Gå til innhold

Selskading?


psyco

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 22 år. har en lang fortid innen psyk. ble missbrukt som barn å er det de kaller rusmissbruker. Har vært innlagt en del ganger å har vært på avrusning. Har alltid hatt en stor trang til smerte, så skader me på de mest utenkelige måter. I det siste har e begynnt å fryse ned huden på armer og bein med is for så å legge den på kokeplata å brenne me. når en da kutter seg kjenner en ikke smerten før etterpå. Klare ikke annet enn små kutt uten å gjøre d, men når e gjør det blir de så dype at de burde vært sydd, men tørr ikke gå te legen å få sydd de for da virke det bare som om jeg skal ha oppmerksomhet. For en kan jo se at det er både frost og brenn skader... Gjør jeg dette bare for at det er blitt en vane å kutte seg? Jeg skjønner det ikke. Men smerten etter på er jo ikke til å holde ut nesten, å det stopper jo aldri å blø vist jeg ikke legger trykk på kuttene. Jeg trenger smerten, men ikke så mye så sjønner ikke hvorfor jeg gjør det men får ikke til å slutte! det går av seg selv!!! Hvor dypt kan kutte være før jeg burde få sydd det? Hvor mye kan det sprike? De spriker ikke mer enn fem cm. Vil legen bare le av meg vist jeg går til han å får de sydd?

Kan det være jeg bruker dette som erstatning for rusen? for når trangen kommer det er da det blir som værst...

Plis svar meg noen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spriker ikke mer enn 5 cm?? Jeg håper du mener 5 mm? Altså at huden der du har skjært er 5 mm fra hverandre?

Hvis du ikke vil sy så burde du gå på apoteket og kjøpe strips sånn at du får lappet deg sammen. Strips er sånne bittesmå plaster som man bruker for å holde huden sammen sånn at det gror bedre.

Du MÅ trykke på det for at det skal stoppe å blø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viooola

synes du bør ta deg en tur til legen uansett jeg. Få legen til og se på det.

Tror ikke de vil tro du bare vil ha oppmerksomhet. Det de vil tro er at du har det forferdelig vondt og at du trenger hjelp.

du fortjener ikke å ha det så vondt , jeg føler virkelig med deg og håper at du kan ta deg en tur til legen slik at du kan få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver, gå til legen! Legen forstår nok at du gjør dette fordi du har det veldig vondt også der du ikke har skadet deg.

Jeg håper noen kan hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spriker ikke mer enn 5 cm?? Jeg håper du mener 5 mm? Altså at huden der du har skjært er 5 mm fra hverandre?

Hvis du ikke vil sy så burde du gå på apoteket og kjøpe strips sånn at du får lappet deg sammen. Strips er sånne bittesmå plaster som man bruker for å holde huden sammen sånn at det gror bedre.

Du MÅ trykke på det for at det skal stoppe å blø.

det som spriker mest spriker 5cm ikke mm. litt seint å gå te legen nå er over ett døgn siden! men er litt godt å vite til neste gang.....

hvor mange timer kan det gå før det er forseint å sy?

takk for at dere svarte meg! det betydde mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som spriker mest spriker 5cm ikke mm. litt seint å gå te legen nå er over ett døgn siden! men er litt godt å vite til neste gang.....

hvor mange timer kan det gå før det er forseint å sy?

takk for at dere svarte meg! det betydde mye!

Hei! Beklager at jeg var sen til å svare deg nå. Hvis det er et alvorlig kutt som du ikke klarer å lukke selv med strips så synes jeg du skal gå til legen uansett hvor lang tid det tar for å høre hva som er best. Men nå vet du jo det til en eventuell neste gang sånn at du kommer deg til lege så fort som mulig. Du får veldig stygge arr når du skjærer deg så dypt og i hvert fall hvis det ikke lukker seg ordentlig. Håper du får hjelp til de problemene som ligger bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...