Gå til innhold

enda et idiotisk innlegg


Gjest MinimizeMe

Anbefalte innlegg

Gjest MinimizeMe

Hummm.

Jeg har ingen spørsmål. Jeg bare tenker og grubler og grubler og tenker, altfor mye. Noen løsning finner jeg visst aldri. Må bare tømme litt ut når det blir for fullt her oppe.

Det kan virkelig ikke finnes noen andre så IDIOT som meg. Virkelig ikke.

Studerer helsefag gjør jeg. Likevel så gjør jeg motsatt av det jeg vet jeg burde gjort. Eller rettere sagt: jeg vet hva andre i min situasjon burde gjort. Men picasso-verket meg er ikke skrudd sammen som andre. Så ingenting stemmer, og ingenting blir riktig, uansett.

Jeg lurer på hvordan folk ser på meg, jeg. Hva de tenker. Her jeg kjører meg selv rett ned i grøften.

"Alle" sier at jeg må få hjelp. Men hvordan kan jeg be om/ta imot hjelp til å komme opp av gropen når jeg selv har gravd den? Hvordan kan jeg snappe en plass i systemet foran noen som sikkert trenger den mer? En idiot som meg fortjener ingenting.

Jeg har ingen krefter heller. Jeg orker ikke noe. Med hjelp av et vel utviklet tunnelsyn kommer jeg meg gjennom dagene på et vis. Mer enn det har jeg ikke ork til. Sulten er det eneste antidepressive som fungere. Jeg trenger den, kan ikke leve uten.

Jeg skammer meg for det jeg gjør og den jeg er. Jeg har ingen rett eller grunn til å være deprimert, jeg. Jeg kunne nok vært problemfri. Hadde jeg ikke vært så idiot. Oppsøkt problemene. Skaffet meg uvanene.

De sier jeg er syk. Anoreksi, bulimi...Hvordan kan de påstå det. Jeg er jo ikke det. Alt er min egen feil. Jeg er bare en stor, feit idiot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver: "Jeg lurer på hvordan folk ser på meg, jeg. Hva de tenker. Her jeg kjører meg selv rett ned i grøften."

Det spiller liten rolle hvordan andre ser på deg. Det som virkelig teller er hvordan du ser på deg selv! Og du beskriver deg selv som en "feit idiot", som skammer seg, som ikke fortjener noen ting. Ikke en gang hjelp, fordi "du er skyld i alt selv".

Vel, skyld og skyld. Selvdestruktive mennesker trenger hjelp like mye som de som bare er "ofre". Du trenger hjelp til å snu tankegangen din. Ikke ved at andre gir deg skryt og ros, men ved at du sakte men sikkert kan gi deg det du trenger selv.

Jeg kan på det sterkeste anbefale deg at du forsøker å kutte ut negative tanker og karakteristikker om deg selv.

Ikke så enkelt kanskje, for enkelte negative tanker virker å bare "være der". Men prøv likevel. Og sett deg små og overkommelige mål. Hvis du har spiseproblemer, så blir du neppe frisk over natta. Men, om du klarer å motstå trangen til å overspise én gang, så er det bedre enn ingen gang. Fokuser på det du får til, og ignorer så godt du kan når du feiler :) Gjort er gjort og spist er spist.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

kjære deg..!

sender deg den beste klemmen jeg har her hos meg..håper du klarer å ta den til deg!

hvis alle skulle tenke at det er andre som har det verre enn meg,så kunne hele nasjonen kalt seg "frisk" tror jeg. men slik er det ikke. alle kjenner sin egen situasjon best selv og hvis man har det fælt så hvorfor ikke få hjelp? hvis man knekker foten sin,skal man da ikke gå til legen fordi det er andre som har knekt begge beina?høres kanskje litt belærende ut,ikke meningen.men det er faktisk slik jeg prøver å tenke til meg selv når jeg får slike tanker som du har..du er ikke alene om det.så hvis det er slik du tenker så finnes det iallefall to idioter her inne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Tusen takk for svarene begge to. Gjorde godt å få "luftet litt ut", og ikke minst å få respons fra dere! Jeg forstår jo at dere egentlig har rett i at jeg tenker i feil og negative baner, men likevel...ser ikke at jeg kan klare å forandre meg:-(

Men nå har jeg iallefall tatt meg selv litt i nakken her. Nok får vær nok! Vil ikke sitte her og synes synd på meg selv hele dagen. Typisk meg å våkne opp til årets hittil fineste, varmeste dag(når jeg har fri til og med!!), og kjenne meg som en hundelort. Har nå omsider klart å komme meg i dusjen, og åpne opp persienne. Neste steg er å komme seg ut og gå tur i solen:-p

Jeg håper dagen er snill mot dere, snille menneskene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dioff

Tusen takk for svarene begge to. Gjorde godt å få "luftet litt ut", og ikke minst å få respons fra dere! Jeg forstår jo at dere egentlig har rett i at jeg tenker i feil og negative baner, men likevel...ser ikke at jeg kan klare å forandre meg:-(

Men nå har jeg iallefall tatt meg selv litt i nakken her. Nok får vær nok! Vil ikke sitte her og synes synd på meg selv hele dagen. Typisk meg å våkne opp til årets hittil fineste, varmeste dag(når jeg har fri til og med!!), og kjenne meg som en hundelort. Har nå omsider klart å komme meg i dusjen, og åpne opp persienne. Neste steg er å komme seg ut og gå tur i solen:-p

Jeg håper dagen er snill mot dere, snille menneskene! :)

Skal vi gå tur sammen? Har også lyst, leter etter styrke :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Skal vi gå tur sammen? Har også lyst, leter etter styrke :)

God tur!

Ja, det hadde vært noe:)

Vi kan jo late som om vi går tur sammen. Bare ikke prate for høyt, for da risikerer vi at de snille menneskene i hvite klær kommer og henter oss...hihi.

Jeg synes iallfall vi skal komme oss ut begge to. Frisk luft og lys skal jo være sunt:) Om det ikke kjennes bra er det jo bare å snu og gå hjem igjen, eller hva?

Du har styrken inni deg, bare hent den fram:)

God tur og en god dag til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MinimizeMe

Skal vi gå tur sammen? Har også lyst, leter etter styrke :)

God tur!

Ps: et tips er å ta på solbriller, for da slipper du å bli blendet av solen eller å møte blikkene til folk på samme måte som uten. Har du et par med varm tone i glassene, blir fargene ute finere også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Skal vi gå tur sammen? Har også lyst, leter etter styrke :)

God tur!

En tur gjorde susen:) Kan anbefales

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

En tur gjorde susen:) Kan anbefales

Det var fint å lese:)solen kan gjøre godt-jeg fikk turen til/fra psykologen og etter det har jeg ligger ute på terrassen og solt meg..mmmm..kjennes godt på en sliten og blek vinterkropp..

fikk sagt noe i dag,godt det og.så generelt,tross alt,er jeg ganske fornøyd med dagen:)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dioff

Ja, det hadde vært noe:)

Vi kan jo late som om vi går tur sammen. Bare ikke prate for høyt, for da risikerer vi at de snille menneskene i hvite klær kommer og henter oss...hihi.

Jeg synes iallfall vi skal komme oss ut begge to. Frisk luft og lys skal jo være sunt:) Om det ikke kjennes bra er det jo bare å snu og gå hjem igjen, eller hva?

Du har styrken inni deg, bare hent den fram:)

God tur og en god dag til deg:)

Så fint du fikk deg en tur i dag, hørtes deilig ut :) Har vasket utemøblene i dag, det er da noe det og. :) Deilig og varmt i solen i dag. Takk for tipset forresten og ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Det var fint å lese:)solen kan gjøre godt-jeg fikk turen til/fra psykologen og etter det har jeg ligger ute på terrassen og solt meg..mmmm..kjennes godt på en sliten og blek vinterkropp..

fikk sagt noe i dag,godt det og.så generelt,tross alt,er jeg ganske fornøyd med dagen:)

klem

Så bra, håper det fortsetter framover for deg, og at du klarer å åpne deg mer og mer:) Og så får vi satse på at finværet varer en stund. Min hudfarge er nærmest selvlysende:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MinimizeMe

Så fint du fikk deg en tur i dag, hørtes deilig ut :) Har vasket utemøblene i dag, det er da noe det og. :) Deilig og varmt i solen i dag. Takk for tipset forresten og ha en fin dag videre :)

Vasket utemøbler, ja da har du jo vært kjempeflink! Både utnyttet finværet og fått gjort husarbeid på en gang! Så deilig vær, håper det varer en stund nå-sånn at du får glede av jobben du gjorde i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

Så bra, håper det fortsetter framover for deg, og at du klarer å åpne deg mer og mer:) Og så får vi satse på at finværet varer en stund. Min hudfarge er nærmest selvlysende:-p

ja...god natt MinimizeMe!Vi får klynde oss til det som er bra..;)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...