordningen. Den gang var vi begge unge og vakre, nå er vi bare vakre.

Poenget er at han VET at jeg gjør mitt beste, at alt jeg gjør er for å holde meg frisk nok til å både jobbe og ha et liv. Han får meg til å slappe av, føle meg trygg og handlekraftig.

Han lar meg være syk, men bagatellliserer sykdom og fokuserer på muligheter.

Jeg elsker hans filosofiske betraktninger.

Om jeg flyttet lenger vekk, ville jeg enda beholde ham.

Selv om jeg vet at jeg bare er avsatt med 15 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent legen min i 30 år, fra tiden før fastlegeordningen. Den gang var vi begge unge og vakre, nå er vi bare vakre.

Poenget er at han VET at jeg gjør mitt beste, at alt jeg gjør er for å holde meg frisk nok til å både jobbe og ha et liv. Han får meg til å slappe av, føle meg trygg og handlekraftig.

Han lar meg være syk, men bagatellliserer sykdom og fokuserer på muligheter.

Jeg elsker hans filosofiske betraktninger.

Om jeg flyttet lenger vekk, ville jeg enda beholde ham.

Selv om jeg vet at jeg bare er avsatt med 15 minutter.

Hvis du er komfortabel med at en nær venn er din fastlege, er vel alt OK...? Det kan kanskje bli vanskelig ved enkelte diagnoser/forhold, men du kan vel bare bytte om det skulle oppstå...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter min mening er dette uproblematisk så lenge du skal ha hjelp med "upersonlige/vanlige" helseproblem.

Om du trenger hjelp med psykiske problem, bør nok terskelen fpr henvisning være lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dumt eller bra?

Etter min mening er dette uproblematisk så lenge du skal ha hjelp med "upersonlige/vanlige" helseproblem.

Om du trenger hjelp med psykiske problem, bør nok terskelen fpr henvisning være lav.

Ja, det er normale helseproblem. Jeg har (muligens) hatt depresjon, det er nå flere år siden.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg kjenner meg til tider litt ukomfortabel med å spørre om enkelte andre saker. Siden vi "kjenner hverandre så godt".

Han har ved flere tilfeller sagt at vi har så gode varme samtaler.

Legen er jo trivelig, så hvorfor lage problem som ikke er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...