Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke folk har den minste anelse om den jobben de gjør jeg.

Og ikke rent sjelden så får jeg inntrykk av at de ikke har den minste anelse om de konsekvensene deres avgjørelser får for enkeltpersoner eller store grupper av mennesker.

Så det går for så vidt begge veier....

ja - mange av dem jobber svært mye og har et stort ansvar (som de desverre alt for ofte ikke tar konsekvensene av).

Og ja - mange av dem burde hatt høyere lønn.

MEN deres jobb er ikke SÅ forskjellig fra mange andres, og det blir helt håpløst om de skal tilgodeses med ulike "unntaksordninger " fordi nettopp deres jobbsituasjon er så "spesiell" (tenker da ikke på firmabil).

Det burde i det minst være et minstekrav at ulike beslutninger som skal gjelde for alle, også skal gjelde for politikere - og ikke minst de som sitter som statsråder, stortingsmedlemmer etc.

Se bare på pensjonsordningen - som er en ren skam....

Eller de fortrinn de får ved sykdom etc.

La de heller få føle litt på hvordan "folk flest" har det....

De har en viktig posisjon, men er ikke noe viktigere som mennesker enn alle andre - og de kan like lett erstattes som alle andre.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg her. Og de betaler vel også skatt av firmabilene sine...

Skrevet

Vet egentlig ikke om det er misunnelse som ligger til grunn for utspillet.

Hadde alle som anskaffet seg privatbil gjennom denne ordningen hatt gangsynet i orden, hadde det neppe blitt et problem.

Men når profilerte regjeringsmedlemmer benytter ordningen til å skaffe seg sportbiler og luksuriøse "terrengbiler", fører det til reaksjoner hos Ola Nordmann.

Når det offentlige Norge fremstår som fattig og uten økonomiske virkemidler, blir signaleffekten svært dårlig når slike innkjøp foretas (at det er kommune-Norge og ikke den statlige administrasjonen som er fattig er faktisk uvesentlig i denne sammenheng).

Jeg tipper at Halvorsens utspill her er tildels et resultat av programfestet politikk for SV som parti, tildels et resultat etter innspill fra grasrota.

Hun ivaretar partiprogrammet og velgermassens synspunkter, rett og slett.

Og får samtidig markert seg politisk, og får sendt et kraftig signal til potensielle nye velgere om hva SV som parti står for.

Med andre ord - jeg tviler sterkt på at et personlig emosjonelt anliggende som misunnelse er har vært drivkraften i dette. Tror mer på at det er en politisk agenda for SV som parti.

Personlig synes jeg nok de heller kunne ha kuttet litt på privatsjåfører med tilhørende biler de har til disposisjon, og heller fortsatt firmabilpolitikken med visse begrensninger mht. innkjøpspris og bruksområde.

men det er en annen sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...