Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

....denne Halvorsen igjen - bare avskaffer lovlig firmabilordning for regjeringsmedelemmene.

Herreminhatt - hun kunne nøyd seg med et tak for selve bilprisen, slik de fleste bedrifter i dag har.

På min arbeidsplass har selgere maken ordning - fordi de er avhengig av driftssikkerhet, at de har tryggheten i at de alltid har en bil som går, men jaggu blir de skattet av det også - 4-5000 i mnd. i fordelsbeskatning.

Det unner jeg jaggu også statsministeren da.

Snart får han vel utdelt en rød sykkeleller staver og pigger til skoa.

Uverdig i et rikt land som vårt, - der man kanskje har valgt inn i regjeringen en bedriftsleder som har familien sin 100 mil unna - de jobber omtrent døgnet rundt, trenger beskyttelse, og skal alltid være parat til å uttale seg.

Misunnelsen lenge leve.

Dette får hun til Halvorsen, i stedet for å sette fokus på de virkelige problemene i Norge - nemlig barn som lever under fattigsdomsgrensa, skoler som sårt trenger oppussing og eldre som selv bør få velge den pleien de skal ha.

HMF

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

"Dette får hun til Halvorsen, i stedet for å sette fokus på de virkelige problemene i Norge - nemlig barn som lever under fattigsdomsgrensa, skoler som sårt trenger oppussing og eldre som selv bør få velge den pleien de skal ha"

Nå fokuserer du på sånne viktige ting, og det er bare barnslig. Det er mye mer moro om vi fokuserer på "goddag mann økseskaft"-Norge, da kan vi le hele veien til banken!

Eller noe i den duren ;)

(Ellers er jeg enig med deg)

Skrevet

"Dette får hun til Halvorsen, i stedet for å sette fokus på de virkelige problemene i Norge - nemlig barn som lever under fattigsdomsgrensa, skoler som sårt trenger oppussing og eldre som selv bør få velge den pleien de skal ha"

Nå fokuserer du på sånne viktige ting, og det er bare barnslig. Det er mye mer moro om vi fokuserer på "goddag mann økseskaft"-Norge, da kan vi le hele veien til banken!

Eller noe i den duren ;)

(Ellers er jeg enig med deg)

nei - det er ikke barnslig, for siden halvorsen kom til makta har det ikke vært snakket om de viktige tingene - i alle fall bryr ikke VG seg om det.

Gjest Persille
Skrevet

nei - det er ikke barnslig, for siden halvorsen kom til makta har det ikke vært snakket om de viktige tingene - i alle fall bryr ikke VG seg om det.

Jeg var enig med deg, Flisa - jeg var bare litt sarkastisk der et lite øyeblikk :)

Saken er at jeg synes politikerne som styrer oss i dag fokuserer på helt feil ting veldig ofte, de har gjort fint lite som virker som gode planer spør du meg...

Skrevet

Jeg var enig med deg, Flisa - jeg var bare litt sarkastisk der et lite øyeblikk :)

Saken er at jeg synes politikerne som styrer oss i dag fokuserer på helt feil ting veldig ofte, de har gjort fint lite som virker som gode planer spør du meg...

nemlig

Skrevet

Her reagerte jeg faktisk på at høyresiden gikk ut og kritiserte at medlemmer i regjeringen hadde tatt ut firmabil. Som om firmabil ikke er et ok frynsegode.

Inge Lønningen gikk ut og sa at regjeringen burde ha gangsyn nok til å forstå at denne ordningen burde vært avviklet for lenge siden. Når ble høyresiden motstander av frynsegoder i jobben?

Jeg er ingen fan av Halvorsen, men akkurat her tror jeg ikke at det er hennes misunnelse som er problemet, men snarere all debatten som har vært om firmabilordningen, en diskusjon som oposisjonen,som også inkluderer det partiet som fikk min stemme ved valger, har laget. Tror ikke det dreier seg om misunnelse i det hele tatt, men at man bare ønsker å slå politisk mynt på det. Og ender opp med å avskaffe en ordning man egentlig er for. Dumt!

illuminatum
Skrevet

Om det er misunnelse eller annet skal ikke jeg ta stilling til.

Dog er det litt pussig at bilen forklares med at det er en del av lønnen og at lønnskommisjonen som fastsetter regjeringens lønn var ukjent med dette http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1302028.ece

Gi statsministeren heller 5 millioner i lønn, så slipper vi slik smålit tusking.

Skrevet

Her reagerte jeg faktisk på at høyresiden gikk ut og kritiserte at medlemmer i regjeringen hadde tatt ut firmabil. Som om firmabil ikke er et ok frynsegode.

Inge Lønningen gikk ut og sa at regjeringen burde ha gangsyn nok til å forstå at denne ordningen burde vært avviklet for lenge siden. Når ble høyresiden motstander av frynsegoder i jobben?

Jeg er ingen fan av Halvorsen, men akkurat her tror jeg ikke at det er hennes misunnelse som er problemet, men snarere all debatten som har vært om firmabilordningen, en diskusjon som oposisjonen,som også inkluderer det partiet som fikk min stemme ved valger, har laget. Tror ikke det dreier seg om misunnelse i det hele tatt, men at man bare ønsker å slå politisk mynt på det. Og ender opp med å avskaffe en ordning man egentlig er for. Dumt!

Firmabil er da helt vanlig -jeg tenker ikke på det som frynsgode her på jobben - og jeg har det ikke.

Skrevet

Firmabil er da helt vanlig -jeg tenker ikke på det som frynsgode her på jobben - og jeg har det ikke.

Ja, og det er vel forsåvidt mitt poeng også. Firmabilordning er helt vanlig, så jeg forstår ikke hvorfor høyresiden blåser seg sånn opp over det, og hvorfor Inge Lønningen sa at den burde avskaffes. Gjelder det for alle som har firmabilordning, eller bare for regjeringen? Og hvorfor er det i så tilfelle værre at regjeringen har firmabiler enn at andre har det?

Synes hele saken lukter "vi vil ta regjeringen for noe", jeg :-( Og det er ikke min favorittregjering heller, men det får da være måte på!

Skrevet

Ja, og det er vel forsåvidt mitt poeng også. Firmabilordning er helt vanlig, så jeg forstår ikke hvorfor høyresiden blåser seg sånn opp over det, og hvorfor Inge Lønningen sa at den burde avskaffes. Gjelder det for alle som har firmabilordning, eller bare for regjeringen? Og hvorfor er det i så tilfelle værre at regjeringen har firmabiler enn at andre har det?

Synes hele saken lukter "vi vil ta regjeringen for noe", jeg :-( Og det er ikke min favorittregjering heller, men det får da være måte på!

enig!

Gjest MiniCooper
Skrevet

Hmmm rart Lønning ikke sa noe om det så lenge Høyre satt i regjering da... for det var vel ingen av Høyrestatsrådene som tok ut bil, eller?

Skrevet

Hmmm rart Lønning ikke sa noe om det så lenge Høyre satt i regjering da... for det var vel ingen av Høyrestatsrådene som tok ut bil, eller?

Det skulle vi visst

Skrevet

At VG ikke bryr seg om de viktige tingene kommer vel ikke som noe sjokk på noen, og det er media som har hauset opp dette ikke Halvorsen.

Jeg syns det er litt drøyt at de får bil i tillegg til at de har sjafør og bil tilgjengelig i alle "jobb oppdrag". Det syns jeg holder i massevis, og dette er jo ingen vanlig firmabil ordning.

Skrevet

Rød sykkel med grønne sykkelsko til faktisk *knegg*

Gjest dobba
Skrevet

Kanskje pga av skoler og eldreomsorg og helsevesen så burde politikerne gå forann med et godt eksempel?!

De maner til besparelser for alle som bor i dette landet, men selv skal de ha både god lønn, fine reiser, fin bil osv. uten at vi andre skal si ifra at dette er ille?

Det må da være lov å mene uten at jeg skal være misunnelig på dem i dine øyne?

Skrevet

At VG ikke bryr seg om de viktige tingene kommer vel ikke som noe sjokk på noen, og det er media som har hauset opp dette ikke Halvorsen.

Jeg syns det er litt drøyt at de får bil i tillegg til at de har sjafør og bil tilgjengelig i alle "jobb oppdrag". Det syns jeg holder i massevis, og dette er jo ingen vanlig firmabil ordning.

jo .- det er jo en vanlig firmabilordning!

Skrevet

Kanskje pga av skoler og eldreomsorg og helsevesen så burde politikerne gå forann med et godt eksempel?!

De maner til besparelser for alle som bor i dette landet, men selv skal de ha både god lønn, fine reiser, fin bil osv. uten at vi andre skal si ifra at dette er ille?

Det må da være lov å mene uten at jeg skal være misunnelig på dem i dine øyne?

Flere av dem går NED i lønn pluss at de kan ikke alle bo med familien sin (om familien bor i Tromsø f.eks)- de må bo i egen leilighet i 4 år - koste en ekstra husholdning. De jobber ofte til langt på kveld - de reisene du snakker om er flyplasser, hotellrom (som blir like etterhvert), etikette, møter etc. etc. De gjør faktisk en gedigen jobb for oss!

Skrevet

Ikke uenig med deg.

Men enda godt at det denne gang gikk ut over de som vanligvis lar slike misunnelsesavgjørelser gå ut over alle andre.....

Skrevet

Ikke uenig med deg.

Men enda godt at det denne gang gikk ut over de som vanligvis lar slike misunnelsesavgjørelser gå ut over alle andre.....

Jeg tror ikke folk har den minste anelse om den jobben de gjør jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...