Gå til innhold

Å begynne gruppeterapi når en er student, hvordan ordne det økonomisk?

Anbefalte innlegg

Gjest har møtt veggen
Skrevet

Jeg er student nå midt i et studieløp på høyere grad. Nå har jeg fått en krise i livet mitt som gradvis har bygget seg opp, og det har blitt foreslått gruppeterapi til høsten, et kurs som går over 18 uker heltid. Jeg vil da ikke kunne studere noe det halvåret.

bekymringen min er hvordan jeg skal klare det økonomisk. Jeg er student som ikke jobber ved siden av. Jeg får vel ikke sykepenger før etter 5 måneder eller?

Kan man få lån av lånekassa selv om man ikke studerer det halvåret?

Kan jeg melde meg opp i noe, for så å melde meg av igjen?. Og hva skjer med lånet da?

Har dere noen gode ideer til hvordan jeg kan klare dette økonomisk?. Jeg er ikke istand til å jobbe ved siden av. Iallefall ikke så mye at jeg kan betale for husleie og mat.

Videoannonse
Annonse
Gjest student til tider
Skrevet

Hvis du melder deg opp og melder deg av vil du ikke få omgjort lånet til stipend for det semesteret bare. Pluss at du "bruker opp" 6 mnd av de 7 årene du har krav på studiestøtte. Det er vel 16000 kr i stipend. Et slikt tilbud om gruppeterapi er veld definitivt verdt såpass!

Du kan også få en sykemelding som sier at du ikke kan ta eksamen i stedet for å trekke deg. Etter at du har meldt deg. Man kan få sykepermisjon også, men de reglene er jeg ikke helt kjent med.

Se på lånekassens hjemmesider.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...