Gå til innhold

øke dosen uten avtale med legen..


Gjest dum og deppa

Anbefalte innlegg

Gjest dum og deppa

Hei!

Jeg bruker Cipramil. Har brukt 10 mg i 2 måneder, og 20mg i litt over en måned.

Det eneste jeg merker med hensyn til bedring, må kanskje være bedre matlyst. En virkning jeg ikke akkurat lengtet mest etter..

Føler meg akkurat like deppa som før jeg begynte med disse tablettene.

Da jeg brukte 10 mg, ønsket jeg så sterkt og øke dosen etter en måned og mer, at jeg måtte argumentere og tigge lenge hos legen for og få det. Jeg valgte og doble dosen etter 8 uker, UTEN avtale med legen-to uker etterpå var legen enig at jeg kunne beg. med 20 mg. Jeg fortalte ikke at jeg da hadde gjort det i to uker Allerede...

Nå gjør jeg det en gang til- jeg dobler dosen uten at legen er enig i det....jeg greier ikke og la være. jeg vil bli frisk!! Jeg har ikke tålmodigheten som skal til. Legen ser heller ingen poeng i og f.eks. forsøke et annet depressiva- mener det er altfor tidlig det også..

Mitt spm er: Hvor GALT er det at jeg gjør dette?

Det eneste jeg kan se som problematisk, er at jeg vil bli fri for medisin Før legen tror jeg trenger ny resept..men da sier jeg at jeg har mistet resepten elle tabl..eller noe... umoral og mangel på respekt til legen, jada- jeg Ser DET...men jeg klarer ikke motstå! Alt er så tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg går på 15mg Cipralex og er veldig fristet til og øke til 20 men vet ikke om jeg tør.

Er vel ikke så lurt og bløffe legen tror jeg.

Hvordan hadde du det under opptrapping?

fikk du sånne ekle små svimmelhetsanfall og økt angst?

Hadde vært kjekt og høre fra deg.

hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Hei.

Jeg går på 15mg Cipralex og er veldig fristet til og øke til 20 men vet ikke om jeg tør.

Er vel ikke så lurt og bløffe legen tror jeg.

Hvordan hadde du det under opptrapping?

fikk du sånne ekle små svimmelhetsanfall og økt angst?

Hadde vært kjekt og høre fra deg.

hilsen meg

Hei mbo, blander meg litt inn. Ville gått på 15 mg en stund, til det er forsvarlig å trappe opp til 20 mg. Da har kanskje ikke legen din noe i mot det. Men det er jo ikke slik at jo mer angst jeg har, jo høyere dose må jeg opp i. Kanskje er 15 rett for deg. Ligg der en stund, noen uker og kjenn litt på den. Ellers blir det også vanskelig å sammenlikne 15 og 20 mg i forhold til hva som er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mbo, blander meg litt inn. Ville gått på 15 mg en stund, til det er forsvarlig å trappe opp til 20 mg. Da har kanskje ikke legen din noe i mot det. Men det er jo ikke slik at jo mer angst jeg har, jo høyere dose må jeg opp i. Kanskje er 15 rett for deg. Ligg der en stund, noen uker og kjenn litt på den. Ellers blir det også vanskelig å sammenlikne 15 og 20 mg i forhold til hva som er best for deg.

hei venn.

Joda jeg skal vente selv om jeg er litt utolmodig,har nok ikke full effekt av medisinen enda.

Får nok høre på legen jeg :)

Går det bedre med deg,

håper det og tenker på deg

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

hei venn.

Joda jeg skal vente selv om jeg er litt utolmodig,har nok ikke full effekt av medisinen enda.

Får nok høre på legen jeg :)

Går det bedre med deg,

håper det og tenker på deg

klem

Ja, det har vært bedre i dag i hvertfall. men er veldig sårbar, og det går svært fort ned. Det fantastiske været gjorde at jeg klarte å gå en tur, og nå skal jeg prøve å vaske litt rundt småtassene/pusene. Opptrappingen til 15 mg går greit, og hvem vet, kanskje det er det jeg allerede merker.

Men jeg har fortsatt press i hodet og er trøtt, sover mye, men det er dog helt normale opptrappingssymptomer.

Virkningen på 15 mg kan det ta tid før du fullt ut kjenner. Hvor lenge er det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

I prinsippet skal slikt skje etter avtale med legen. I det minste må en underrette legen.

Jeg har full forståelse for ditt standpunkt.

Cipramil 20 mg er en megetliten dose, og det er helt riktig å øke dosen om en ikke har tilstrekkelig effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest dum og deppa

I prinsippet skal slikt skje etter avtale med legen. I det minste må en underrette legen.

Jeg har full forståelse for ditt standpunkt.

Cipramil 20 mg er en megetliten dose, og det er helt riktig å øke dosen om en ikke har tilstrekkelig effekt.

Åh, tusen takk! Har så dårlig samvittighet for at jeg gjør dette, vil jo egentlig ikke så tvil om legens kunnskap og vurderinger..

Var veldig fint og lese at du støtter meg i at 20 mg er en liten dose, når det ikke kommer noen bedring! Dette gir meg mer styrke til og fortsette tiggingen om økt dose....legen min må jo bli enig snart for svingende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Åh, tusen takk! Har så dårlig samvittighet for at jeg gjør dette, vil jo egentlig ikke så tvil om legens kunnskap og vurderinger..

Var veldig fint og lese at du støtter meg i at 20 mg er en liten dose, når det ikke kommer noen bedring! Dette gir meg mer styrke til og fortsette tiggingen om økt dose....legen min må jo bli enig snart for svingende!

Stå på krava, sier nå jeg. Si at du ikke er symptomfri fra depresjonen, at dosen du går på er liten, og at det nå er forsvarlig, lurt og vanlig å trappe opp.

Var jeg deg ville jeg tatt turen om 30 mg, også til 40 mg. Så slipper du kanskje opptrappingsbivirkninger.

Enkelte leger må man "krangle" litt med, og likevel prøve å la dem sitte igjen med en følelse av at det var dem som tok avgjørelsen:o)

Lykke til.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dum og deppa

Stå på krava, sier nå jeg. Si at du ikke er symptomfri fra depresjonen, at dosen du går på er liten, og at det nå er forsvarlig, lurt og vanlig å trappe opp.

Var jeg deg ville jeg tatt turen om 30 mg, også til 40 mg. Så slipper du kanskje opptrappingsbivirkninger.

Enkelte leger må man "krangle" litt med, og likevel prøve å la dem sitte igjen med en følelse av at det var dem som tok avgjørelsen:o)

Lykke til.

Vh

hehe! Takk skal du ha!

Jeg er klar for neste legetime nå! Skal sutre videre jeg...

ser ikke annen løsning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dum og deppa

Hei.

Jeg går på 15mg Cipralex og er veldig fristet til og øke til 20 men vet ikke om jeg tør.

Er vel ikke så lurt og bløffe legen tror jeg.

Hvordan hadde du det under opptrapping?

fikk du sånne ekle små svimmelhetsanfall og økt angst?

Hadde vært kjekt og høre fra deg.

hilsen meg

Hei! Jeg merket ikke noe da jeg økte dosen, heldigvis!

Hadde bare bivirkninger de første ukene da jeg startet opp med 5 og etterhvert 10 mg Cipramil... det gikk over etter 5-6 uker.. :)

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...