Gå til innhold

Jeg skal ikke ha det bra....


Gjest Stillheten

Anbefalte innlegg

Gjest Stillheten

Går på medisin som virker bra. Er for tiden bedre enn jeg har vært på lenge, men problemet nå er at jeg gjør hva som helst for og ikke ha det bra. Jeg skal ikke ha det bra. Det er feil, jeg skal ha det vondt. Tenker på alle muligheter for og gjøre meg noe. Jeg skal straffes. Vet dette høres helt dumt ut, men er det flere som har det slik. Tenker på og skade meg, ta tabletter osv.. Nevnte det til psykologen min, men fikk ikke noen god respons. Vet ikke hvordan jeg skal få avledet disse tankene. Er det noen som har noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MinimizeMe

Jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen, ja. Jeg synes iallfall ikke jeg fortjener å ha det bra, på en måte. Tror det skyldes dårlig selvtillit(+ pessimisme? At jeg ikke KAN få det bra noen gang?) i mitt tilfelle, men er ikke sikker. Du må nok prøve å jobbe med deg selv for å forandre de destruktive tankene dine. Kanskje har du vendt deg så til å ha det dårlig, at det å skade seg og slikt er blitt en slags automatisk atferd?Prøvd kognetiv terapi? Nei, jeg vet ikke jeg altså. Kan for lite om psykologi/psykiatri. Men jeg håper du får hjelp til å takle disse følelsene sånn at du kan nyte å endelig få føle deg bedre. Det er du verdt, like mye som noen annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stillheten

Hva mener du egentlig med ”god respons”?

Jeg mener at jeg vet ikke om hun forstod hva jeg mente. Føler jeg kanskje ikke fikk uttrykt meg riktig og forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen med utopiene

Jeg mener at jeg vet ikke om hun forstod hva jeg mente. Føler jeg kanskje ikke fikk uttrykt meg riktig og forståelig.

Ok. Etter min første depresjon (vart i halvannet år i varierende grader), fikk jeg angst fordi jeg ikke følte jeg hadde noe å holde fast i lenger. Det er rart hvordan man kan bli avhengig av negative følelser og tanker. Da hadde jeg en skikkelig dårlig PPT-psykolog, og hun skjønte ingenting heller.

Det er noen, selv psykologer, som ikke skjønner sånt, men det er bare å prøve igjen. Ellers så er jeg overbevist om at dagbokføring er en veldig god måte å ta tak i følelsene sine på – for å kunne bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...