Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sjøstjerna
Skrevet

greit. Og ja- min tenåring vasker også egne klær.

Uøkonomisk??? Nei, tenåringer bruker og har mye klær, og fyller fint maskina.

Skrevet

Jeg gjorde mer da jeg var 14, min datter gjorde mindre! Min datter begynte på eget initiativ å vaske klær; det er jo lite arbeid med det i dag.

Skrevet

Jeg gjorde mer da jeg var 14, min datter gjorde mindre! Min datter begynte på eget initiativ å vaske klær; det er jo lite arbeid med det i dag.

Brettingen synes jeg er verst.

Skrevet

Da jeg var fjorten hadde jeg ansvar for å rengjøre visse rom en gang i uka. Da fikk jeg 500 i månedslønn, og ansvar for å kjøpe egne klær/betale egne kinobilletter etc. Dette var på midten av nitti-tallet. Fungerte helt greit, men jeg synes faktisk de burde ha engasjert seg i å presentere meg for arbeidslivet og. Jeg ble litt overbeskytta, sånn sett.

Skrevet

greit. Og ja- min tenåring vasker også egne klær.

Uøkonomisk??? Nei, tenåringer bruker og har mye klær, og fyller fint maskina.

uh. glemte å skrive at vi hadde ansvar for det selv og. det ble liksom en magisk overgang å begynne på ungdomskolen. da måtte vi gjøre og betale for masse selv.

Gjest millimo
Skrevet

Joda, hun hører absolutt til her :o)

- Ei flott jente, som det er lett å bli veldig glad i. Hun har slått seg til ro her - og er som ei storesøster for våre småjenter.

Klesvasken tok også storjentene våre selv, da de var omtrent på samme alder - og de små slipper ikke unna de heller ..... men enda noen år skal jeg vaske for dem :oD

fra

Jeg forstår argumentet for at ikke skittentøyskurven skal bli ryddeplassen. Jeg ville likevel vært svært forsiktig med å behandle henne eller hennes ting forskjellig fra resten av familiens. Det ville vært helt greit dersom en av de store jentene bodde hjemme og tok sin klesvask, men det gjør de ikke. Det er veldig lett å skape en følelse av anderledeshet med hennes utgangspunkt som fosterbarn. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...