Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til stesøsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min yngste stesøster skal konfirmeres. Vi er tilsammen 8 stykker, 4 er fars barn, 4 er mors. De har ingen felles barn, og "kullene" har aldri bodd sammen ettersom foreldrene våre var over 50 da de giftet seg.

Jeg har egentlig aldri snakket med jenta, annet enn høflighetsfraser. Hun er ganske sjenert og går ofte på rommet sitt når jeg er på besøk.

Jeg er den eneste som er bedt fra vårt "kull", ettersom konfirmanten har et godt forhold til mine barn og gjerne ville ha dem i sin konfirmasjon.

Så var det gave. Opprinnelig hadde mine helsøsken og jeg tenkt å spleise på gave fra oss + at jeg skulle gi noe fra ungene i tillegg.

Spørsmålet som nå kommer opp er: Kan de som er bedt og de som ikke er bedt spleise på gave, eller blir det dumt? (har tenkt å kjøpe smykker)

Og hvor mye er det vanlig å gi i gave til stesøsken?

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg vil tro at det går greit ja, og spleise på gave med de som ikke kommer. Angående pris aner jeg ikke. Men det blir jo kanskje litt lettere om dere er flere, og dermed kan komme opp i noen hundrelapper, og få kjøpt noe litt "ordentlig".

Skrevet

Det blir vel ikke dumt! Når dere er 4 husstander som skal spleise får dere jo også råd til noe ordentlig, jeg har ørten sølvsmykker som kostet ca. 100,- liggende og som aldri blir brukt, bl.a. flere fra konfirmasjonen.

Skrevet

Jeg ville spleiset, også selv om alle er bedt. Hvis ikke ender det lett med mange "små" gaver, og som oftest bli en "stor" bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...