Gå til innhold

Hvem skal vi klandre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det der er så tragisk og trist at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvem kan være så grusomme mot et barn, og hvilken mor kan tåle og se noen mishandle barnet sitt - og til og med være med på det selv???? Jeg blir kvalm av å lese om det :-(

Og hvem som kan klandres? Alle de som ikke så det? Eller kanskje mer riktig - alle de som så at noe var galt, uten å gripe inn...? En liten gutt kan ikke bli utsatt for alt det der, uten at noen merker det.

Gjest Hvem skal ta ansvaret?
Skrevet

Huff, det der er så tragisk og trist at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Hvem kan være så grusomme mot et barn, og hvilken mor kan tåle og se noen mishandle barnet sitt - og til og med være med på det selv???? Jeg blir kvalm av å lese om det :-(

Og hvem som kan klandres? Alle de som ikke så det? Eller kanskje mer riktig - alle de som så at noe var galt, uten å gripe inn...? En liten gutt kan ikke bli utsatt for alt det der, uten at noen merker det.

Er vi blitt slik at vi " har nok med vårt eget"? Har vi sluttet å bry oss?

Jeg er rystet, sjokkert og forbanna !

Gjest sandex
Skrevet

Tja... jeg husker en gang jeg la inn et innlegg her om at jeg hadde "mistanke" om at en gutt ikke hadde det så bra hjemme hos sin familie..

Da fikk jeg MASSE pepper om at jeg ikke skulle bry meg om ting jeg ikke hadde med... Ikke blande meg inn.. Tror det er holdningen til mange..

Jeg mener det er bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite!

Skrevet

Tja... jeg husker en gang jeg la inn et innlegg her om at jeg hadde "mistanke" om at en gutt ikke hadde det så bra hjemme hos sin familie..

Da fikk jeg MASSE pepper om at jeg ikke skulle bry meg om ting jeg ikke hadde med... Ikke blande meg inn.. Tror det er holdningen til mange..

Jeg mener det er bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite!

Det kan jeg i grunnen være enig i, men jeg tror bare at det for ganske mange er lettere sagt enn gjort, dessverre. Men jeg hadde virkelig ikke klart å leve videre med meg selv, om jeg hadde vist om en Bobby uten å gjøre noe, og det hadde endt på det viset der. Selvfølgelig er det mor og stefar som har hovedansvaret, men jeg er temmelig sikker på at det er minst et dusin andre mennesker som ikke har det særlig godt med seg selv nå i etterkant...

Gjest åpent forum
Skrevet

Jeg er rystet, sjokkert og forbanna !

Sitert

Mange har desverre alltid vært slik at de aldri har brydd seg annet enn om sitt eget.

Ta et eksempel som at et barn blir utfryst og alenegående i skolegården og i fritiden, bryr du deg?

Sannsynligvis ikke!

Jeg har sett sånt pågått i mange år uten at noen har brydd seg,og jeg vet at det kan ødelegge en hel familie å se sitt barn lide slik.

Det er hjerteskjærende trist å se på for en mor og en far, og om andre har et snev av følelser og sympati bør det være trist for dem også. Så trist at de gjør noe for å hjelpe.

I et samfunn der alle er opptatt av at kun sine egne skal ha det bra er det mange offer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...