Gjest sjøstjerna Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 greit. Og ja- min tenåring vasker også egne klær. Uøkonomisk??? Nei, tenåringer bruker og har mye klær, og fyller fint maskina. 0 Siter
fresja Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Jeg gjorde mer da jeg var 14, min datter gjorde mindre! Min datter begynte på eget initiativ å vaske klær; det er jo lite arbeid med det i dag. 0 Siter
Sofline Skrevet 4. mai 2006 Skrevet 4. mai 2006 Jeg gjorde mer da jeg var 14, min datter gjorde mindre! Min datter begynte på eget initiativ å vaske klær; det er jo lite arbeid med det i dag. Brettingen synes jeg er verst. 0 Siter
willow Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Jeg gjorde mer da jeg var 14, min datter gjorde mindre! Min datter begynte på eget initiativ å vaske klær; det er jo lite arbeid med det i dag. Da jeg var fjorten hadde jeg ansvar for å rengjøre visse rom en gang i uka. Da fikk jeg 500 i månedslønn, og ansvar for å kjøpe egne klær/betale egne kinobilletter etc. Dette var på midten av nitti-tallet. Fungerte helt greit, men jeg synes faktisk de burde ha engasjert seg i å presentere meg for arbeidslivet og. Jeg ble litt overbeskytta, sånn sett. 0 Siter
willow Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 greit. Og ja- min tenåring vasker også egne klær. Uøkonomisk??? Nei, tenåringer bruker og har mye klær, og fyller fint maskina. uh. glemte å skrive at vi hadde ansvar for det selv og. det ble liksom en magisk overgang å begynne på ungdomskolen. da måtte vi gjøre og betale for masse selv. 0 Siter
Gjest millimo Skrevet 5. mai 2006 Skrevet 5. mai 2006 Joda, hun hører absolutt til her ) - Ei flott jente, som det er lett å bli veldig glad i. Hun har slått seg til ro her - og er som ei storesøster for våre småjenter. Klesvasken tok også storjentene våre selv, da de var omtrent på samme alder - og de små slipper ikke unna de heller ..... men enda noen år skal jeg vaske for dem :oD fra Jeg forstår argumentet for at ikke skittentøyskurven skal bli ryddeplassen. Jeg ville likevel vært svært forsiktig med å behandle henne eller hennes ting forskjellig fra resten av familiens. Det ville vært helt greit dersom en av de store jentene bodde hjemme og tok sin klesvask, men det gjør de ikke. Det er veldig lett å skape en følelse av anderledeshet med hennes utgangspunkt som fosterbarn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.