Gå til innhold

Tatoveringer er blod-harry!

Anbefalte innlegg

Gjest erwin
Skrevet

Tatoveringsmoten har jo nå fått en "bråstopp". Folk har begynt å skjule sine, skammer seg, og de renner ned dørene hos tatoveringsfjernene.

Skjønner ikke at folk allerede da moten var på topp, skjønte at den ville gå over, slik alle moter gjør, og at det om noen år ville bli veldig harry?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

23

• Kvinnen med utopiene

15

• ShitDiddelyDo

10

• flisa

5

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Det å tatovere seg fordi det er moteriktig er helt høl i hue, men det er nå så. jeg tok min for ett par år siden, og er fortsatt meget glad i den.

Skrevet

Det å tatovere seg fordi det er moteriktig er helt høl i hue, men det er nå så. jeg tok min for ett par år siden, og er fortsatt meget glad i den.

Hvordan kan man bli glad i en tatovering? Hva har den beriket livet ditt med?

*nysgjerrig*

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hvordan kan man bli glad i en tatovering? Hva har den beriket livet ditt med?

*nysgjerrig*

Min tatovering er et ord på høyre håndledd, og jeg tok den for å minne meg om ordets betydning hver gang jeg ser på høyrehånda. Tatoveringen min betyr mye for meg pga. ordets betydning for meg, fordi jeg synes den er veldig fin estetisk sett og fordi jeg er kjempepysete så da opplevde jeg det å tatovere meg som en liten grenseforskyvning.

Skrevet

Min tatovering er et ord på høyre håndledd, og jeg tok den for å minne meg om ordets betydning hver gang jeg ser på høyrehånda. Tatoveringen min betyr mye for meg pga. ordets betydning for meg, fordi jeg synes den er veldig fin estetisk sett og fordi jeg er kjempepysete så da opplevde jeg det å tatovere meg som en liten grenseforskyvning.

ok :-)

Gjest amparro
Skrevet

Jeg tok min for 20 år siden i utlandet (ingen gjorde det her da) og HATER den nå. Jeg synes den er blod-harry og skulle gjerne vært kvitt den. Fargen er blitt stygg og det er det umulig å gjøre noe med. Den har blitt farget opp så mange ganger at huden er mettet.

De som har hatt sin i noen år vil nok se det på sin egen når det har gått 10-15. Får håpe de er like glade i den da :-)))

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er nok flere enn meg som nå lurer på hviket ord det kan være!

Gjetter på "utopi" :)

Skrevet

Det står sikkert "Mor" :)

Gjest har en på armen
Skrevet

Jeg tok min for 20 år siden i utlandet (ingen gjorde det her da) og HATER den nå. Jeg synes den er blod-harry og skulle gjerne vært kvitt den. Fargen er blitt stygg og det er det umulig å gjøre noe med. Den har blitt farget opp så mange ganger at huden er mettet.

De som har hatt sin i noen år vil nok se det på sin egen når det har gått 10-15. Får håpe de er like glade i den da :-)))

Jeg tok min for ti år siden, og den har aldri vært særlig fin i fargen. Så jeg angrer, ja... men den er nå der.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Hihi, det står frelse på hebraisk. Det er den mest ordrette oversettelsen, men det betyr en form for fred. Jeg er ikke kristen, men jeg våger å tro på at jorden kan bli et godt sted å være, og da komme i en slags frelsetilstand. Og når jeg ser på den vet jeg at jeg må prøve å gjøre min del for at det skal skje, selv om det bare er litt jeg kan gjøre. Det høres litt teit ut, men :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hihi, det står frelse på hebraisk. Det er den mest ordrette oversettelsen, men det betyr en form for fred. Jeg er ikke kristen, men jeg våger å tro på at jorden kan bli et godt sted å være, og da komme i en slags frelsetilstand. Og når jeg ser på den vet jeg at jeg må prøve å gjøre min del for at det skal skje, selv om det bare er litt jeg kan gjøre. Det høres litt teit ut, men :)

"men jeg våger å tro på at jorden kan bli et godt sted å være, og da komme i en slags frelsetilstand"

:-)

Da vil jeg si at jeg gjettet godt, det er jo nærmest en utopi!

Takk for forklaringen :-)

(NB, jeg mente ikke å være ironisk når jeg kalte det utopi, det godt at noen våger å være idealister)

Kvinnen med utopiene
Skrevet

"men jeg våger å tro på at jorden kan bli et godt sted å være, og da komme i en slags frelsetilstand"

:-)

Da vil jeg si at jeg gjettet godt, det er jo nærmest en utopi!

Takk for forklaringen :-)

(NB, jeg mente ikke å være ironisk når jeg kalte det utopi, det godt at noen våger å være idealister)

Ja, du var meget flink :)

Jeg skjønte det. Uansett er jeg ganske tykkhudet når det gjelder sånt! Jeg har fått gjennomgå en del...

fuji1365380447
Skrevet

Jeg syntes at det vittigste av alt er at nesten alle som tar tatoveringer sier:

"Jeg har laget en klassisk en, som ikke er så preget av moten..."

HÆÆÆ!? Fatter de ikke at det ikke finnes noe klassisk og tidløst når det kommer til formutrykk. Det vil ALLTID var preget av den tiden den ble tatt på , og derved alltid blir umoderne og litt teit ettersom årene går.

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Jeg syntes at det vittigste av alt er at nesten alle som tar tatoveringer sier:

"Jeg har laget en klassisk en, som ikke er så preget av moten..."

HÆÆÆ!? Fatter de ikke at det ikke finnes noe klassisk og tidløst når det kommer til formutrykk. Det vil ALLTID var preget av den tiden den ble tatt på , og derved alltid blir umoderne og litt teit ettersom årene går.

Det er mange som ikke blir lei tatoveringene sine da, selv etter flere tiår. Men dette er stort sett folk som heller ikke lar seg påvirke av trender, og velger noe som betyr noe spesielt for dem. Da spiller det jo liten rolle om andre mener de er utdaterte.

fuji1365380447
Skrevet

Det er mange som ikke blir lei tatoveringene sine da, selv etter flere tiår. Men dette er stort sett folk som heller ikke lar seg påvirke av trender, og velger noe som betyr noe spesielt for dem. Da spiller det jo liten rolle om andre mener de er utdaterte.

De jeg kjenner som tok tatoveringer på tidlig 90 tall og frem mot 2000, sier nå at de begynner å angre...

Og det som kjennertegner dem er at de alle rasjonaliserte med at det var så "tidløst" når de tok tatoveringen.

De som ikke klager, skal ikke jeg le av. Men jeg ler av alle de andre...

Kvinnen med utopiene
Skrevet

De jeg kjenner som tok tatoveringer på tidlig 90 tall og frem mot 2000, sier nå at de begynner å angre...

Og det som kjennertegner dem er at de alle rasjonaliserte med at det var så "tidløst" når de tok tatoveringen.

De som ikke klager, skal ikke jeg le av. Men jeg ler av alle de andre...

Hehe. Jeg tror nok det er en del som angrer ja. Det gøyeste er vel alle de som tatoverer et symbol uten å dobbeltsjekke betydningen…

Jeg tror det er forskjell på de som faktisk bryr seg om det er tidløst eller ikke, og de som gir blanke i om tatoveringen de har lyst på er og kommer til å være utrendy i all evig tid. Men nå er vennene mine stort sett også eremitter da :)

Skrevet

Kanskje ordet er "høyre" ;-)

(Det sies jo at mange kvinner har problemer med å skille høyre og venstre - sånn uten å tenke seg om først... Dette gjelder ikke meg, altså!)

Kvinnen med utopiene
Skrevet

Kanskje ordet er "høyre" ;-)

(Det sies jo at mange kvinner har problemer med å skille høyre og venstre - sånn uten å tenke seg om først... Dette gjelder ikke meg, altså!)

Det kunne vært det, for jeg har det problemet. Jeg må se på hendene mine og late som jeg skriver for å vite hva som er hva. Ikke det at det alltid hjelper heller. Det er visst en form for dysleksi.

Gjest erwin
Skrevet

På den tiden som kun sjømenn hadde tatoveringer, så er det merkelig at ikke flere tok tatoveringer da? Ut fra ditt motiv? Merkelig at de som ikke er influert av tatoveringsmoten, tok sin først når det ble mote?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det kunne vært det, for jeg har det problemet. Jeg må se på hendene mine og late som jeg skriver for å vite hva som er hva. Ikke det at det alltid hjelper heller. Det er visst en form for dysleksi.

Vet du, akkurat det problemet har jeg også!

Og pinlig ofte sier jeg feil...

Men jeg prøver også å huske på å sjekke hvilken hånd det er jeg skriver med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...