Gå til innhold

Hvor ble det av fugleinfluensaen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå har media i lenge tid klart å skremme vettet av oss (i hvert fall mine barn) med fugleinfluensaen.

Hvor ble den av? Trekkfuglene er kommet og dermed glemmes hele saken.

Videoannonse
Annonse
Angelica :o)
Skrevet

Tid til å komme på msn noen minutter?

Skrevet

Godt spørsmål. Det var vel frykten for trekkfuglene som hausa opp - og så viste det seg at ingen av dem som kom var smittet.

Og da er det vel ikke så mye å skrive om for media heller ...

Vi får håpe vi har gått klar denne gangen, i alle fall. (Hvordan det står til ellers i verden har det jo også blitt stille om - så kven kveit?)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Godt spørsmål. Det var vel frykten for trekkfuglene som hausa opp - og så viste det seg at ingen av dem som kom var smittet.

Og da er det vel ikke så mye å skrive om for media heller ...

Vi får håpe vi har gått klar denne gangen, i alle fall. (Hvordan det står til ellers i verden har det jo også blitt stille om - så kven kveit?)

"Hvordan det står til ellers i verden har det jo også blitt stille om"

Det var det som slo meg også. Jeg har ikke lest eller hørt om fugleinfluensaen på lenge...

Skrevet

Sitat fra en gammel dame jeg kjente:

Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv. De fleste ble det ikke noe av :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sitat fra en gammel dame jeg kjente:

Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv. De fleste ble det ikke noe av :-)

Klok gammel dame :)

Skulle bare ønske at journalistene kunne lært litt av henne!

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Media mistet interessen da E-coli-utbruddet kom.

Nå vet vi at fugl og kjøtt er livsfarlig - det neste blir antakelig at vi må holde oss unna fisk?

Fugleinfluensa er fortsatt mest farlig for fugler. Her er en statusrapport:

http://www.vetinst.no/inet_no/index.asp?strurl=1002895i

Vi har alt fått beskjed (i noen aviser) om å holde oss unna fisk, pga den økende forurensingen. Enkelte mener at helsegevinstene ved fisk bare blir mindre og mindre i forhold til skadene fra giftstoffene. Vuhu!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå vet vi at fugl og kjøtt er livsfarlig - det neste blir antakelig at vi må holde oss unna fisk?

Fisk er full av tungmetaller. Særlig fet fisk, som jo har vært den sunneste fisken pga fiskefettet.

Gjest LucySky
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1146723431' post='3097350]

Tid til å komme på msn noen minutter?

Jeg leste om fugleinfluensaen i en avis nylig. Kort sagt så slapp vi unna det de fryktet mest tidlig på våren.

De småfuglene som trekker hit i disse dager kommer lenger unna fra, og skjer det ikke noe med den "innvandringsbølgen" kan vi trekke pusten lettet en gang til.

Men de døde svanene på Rügen og i Danmark (og Stockholm) var en påminnelse om at vårt liv med ville fugler aldri blir helt det samme igjen, m.a.o er vi ikke "helt trygge" her i nord heller.

Gjest MinimizeMe
Skrevet

"Hvordan det står til ellers i verden har det jo også blitt stille om"

Det var det som slo meg også. Jeg har ikke lest eller hørt om fugleinfluensaen på lenge...

De får ikke plass til døde fjærkre nå som Bigbrother og sommermoter krever sitt, må vite:-p

jubalong70
Skrevet

Kanskje media endelig fikk med seg at dette faktisk er en fuglesykdom?

Skrevet

Fisk er jo full av tungmetaller - så det skal man heller ikke spise.

Når man så vet at frukt og grønt pumpes fulle av kjemikalier for å holde insekter unna - ja, så er det fint lite å spise...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Kanskje media endelig fikk med seg at dette faktisk er en fuglesykdom?

Det kan være. Og da ville de selvsagt heller holde kjeft enn å innrømme det :P

Skrevet

Jeg tror fortsatt de sjekker mange døde fugler. Her i Danmark er fugleinfluensaen "avblåst". Sikkerhetssonene (der det en gang ble funnet et par syke fugler) er opphevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...