Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.I februar 2005 hadde eg ein hjerteoperasjon der eg skiftet tre årer,eg gikk sjukmeld nesten et år, fikk så plass på Feiring rehab. som var eit unikt opphold. Før eg reiste dit, var eg mykje plaga med ekstra slag, men det ga seg. Nå har eg vert sjuk i påsken med kraftig forkjølelse og bronkitt, er bra men er ikkje kommet i gang med trening igjen, og nå har eg fått så mykje ekstra slag, ikkje så ofte når eg ligg, men berre eg står opp av senga, så er det i full gang.

Er i 80% jobb, blir fort sliten, har lett for å stresse, føler eg jobber heile tid. Kan dette vere årsaken? Var ein del plaga i mange år før operasjon men tudde eg skulle bli kvitt dette etterat eg hadde skift årer.

Blir redd og stressa av det.

Sluten.

Skrevet

Hvis disse ekstraslagen er svært plagsomme for deg, kan du be legen din henvise deg til en såklat Holther-monitorering, altså koble på 24 timers EKG som du har på deg hjemme et døgn. Der vil man kunne se hyppigheten og type ekstraslag og deretter vurdere evt behandling.

Man kan noen ganger medisinere for å minke mengden ekstraslag - f.eks med betablokkere. Du sier dog noe om at du ofte er stresset - det er en sammenheng mellom ekstraslag og stress. Det er kanskje noe du kunne jobbe med?

Ekstraslag er ikke farlig - men kan være ubehagelig om det er hyppig.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...