Gå til innhold

Leier eller eier du leiligheten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

akkurat nå bor jeg hjemme hos foreldrene mine, men skal flytte i sommer.

Har tidligere leid leilighet, men skal kjøpe denne gangen. Grunnen til det er at jeg vil ha noe som er mitt eget, og jeg har forholdsvis dårlig erfaring med leie fra før...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eier leiligheten min, var aldri aktuellt å leie for meg da jeg flyttet for meg selv. Synes det er å kaste penger ut av vinduet. Du får jo alltids solgt igjen om du skal flytte.

Skrevet

Vi leier, men det er fordi jeg ikke har blitt ferdig student ennå.

Så fort jeg får fast jobb innen det jeg har utdannet meg for, så skal vi kjøpe.

Skrevet

Leier. Mest fordi jeg er student og fant en superbillig leilighet.

Hadde jeg derimot ikke funnet denne billige leiligheta hadde jeg nok prøvd å kjøpe noe rimelig kvikt!

Skrevet

Har du råd og ikke behøver å ta opp for mye lån, så vil det høyst sansynlig lønne seg for deg å eie.

Boligmarkedet vil høyst sansynlig fortsette å stige i pris i mange år fremover, og da får du igjen på investeringen om du velger å flytte/selge om en stund.

Dette vil utgjøre vesentlig mer i merinntekter enn hva du vil måtte betale i renter på lånet (i hvert fall hvis du har noe egenkapital fra før).

Hvis du leier så får du ingen ting igjen av det du betaler for å bo.

Skrevet

Er du ikke bombesikker på at du kommer til å bo der mer enn et par år, ville jeg leid, med mindre det er lett å få leid ut leiligheten hvis du flytter og ikke får solgt med en gang.

Jeg leier, men skulle gjerne eid fordi det er billigere å betale lånet på en leilighet enn å betale husleia her vi bor. Men vi regner ikke med å bo her i årevis.

Skrevet

Jeg eier og det har jeg gjort siden jeg var 22 år, selv om banken eide halvparten av leiligheten noen år ja ;o)

Men leiligheter er utrolig dyre nå dessverre så mange havner på leiemarkedet og har ikke råd til å spare slik at de får mulighet til å få lån seinere.

Skrevet

Ja, men får du lånt mer enn 2,5 ganger årsinntekt?

Og hvis ikke, hvor i all verden får du kjøpt en bolig til 2,5 ganger lærerlønn?

Er man enslig mor så får man vel låne rundt 1,1 mill i startlån i husbanken. Man får en toroms til den prisen da hvis man ikke absolutt skal bo midt i sentrum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...